Gå til innhold

Lære å spille musikk instrumenter, f.els. gitar, hvor tidlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig han man begynne å lære barne å spille musikk instrumenter som f.eks. gitar?

Anonym poster: f1e9bd49d04ddbe7dce3933622aef0ff

Skrevet

Når barna selv ytrer ønske om det tenker jeg.

Anonym poster: 14e26e4f2e18905c14fea64f1b38da0c

Gjest Mrs. Careface
Skrevet

Jeg begynte å spille fiolin da jeg var 7-8 år

Skrevet

Vi kjøpte Morgan el-gitar til sønnen vår i 1 årsgave ;) Den er anbefalt fra 4 år og oppover. Har instrumentfrelste og musikkglade gutter på 4 og 40.... :D

Skrevet

Takk.

Han er interessert i pappa sin gitar når han spiller, og sier han har lyst til å lære å gjøre det selv.

Mannen har kjøpt en gitar til han i 6 års gave.

Har ingen aning hva som er normalt, men syns kanskje det føles litt tidlig, men ut av hva dere sier tar jeg feil ;-)

Anonym poster: f1e9bd49d04ddbe7dce3933622aef0ff

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Det varierer fra instrument til instrument. Strykeinstrument kan man starte med fra ca 5 år. Blåsere starter litt senere 8-9 år pga at det er greit å være ferdig med felling av fortenner. På gitar må hendene være store nok til å nå rundt halsen på en ok måte. Hør med musikkskolen der dere bor :-) Min eldste på 5 spiller fiolin og det går kjempefint!

Skrevet

Det er ikke noe problem å begynne helt ned i fireårsalder. Det er imidlertid ikke alle instrumenter som passer. ukulele, blokkfløyte, tangenter (f.eks. keyboard) og fiolin (suzukigrupper) er de jeg kommer på som passer bra da. MEN det kan være like greit å sjekke ut kulturskolens tilbud. For yngre alder er det gjerne rytmelek osv som står i sentrum. Dette vil være nyttige bidrag når et instrument skal trakteres etterhvert.

PS! Filmer med små einsteins er gode bidrag til å forstå musikk og lære uttrykk!

Anonym poster: da2ad98f4b5881ec2985a49512d45a24

Skrevet

min datter på to "spiller" klarinett, slagverk og piano. både far og jeg er musikere. han utøvende, mens jeg driver først og fremst med undervisning.

mini lærer ikke sanger, grep, teknikk eller noter men får leke med lyd og rytmer. ofte spiller vi sammen. selv om vi ikke bedriver undervisning lærer hun mye ved å leke med musikk. hun begynte vel å klimpre på piano og slå på trommene når hun var ett sånn ca.

kjøp ett billig instrument på loppemarket eller finn som ikke er så farlig med.

barn har lettere fr å lære noter etter at de har lært å lese. yngste jeg har LÆRT å spille var 5 år.

Anonym poster: 5dae38b77c9a2894289b19dc5e8aa4f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...