Gå til innhold

Flere sykepleiere her??


Marthemor<3

Anbefalte innlegg

Jeg er 5+3 nå og jobber som sykepleier på infeksjonsmedisinsk avdeling... Når jeg er på jobb er det mange tunge løft.. Prøver jo å være to i forflytning, men når det er tunge pasienter er det jo tungt selv med to.. Er hele tiden nervøs for å ha tatt i for mye. Også er det utrolig mye stress og løping i gangene. Hvor setter dere grensen når det kommer til løft? Og intravenøst antibiotika? Forteller dere kollegene deres så dere slipper unna de tyngste pasientene? Synes dette er vanskelig. Tips tas imot med takk! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg er sykepleier! På kirurgen.. mange tunge løft.. men for øyeblikket er jeg ute av pleien pga et prosjekt! Heldigvis :P Er 7+3 idag.. og skal ikke tilbake før i uke 12! Men skjønner problemstillingen din! Jeg har sagt ifra til mange av mine kollegaer allerede. Lettere å få forståelse da.. og ikke fordi du er vanskelig eller lat! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Sykepleier her og. Psykiatrisk sykepleier da, jobber ute i psykiatritjenesten. Slipper jo unna tunge løft, men blir eksponert for mye røyk og mange tøffe/krevende oppdrag. Trives i jobben da, så håper eg skal klare å fungere lengst mulig. Strever med kvalme og tretthet, har vanskelig for å virke veldig engasjert og vise at eg har hodet på plass før lunsj ;-) men men, må det går seg til :-) Er 7+0 idag. Har sagt ifra til de tre andre kollegene på kontoret.. like greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, sykepleier her å :) men jobbe på nyfødt intensiv, så har slettes ingen tunge løft :) heldig der!! Men har allerede måtta bynt å fortell om graviditeten på grunn av diverse hensyn som må tas. Vi har blandt anna hyppige røntgenundersøkelsa inn på pasientromman. Trur d e lurt å fortell det, sånn at det e enkler å kan ta litt hensyn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider