Gå til innhold

Gutt eller jente?Symptomer?


Ønsker3gull

Anbefalte innlegg

Oi.. har du ikke fått den enda Ønsker3gull?!

Nei, har ikke det.. var på første kontroll fredag før juleferien nå så. Regner med at jeg får time i posten rett på nyåret sikkert. Men hadde vært fint å få den nå i disse romjulsdagene da.

Skal på legekontroll med alle blodprøver som skal taes den 15. jan, og ny jordmortime den 17.jan. Så her går det slag i slag gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi.. har du ikke fått den enda Ønsker3gull?!

Nei, har ikke det.. var på første kontroll fredag før juleferien nå så. Regner med at jeg får time i posten rett på nyåret sikkert. Men hadde vært fint å få den nå i disse romjulsdagene da.

Skal på legekontroll med alle blodprøver som skal taes den 15. jan, og ny jordmortime den 17.jan. Så her går det slag i slag gitt!

 

Skjønner :) Hvordan er forma di nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. har du ikke fått den enda Ønsker3gull?!

Nei, har ikke det.. var på første kontroll fredag før juleferien nå så. Regner med at jeg får time i posten rett på nyåret sikkert. Men hadde vært fint å få den nå i disse romjulsdagene da.

Skal på legekontroll med alle blodprøver som skal taes den 15. jan, og ny jordmortime den 17.jan. Så her går det slag i slag gitt!

 

Skjønner :) Hvordan er forma di nå da?

Formen er fin idag:) Jeg blir kvalm og får hodepine når jeg er sliten eller har stresset fælt. Jeg burde f.eks. absolutt ha lagt meg nå, skal jobbe imorgen( om enn kort dag), og gruer meg for om jeg våkner kvalm eller lignende;)

Jeg er nok oppe og littebitt bekymret. Har såvidt kjent liv idag, og jeg som har kjent futt og fart hver eneste dag og ofte!?! Hmm.. jaja.. jeg prøver å tenke på at det fortsatt er tidlig å kjenne liv, uke 16 er jeg i nå, men likevel... jeg vil så gjerne at spiren skal gi fra seg noen livstegn i løpet av en dag!:)

 

Hvordan er formen din Mavat?.. hvilken uke er du kommet i nå forresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du greier å være i jobb da :) Jeg har hatt noen fine dager nå, men blir fort sliten, uggen og sliter med hodepine også. Skal nok tilbake i redusert stilling på jobb over nyttår. Man blir jo gal av å gå hjemme også.. Jeg er 16 uker idag (torsdag)! Har vel KANSKJE kjent liv 1-2 ganger. Jeg tror, men siden jeg jeg er førstegangsgravid er jeg jo ikke sikker :P Ellers er romjula riiimelig rolig for min del.. savner den gamle energien min!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du greier å være i jobb da :) Jeg har hatt noen fine dager nå, men blir fort sliten, uggen og sliter med hodepine også. Skal nok tilbake i redusert stilling på jobb over nyttår. Man blir jo gal av å gå hjemme også.. Jeg er 16 uker idag (torsdag)! Har vel KANSKJE kjent liv 1-2 ganger. Jeg tror, men siden jeg jeg er førstegangsgravid er jeg jo ikke sikker :P Ellers er romjula riiimelig rolig for min del.. savner den gamle energien min!!!

Huff, ja.. kan skrive under på at man ønsker den gamle formen sin;) men dette er bare en periode da.

.. også hodepine og kvalm som er det verste jeg kan ha ivertfall. Det er så ille når man da nå når man er gravid ikke skal ta noe særlig smertestillende.

Men ja, jeg er heldig som kan være i jobb. Nå bytter jeg også til ny jobb over nyttår.. og har masse å glede meg til. Gruer meg selvsagt litt også da eller spent er kanskje det rette ordet. Så jeg håper tiden frem til fødsel går ganske raskt. Så skal jeg glede meg over knøttet i magen som vokser og liv i magen.

 

Har vært litt bekymret over lite liv de siste par døgnene, .. fordi jeg har kjent liv siden uke 14.. og da hver eneste dag. Ikke så rart så stusser da Mavat, siden du er førstegangsfødende. Man vet jo neimen ikke hva man skal kjenne etter.

Nå er det så stille i magen min at jeg ligger stille og drikker brus for å få den til å bevege seg. Den reagere veldig på sukker, og det har jo vært endel av det i jula foreløpig.. og bare halve ferien er ferdig. Men prøver å begrense meg også. Knøttet i magen får jo alt jeg spiser og drikker, så jeg må jo passe på!

 

Du er 16 uker nå du også altså. Jeg må innrømme at jeg klarer ikke å henge med på alle sammen på juni-forumet jeg da. Når termin er osv.

