Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)


forevermamma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du er i 2. trimester ja :) Velkommen!

 

Det tok litt over en uke før jeg fikk innkalling til UL.

 

Du trenger søknad om fødeplass hvis du tilhører sykehus i Oslo, men ikke resten av landet. Du ville blitt spurt om hvor du ønsket fødeplass hvis du trengte det vil jeg tro.

Også om man tilhører Akershus, jeg tilhører Akershus, måtte søke (Ahus) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Håper virkelig ikke det tar to mnd før jeg får innkalling til ul, da er jeg jo godt over 20 uker. Skal faktisk på tidlig ul i dag, fikk komme inn litt på sparket, grugleder meg. Har liksom ikke fått mage så det er litt fjernt på en måte. Er kjemperedd for sa/MA da jeg hadde det i sommer, har ingen symptomer som skulle tilsi at noe er galt og ikke blødd en dråpe, men man tenker jo på det allikevel. Blir godt å se det med egne øyne i dag!:) kryss fingrene for meg, både for ul og examen jeg skal ha før den;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig i 2. timester og det merkes på formen! Herlig at kvalmen slipper litt etter litt :) Man fungerer igjen og kan begynne å trene uten at man føler seg kjempekvalm og uggen :-D

UL nå den 3. desember og ordinær UL den 11 januar! Gleder meg til å se om alt står bra til med den lille.

Nå kan julestria bare komme, for formen begynner å bli bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra legen min søkte til jeg fikk sykehusplass og innkalling til ordinær ul gikk det 14 dager synes jeg å huske, ganske raskt.

 

Så morsomt med UL den 3. desember, Okt.barn og junispire!

Det er jo straks :) ! Blir nok morsomt å se. Hvor langt er du på vei?

Var på UL på onsdag (13 uker +), men dessverre lå morkaka litt i veien, så så bare hodet og en arm eller noe, hehe.

 

Flytter morkaka seg litt? Vil vite kjønn, håper de klarer å se noe i uke 18. :) Skal ikke på UL før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

castoslo - hvordan gikk det med bursdagsfeiringen din før helgen? Var formen bra og gikk det bra med pizza :D

 

Håper du hadde en fantastisk dag og fikk alt du ønsket deg :)

 

Og hvordan er formen nå?

 

Jeg hadde en grei dag i går og så langt i dag er den faktsik bra også (kryss i taket!). Håper at 2 greie dager er starten på bedring og at herfra går det bare en vei ;)

 

Fin uke til deg!

 

Hei!

Det ble en veldig hyggelig kveld, formen var super hele dagen, så jeg stod å lagde masse mat og koste meg med det :D

 

Har gode og dårlige dager om hverandre nå, håper det stabiliserer seg litt etterhvert. Skal begynne å jobbe 70% til uka, håper det fungerer... (har jobbet 40% i noen uker nå).

 

Håper formen din fortsatt er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter to laaaange dagers venting, etter at de fant noe "de ikke visste hva var" på ultralyd, har vi idag vært på rikshospitalet, og legen fant bare en frisk og fin baby :) Så nå senker vi skuldrene, og det er jubel i huset :) Idag har vi fortalt det til familien, så nå er det bare glede! :)

 

Den beskjeden fikk jeg også etter første ul! Så herlig at det har gått bra! :D Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Håper virkelig ikke det tar to mnd før jeg får innkalling til ul, da er jeg jo godt over 20 uker. Skal faktisk på tidlig ul i dag, fikk komme inn litt på sparket, grugleder meg. Har liksom ikke fått mage så det er litt fjernt på en måte. Er kjemperedd for sa/MA da jeg hadde det i sommer, har ingen symptomer som skulle tilsi at noe er galt og ikke blødd en dråpe, men man tenker jo på det allikevel. Blir godt å se det med egne øyne i dag! :) kryss fingrene for meg, både for ul og examen jeg skal ha før den;)

 

Lykke til, med begge deler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hører jeg til her også... juhuuu:) Idag er jeg 12+3, altså inne i uke13 etter hva jeg har skjønt.

Var på ul på tirsdag, og der trodde det jeg var 12+4 allerede da.. altså fire dager før mine egne beregninger. Så kanskje er jeg nå da allerede 13+0 idag da!

Likevel.. ingenting bestemt før ordinær ul. Timen til det får jeg nok vite rett over jule tenker jeg.. siden min første svangerskapskontroll er fire dager før julaften:)

 

Fantastisk fin lesning Makuahines! Jeg blir SÅ glad på dine vegne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper over hit idag! :)

 

Haaper kvalmen gir seg snart, og jeg slipper aa slite med den langt ute i 2. trimester.

