Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)


forevermamma

Anbefalte innlegg

Jeg teller uker her også Ønsker3gull! Gleder meg til 30 uker jeg også! Det går rimelig raskt fremover! Jeg har ikke begynt å føle at det er VELDIG tungt.. men det kommer nok før jeg vet ordet av det :P Og ja, hva skal vi ha på oss 17.mai?! Jeg får ihvertfall ikke plass i bunaden :P hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heller ikke funnet noe å ha på på 17 mai, blir vel et telt av noe slag :) og støttestrømper :) begynner å kjenne verking og hovne bein etter for mye ståing. Så den dagen bør det nok på med noen skikkelig sexy strømper til over kneet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig klar for litt påskeferie nå kjenner jeg, blir deilig med noen dager fri, skal jobbe man og tirs og så har jeg friiiii i flere dager med familien, KOS :)

 

17.mai ja..får vel hive på oss et laken :P

 

Ellers lever jeg i tights for tiden, hva går dere i? :) Drittlei av tights jeg... :P

Endret av zassy ☆
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke peiling på 17.mai enda, tenker å se om jeg finner noe brukbart på H&M etterhvert.

 

Bruker faktisk vanlige bukser enda (stretchbukser da) med forlenger (eller hva det heter?) sånn at de går over magen. Men må vel til pers med tights snart! Har bare vært så forbanna kaldt at jeg ikke har kjøpt det enda ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Jeg har et par mammajeans som jeg bytter på med vanlige bukser og kosebukse hjemme. Kunne gjerne hatt på kosebukse overalt hehe:)

 

17 mai- orker ikke tenke tanken en gang! Spørs på været; har noen kjoler jeg kan bruke, men spørs bare hvor "telt" jeg ønsker å føle meg.

Heldigvis mååå vi ikke ut siden vi ikke har skolebarn enda, så vi får se hva vi gjør. Mistenker vel at det er en som vil være med uansett:)

 

Fikk tatt opp sprinkelsenga fra kjelleren igår og en av dagene i påsken skal jeg se på loftet etter klær. Vet blant annet jeg har drakten jeg kjøpte til juniors navnfest et sted og kunne vært fint å bruke den samme til lillebror. Og ikke minst mitt ammesjal!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes koselig ut å ta frem litt ting, tang og klær Helle_Høygir. Ja, jeg klarer ikke å helt la være å skravle med dere her selv om jeg endelig har kommet over til 3. tri. Venter så fææælt på resten av dere vettu:D

 

Jeg har bare tatt frem klærne i de minste str. for å kontrollere. Og jammen var det ikke behov for å supplere litt og kaste litt gammelt med flekker. Rart med det.. ingen flekker når man pakker det ned, men etter noen år i kjelleren så tyter gule flekker frem på bodyer og gensere spesielt;)

Jaja.. en fin anledning til å "måtte" handle inn litt til denne lille også:)

 

Ellers holder vi på å bygge på huset og pusse opp gammelt, og nytt soverom hvor både vi og baby-frøkna skal sove er ikke ferdig enda. Så jeg må nok smøre meg med tålmodighet en måned til jeg faktisk før jeg kan begynne å møblere og flytte inn. Men jaggu likevel heldig som får det ferdig til før hun kommer da ivertfall! :D

 

Ellers leter jeg etter sengekant jeg dere. Sånn polstring rundt innvendig i sprinkelsenga dere vet? jeg kastet forrige, for den var ikke stiv nok, så den falt ned hele tiden. Syntes ikke det var så pent. Den var dyr, men ikke så god. Så nå leter jeg etter en som er litt stivere, kanskje tykkere. Vet dere om et sted som har noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg over i 3 trimester, men finner ikke gruppa fra tlf :)

Ellers har jeg hatt den verste natta noensinne, var oppe og spiste lovehearts hver time i hele natt. Grusom halsbrann, det beant i hele magesekken oxo. Begynner å lure på om jeg er litt ekstra plaget fordi jeg fjernet galleblæra noen uker før jeg ble gravid. Har liksom ikke lært meg å leve uten den uten å være gravid, så det kan være derfor jeg har ekstra mye syre til tider. Men igår ble det både pizza, cola og tyrkisk pepper drops, så kan vel bare takke meg selv for dette marerittet av en natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker3gull:

Jeg har sett noen tjukke på Babyshop!! Virker solide.. I brunt/lilla/blått med dyr på.. Jeg leter selv, men har egentlig lyst på hvit eller brun..

 

Junimage: Vi begge går vel over i 3.trimester idag? Hurra for oss! Hørtes ut som en forferdelig natt :( Håper dagen idag blir bedre!

 

Jeg er plaget med hodepine om dagen, IRRITERENDE.. for skal ikke mer til for å "sette meg ut".. Skal til jordmor om 2 timer så får høre da.. Blodtrykket er fint, men det var 1+ p protein i urin for noen dager siden, sååå får sjekke igjen idag gitt! Vil jo gjerne være i sånn passe form i påska! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset Mavat:) da skal jeg ta en tur innom nærmeste Babyshop snart jeg.

