Gå til innhold

Vektoppgang


marybary

Anbefalte innlegg

Jeg er 11+2 i dag og har allerede gått opp fra 54 til 57 kilo.=3 kg.

Føler dette er litt mye nå i " starten"

Hva har dere gått opp og hvilken uke er dere i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 11+4, og opp 5 kg :)

 

Disse kiloene kom etter to uker med positiv test, men har holdt seg stabilt siden! Forrige svangerskap gikk jeg opp 20 kg og gikk ned 25 1 år etter fødsel, så er ikke så bekymret for de ekstra kiloene - de kan være gode å ha senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11+0 idag og har gått opp 300 gram. Men var litt overvektig da jeg ble gravid, så det gjør ingenting for meg å ikke gå opp så mye i disse 9 mnd! :) Jeg for min del la på meg 17 kilo sist svangerskap, og klarte ikke å ta av mer enn 10 kg etterpå. Så la jeg på meg litt og litt mer igjen, så denne gangen er jeg veldig happy for sommerbarn så jeg kan trille, trille, trille... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+3 og opp ca 3 kg.

Har lest at det er midt på normalen så tar det med ro :)

La på meg tidlig i forrige sv.skap med det jevnet seg veldig utover så ble ikke mer enn ca 11,5 tilslutt. Spennende å se hvordan det blir fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, jeg la på meg 25 kg sist gang jeg gikk gravid for 5 år siden, så prøver å unngå sååå mye vektoppgang denne gangen.

Var et slit å gå ned de siste 10 kg. Men spiser for all del mye og god mat, så er absolutt ikke hysterisk. Man skal jo kose seg litt også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er d ikke " vektoppgang" men " vektnedgang". Har gått ned 4 kg!!!!:-\:-\:-\:-\ Håper d snur snart!! Er 12 uker i dag...

Endret av annef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sånn ca på null, har gått litt ned i vekt. Selv om jeg spiser mye, så hjelper det ikke når jeg kaster opp hele tiden. Siden jeg la på meg en del før jeg ble gravid, synes jeg egentlig det er helt greit.

Jeg har også en del ryggproblemer, så jo mindre jeg legger på meg, jo bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er 14 uker på vei, og har ikke gått opp noe. Er 15 mnd siden forrige fødsel, og vekten var vel +2kg fra det jeg var før første graviditet - så regner med at kroppen har brukt av reservene til nå :)

 

Nevnte det for legen på kontroll på tirsdag, ettersom jeg under første graviditet hadde rask vektoppgang tidlig. Men han var absolutt ikke bekymret - og mente jeg sikkert kom til å gjøre et hopp i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 13+2 idag, og har gått ned 3 kg.. pga kvalme og lite matlyst. Men, kommer vel nok til slutt allikevel tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 12+5 i dag, og gaatt opp 2 kg. Disse kom mellom uke 5 og 9, og har värt stabilt siden da. Var paa den tiden jeg begynte aa bli kvalm, og var litt kvalm hele tiden, og det eneste som hjalp var salte kjeks og tyrkisk pepper. antar det er de som ble sittende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg 13+2 og går bare nedover på vekta hver gang jeg går på den. Nå ser det ut som jeg har gått ned 2,5 kg siden positiv test. Ikke så rart. Kostholdet har endret seg. Jeg har ikke lenger lyst på sjokolade og snop. Joda, spiser litt.. men ikke mye. Dessuten matlei og har ikke lyst på noen verdens ting bortsett fra gule epler og iskaldt deilig vann.. nam, nam. Merkelig.. var ikke spesielt glad i vann tidligere.. og epler var den frukten jeg likte minst av alle :D

 

Likevel tror jeg nok det endrer seg etterhvert som svangerskapet går fremover. Jeg legger nok på meg som jeg har gjort i de to andre svangerskapene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14+4 og ned 2 kg. Sist jeg var gravid gikk jeg ned 16 kg... Da veide jeg og en del før jeg ble gravid og har klart å holde det nede men gjør ingenting for å gå ned mens jeg er gravid... Ungen sist var jo over 3,7 kg så hun hadde det tydeligvis helt greit likevel :-)

Sist husker jeg at et knekkebrød eller et eple kunne gjøre meg stappmett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned snart 2 kg, men er verken kvalm, kaster opp eller har dårlig matlyst. Fordelen er at jeg bare har lyst på sunn mat (bare ikke fisk), leverpostei, juice og massevis av vann. Mamma var helt lik, og fikk ikke mage før hun var 5 mnd på vei med meg. Så jeg er nok arvelig belastet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3/4 kg opp 12+2 idag.

 

Matlysten har vært på topp heletiden! så det skyldes vekt oppgangen! Var litt stresset pga. av vekta i starten, men roet seg da jeg hørte at det var normalt å gå opp så mye i starten. :-9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+2 i dag og har gått opp 3/3.5 kg fra oprinnelig vekt. Var dårlig i en periode og gikk ned 1,5 for rundt 5 uker siden.

Er 2.gangs og var litt engstelig forrige gang da jeg syntes jeg la raskt på meg. Dette jevnet seg ut og det ble aldri mer enn 11,5 tilsammen. (fødte 3 uker for tidlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 12+1 og +2 kg med tvillinger. Forrige svangerskap gikk jeg bare opp 7 kg og ned ytterligere 5 kg året etter. Nå startet jeg på 2 kg mindre enn sist og startvekten min går i kategorien undervektig - så håper egentlig på å legge på meg litt mer denne gangen. Har et håp om å amme minst et år nå også og da kan det være godt å ha litt å gå på fikk jeg erfare sist ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

20 uker - 2,5 kg :) Er ikke kvalm lengre, men har heller ikke noe større matlyst enn før og heller ikke særlig cravings for usunn mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...