 

Skal paa neste ul kontroll 4. januar, og ordinär den 5. februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit, Zora-okt10+jun13 :)

Håper du slipper kvalme etterhvert!

 

Måtte stå opp nå jeg.. og jeg som tenkte å sove lenge ;) Men det tålte ikke blæra mi. Sov ikke noe godt i natt.

Har disse ville drømmene, hehe.. I natt drømte jeg at jeg skulle på "reunion ball" med ungdomsskoleklassen, men så ble drømmen etterhvert slik at vi måtte skyte zombier.. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) Våger meg inn her og.. er 12+1 i dag. Termin 17juni før ordinær ul. Skal på det 15 januar, snakk om skrekkblanda fryd :) Formen min er stigende dag for dag, kvalmen er borte og trettheten avtar, begynner å finne meg selv igjen.

Føler jeg allerede er blitt stor, umulig å skjule magen, men er vel kanskje sånn når dette er tredjemann. Skal uansett nyte både voksende mage og førjulstida. Koser meg inne med kaffikopp og ser ut på det nydelige vinterlandskapet som er her i dag, snakk om postkort, mens samboeren sover etter nattevakt. Kanskje eg skal kle på meg og lufte spira sammen med trollungene som boltrer seg ute i snøen.

 

Ha ein god dag alle i 2.trimester! Jippi, er veldig gøy å kunne si at eg er kommet så langt :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

var temmelig overrasket selv i gaar over denne kvalmen.... Förste dag i 2. trimester, og den förste dagen jeg ikke var kvalm i det hele tatt paa 8 uker. var saa deilig :) likedan i dag, föler at formen nesten er enda bedre :) haaper det fortsetter denne veien, har verken tid eller lyst til aa väre sengeliggende lenger.

 

store planer om aa starte julebakst til uka om formen tillater det :)

 

her snör det i dag, og gleder meg til aa ut paa en rusletur med lillemann og mannen i ettermiddag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er alle kvitt kvalmen nå? Jeg er ikke. Er både uggen og supersliten enda. Skulle på julegavehandel i går, men måtte bare legge inn årene etter å ha presset meg innom 2-3 butikker. Orker fremdeles veldig lite. Har en uke til med 100% sykemelding og så skal jeg prøve meg på 50% etter eget ønske, men akkurat nå føles det ikke ut som det skal gå egentlig.

Er 13+5 i dag så hadde håpet at jeg skulle bli helt fin igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alle kvitt kvalmen nå? Jeg er ikke. Er både uggen og supersliten enda. Skulle på julegavehandel i går, men måtte bare legge inn årene etter å ha presset meg innom 2-3 butikker. Orker fremdeles veldig lite. Har en uke til med 100% sykemelding og så skal jeg prøve meg på 50% etter eget ønske, men akkurat nå føles det ikke ut som det skal gå egentlig.

Er 13+5 i dag så hadde håpet at jeg skulle bli helt fin igjen nå.

 

Her er det veldig opp og ned. Noen dager er helt supre, andre dager ligger kvalmen helt oppe i halsen. Håper den gir seg helt snart! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er flere somhar det opp og ned. Hadde noen veldig gode dager forrige uke, men så kom fredag ettermiddag og det var en nedtur av dimensjoner.

 

Helt oppi halsen ja - kjenner til det. Har du også sånn at det er konstant en "klumpfølelse" i halsen? Som om at det står noe der?

 

Håper på bedring for alle som som fremdeles hangler i 2 trimester. Nå er det vår tur til å få gode dager:)

 

Desember er jo her og alt. Ønsker bare å glede meg over dette svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sånn som du beskriver i halsen. Ekkelt :(

 

Kan være helt fin form, så lukker jeg feks opp kjøleskapet, og lukter noe som feks mais, så brekker jeg meg :P Helt merkelig! Klarer fortsatt heller ikke tanken på å spise brød :P

 

Jeg har hatt sånn "ekstrem sultfølelse" i mange uker i svangerskapet så langt, det har gått litt over nå, men føler meg fortsatt aldri helt mett. Håper det endrer seg snart og, gleder meg til å føle meg METT igjen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mye ubehag i magen for tiden, er vel endel som strekker seg kanskje. Har ikke styr på uker/dager. Prøvde å få noe ut av legen. Han sa 13+4 ca. Dvs at jeg er 14+2 nå. Mye som vokser i denne perioden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alle kvitt kvalmen nå? Jeg er ikke. Er både uggen og supersliten enda. Skulle på julegavehandel i går, men måtte bare legge inn årene etter å ha presset meg innom 2-3 butikker. Orker fremdeles veldig lite. Har en uke til med 100% sykemelding og så skal jeg prøve meg på 50% etter eget ønske, men akkurat nå føles det ikke ut som det skal gå egentlig.