 

Huff, høres ut om en forferdelig natt Junimage:( men som du sier.. den kombinasjonen igår kveld var ikke akkurat syredempende;)

 

Selv fikk jeg telefon fra legen angåend blodprøvene jeg tok rett før påske. Har lavt jerninnhold så må begynne å ta tilskudd. Får ta det ut svangerskapet så det kommer på et ok nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har ikke vært så mye bedre, men helte innpå en milkshake istad og da roet det seg.

Ja Mavat hurra for oss idag, bare å begynne å telle ned :) Har du oxo termin 19? Vet du hva du får?

Jm holdt en knapp på jente, og skal til 3d 3 April, så vet nok mer da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset Mavat:) da skal jeg ta en tur innom nærmeste Babyshop snart jeg.

 

Huff, høres ut om en forferdelig natt Junimage:( men som du sier.. den kombinasjonen igår kveld var ikke akkurat syredempende;)

 

Selv fikk jeg telefon fra legen angåend blodprøvene jeg tok rett før påske. Har lavt jerninnhold så må begynne å ta tilskudd. Får ta det ut svangerskapet så det kommer på et ok nivå.

Sjekker de jern osv på blodprøver hos legen, tar jo noen prøver når jeg er der hver 8 uke, men vet liksom ikke hva de sjekker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har ikke vært så mye bedre, men helte innpå en milkshake istad og da roet det seg.

Ja Mavat hurra for oss idag, bare å begynne å telle ned :) Har du oxo termin 19? Vet du hva du får?

Jm holdt en knapp på jente, og skal til 3d 3 April, så vet nok mer da :)

 

Jeg har termin 18.juni! På iphone-app`en står d ihvertfall 28+1.. :) Jeg får ei jente :D!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok for jeg har 19. og jeg har fått beskjed om ny uke på søndager altså +0 på mandag skal jeg da være 28+1. :) skjønner forsåvidt mannen som syns dette uke greiene er noe styr. He he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Junimage - det er nok det som gjør at du er mer plaget ja- min mor har også fjernet sin og har medisiner mot halsbrann på resept (større forpakning enn på apotek).

 

Jeg begynte på uke 27 idag, så dette blir siste uken i 2 tri:)

 

Så spørs det om det er noe i det min mor sa; små barn fødes før termin? Det kan stemme for både junior og jeg kom før og ingen av oss veide over 3 kg. Så det at jeg vil gå et par dager over betyr da at jeg må legge på meg litt da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junimage - det er nok det som gjør at du er mer plaget ja- min mor har også fjernet sin og har medisiner mot halsbrann på resept (større forpakning enn på apotek).

 

Jeg begynte på uke 27 idag, så dette blir siste uken i 2 tri:)

 

Så spørs det om det er noe i det min mor sa; små barn fødes før termin? Det kan stemme for både junior og jeg kom før og ingen av oss veide over 3 kg. Så det at jeg vil gå et par dager over betyr da at jeg må legge på meg litt da? :)

 

Ok det er jo greit å vite :) jeg finner nok ut av hva jeg kan spise og ikke etter graviditeten, men rakk liksom ikke det på forhånd. Og nå er det så mye som spiller inn, så nyttet ikke prøve å finne ut av det nå :) tar det opp med legen hvis det fortsetter etter jeg har født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Sitter nå og ser på haugen fra loftet:) tok turen opp ikveld og har fått ned en hel haug. Så nå gjelder det å få sortert det og luftet ut.

 

Og ikke minst fikk vi kjøpt både det ene og andre idag; vogn, bilstol med base, babycall og bæresele. Greit å få det unnagjort !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok også ned en haug klær i går Helle, hehe, har hevet det på vask allerede, men vi hadde myyye mer rosa enn jeg trodde så vi blir nok å kjøpe en del nytt også, kjenner at jeg har lyst til det denne gangen, sist arvet vi så mye at vi knapt har kjøpt et plagg til snuppa, er jo litt kos å shoppe litt nye klær også og dette blir jo siste gangen vi har baby :) Føles litt godt å "være i gang" med forberedelser, føler liksom på meg at jeg ikke kommer til å gå helt til termin denne gangen heller..men vet jo ikke.

 

Men i går hadde jeg kynnere nesten nonstop hele dagen! og i en periode ble det skikkelig ubehagelig. Og etter jeg dusjet så stakk det skikkelig til der nede, jeg ble redd vannet skulle gå! Men gikk bra..tror jeg må prøve å ta det mer med ro, er litt bekymret kjenner jeg :/ Skal til jordmor neste uke så får høre hva hun har å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Bra du skal til jm Zassy- greit å få funnet ut av ting. Har kontroll til uka jeg også :)

 

Har sittet og sortert nå - gikk endel til kasting og har fått sortert det meste. Innser nå at det kanskje ikke var fullt så lurt å ta vekk alle lappene når junior var liten- ser jo ikke hvilken størrelse det er hehe. Men kan jo se om det er størrelse nurk eller litt større:)

 

Lurer litt på å henge ut det som skal brukes først; la det få skikkelig luftet seg før jeg begynner å vaske. Blir nok 2 vaskerunder på det også, men sparer det til litt nærmere. Rommet til lillebror er uansett ikke klart enda, så nå bruker jeg sprinkelsenga som oppbevaringsplass. Veldig kjekt å kunne sortere, brette og legge det der foreløpig.

 

Og typisk nok det eneste jeg ikke fant på loftet var ammesjalet mitt.. Får eller ta å bestille et nytt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...