 

Nå skal vel du til ultralyd også snart sikkert? Hvilket sykehus tilhører du?

Jeg håper jeg får en time i posten idag, selv om jeg tror det er litt for mye begjært;) :)

 

Nei, nå må jeg se å komme meg på jobb. Kort dag idag, men har likevel ikke noe særlig lyst;)

Ikveld når jeg kommer hjem skal jeg ta fatt på alle strikkeprosjektene mine som er uferdige. Planen er å bli ferdig før ultralyd hvor vi kanskje får vite kjønnet. Da blir det nok strikking til knøttet:), men har ikke samvittighet til å begynne på noe nytt nå når jeg har flere uferdige ting som kåpe til vesla, jakke til meg selv, raggsokker til mannen osv;)

 

Ha en fin dag:) titter innom ikveld igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare tenke at babyen e såpass liten enda!! :o) Jeg har fått UL 17 januar! Har hørt hjertelyden så det var veldig deilig :) Jeg tilhører ahus! Hvor tilhører du?

 

Jeg er eeleeeendig på å strikke. Men har lovet svigermor å prøve meg på et babyteppe.. men da må hun være i nærheten.. for gjør jeg noe feil, aner jeg ikke hva jeg skal gjøre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snakket med sykehuset idag, og jeg har også fått ultralyd og samtale om keisersnitt 17.januar Mavat! :)

Da er det liksom på hengende håret, men vi ville gjerne ha begge avtalene på samme dag da vi har et stykke å kjøre.

Jeg tilhører også A-hus, men har valgt Kongsvinger sykehus.. som sist. Jeg er kjempefornøyd med Kongsvinger. Det er veldig hjemmekoselig og jordmødre som har goood tid til oss fødende. Dersom svangerskapet forløper greit og det ikke er noen komplikasjoner, så synes vi Kongsvinger er best. Andre sykehus har mye mer ekspertise selvsagt, det vet vi, men vi satser da på at alt er fint med knøttet og meg hele veien ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha!! Da kan du ikke bo sååå langt unna meg da :P Det viktigste er jo at en føler seg trygg der man skal føde! Jeg må nok ta meg en ekstra prat med ahus i forbindelse med en kronisk sykdom jeg har, noe de må være forberedt på i tilfelle d skulle bli keisersnitt! Men d blir UL på kongsvinger også da regner jeg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har trodd jeg skulle få gutt...og GUTT ble det!! :D Så en fin og frisk liten gutt på ultralyd istad:)

 

Har vært mye mindre kvalm enn med jentene. Brukket meg et par ganger bare. Men mer småuggen.

Veldig lyst på junk food, melk, og iskrem;)

En del svimmel

Mindre trøtt

Foreløpig ikke mye vondt i bekkenet..men det kommer nok;)

Kjente bevegelser senere en med de to andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det ei jente til:) på ultralyd idag var det ei aktiv og frisk og fin lita frøken som snudde seg, sparket og showet for oss:)

 

Dette svangerskapet har vært annerledes fra de to forrige. Så nå har alle tre svanegrskapene vært totalt forskjellige.. men jeg har fortsatt da tre jenter om kort tid, så tror ikke det er noen sammenheng mellom symptomer og hva man venter altså:D

 

Mavat.. hvordan gikk det med deg på ul idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det ei jente til:) på ultralyd idag var det ei aktiv og frisk og fin lita frøken som snudde seg, sparket og showet for oss:)

 

Dette svangerskapet har vært annerledes fra de to forrige. Så nå har alle tre svanegrskapene vært totalt forskjellige.. men jeg har fortsatt da tre jenter om kort tid, så tror ikke det er noen sammenheng mellom symptomer og hva man venter altså :D

 

Mavat.. hvordan gikk det med deg på ul idag?

 

Så heldig du var med jenta som showet!! ;) Jenta mi lå i samme stilling, sparka borti blæra mi og hadde hendene over hodet! Hun skulle IKKE snu seg ;) Like sta som foreldra! Så fikk ikke sett skikkelig på hjertet, så skal tilbake på onsdag! Håper på litt sprell da ;) 8.30 ble litt i tidligste laget, hun er jo mest aktiv på kvelden. Så onsdag skal vi kl 17.00, så satser på mer sprell da ;o)

 

Ellers... symptomer... Hatt litt av alt og var dårlig i de tre første mnd! Hodepine, utrolig sliten og utmatta, kvalm, uggen, trist og lei! Men nå er det bedre heldigvis :D!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her viser det seg at vi skal ha gutt, svangerskapet og symptomer har vært helt likt som sist da vi ventet jente :) Det eneste er at ting er tyngre denne gangen, men det tror jeg skyldes mer at vi har ei lita ei fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...