Er 13+5 i dag så hadde håpet at jeg skulle bli helt fin igjen nå.

 

Nei, jeg er ikke ferdig med kvalmen. Kjedelig, hadde liksom håpet på at når jeg rundet 12 uker så hadde den magisk forsvunnet.. haha:D

Men kvalmen blir verre hvis jeg stresser, maser rundt, gjør for mye eller ikke får nok hvile eller/og søvn. Så jeg forsøker å roe ned tempoet litt. Jammen ikke bare lett i en måned som vi går inn i nå! :) Desember er liksom sjelden rolig:D.. ikke i denne heimen ivertfall:D men jeg skal fortsette å forsøke ivertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tör ikke si jeg er kvitt kvalmen ennaa, men har iallefall hatt et par gode dager, og haaper det fortsetter. Har den der klumpen i halsen paa kvelden naar jeg legger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det er flere som har "klump" i halsen. Jeg trodde det var noe galt med meg, jeg. Sikikkelig ekkelt, altså!

Jeg er fremdeles kvalm og spyr mye, men jeg kjenner også at jeg har blitt litt bedre. Noen dager er lettere enn andre, og det er nytt. Jeg krysser fingrene for at det går rette veien nå, og at det går raskt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alle kvitt kvalmen nå? Jeg er ikke. Er både uggen og supersliten enda. Skulle på julegavehandel i går, men måtte bare legge inn årene etter å ha presset meg innom 2-3 butikker. Orker fremdeles veldig lite. Har en uke til med 100% sykemelding og så skal jeg prøve meg på 50% etter eget ønske, men akkurat nå føles det ikke ut som det skal gå egentlig.

Er 13+5 i dag så hadde håpet at jeg skulle bli helt fin igjen nå.

 

Nei, jeg er ikke ferdig med kvalmen. Kjedelig, hadde liksom håpet på at når jeg rundet 12 uker så hadde den magisk forsvunnet.. haha:D

Men kvalmen blir verre hvis jeg stresser, maser rundt, gjør for mye eller ikke får nok hvile eller/og søvn. Så jeg forsøker å roe ned tempoet litt. Jammen ikke bare lett i en måned som vi går inn i nå! :) Desember er liksom sjelden rolig:D.. ikke i denne heimen ivertfall:D men jeg skal fortsette å forsøke ivertfall:)

 

Ja, det er nettopp det at det er ikke lagt opp til å ha det rolig. Hus skal vaskes, gaver skal kjøpes, mat skal forberedes, venner og familie skal besøkes og så er det jobb der det skjer mye. De dagene jeg ikke tar det rolig får jeg så salig straff for det, og det henger i flere dager. Håper vi alle får det bedre veldig snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det er flere som har "klump" i halsen. Jeg trodde det var noe galt med meg, jeg. Sikikkelig ekkelt, altså!

Jeg er fremdeles kvalm og spyr mye, men jeg kjenner også at jeg har blitt litt bedre. Noen dager er lettere enn andre, og det er nytt. Jeg krysser fingrene for at det går rette veien nå, og at det går raskt :)

 

Ja, det er skikkelig ekkelt med den der klumpfølelsen altså. Huff så mye rart vi skal kjenne på!

Bra du har fått bedre dager for du har hatt det virkelig ille! Synes du er flink som klarer å se lyst på det :)

 

Kroppen min er helt ødelagt etter så mange uker i seng og sofa og i dag har ryggen tatt kveld! Helt stivnet av i korsryggen. Håper IKKE nå dette kvalmehelvete skal avløses av bekkenplager. Har du også merket at kroppen er svak og slapp? Antar at mye muskler forsvinner når de ikke brukes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt igang med husarbeid for fullt, trodde formen var bra.. Så kastet jeg opp.. :P Så er nok lurt å ta det litt med ro ja.. Godt kroppen sier ifra da ihvertfall.

Haaater å spy, håper det gir seg SNART!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...