Gå til innhold

Søvn


pod

Anbefalte innlegg

Hvordan sover dere om natta folkens? :-) her er søvnen VELDIG oppstykket. våkner mye og, etter 4-5 er jeg stort sett våken fram til klokka ringer 06.00 :P er opplagt når jeg står opp, men er jo stuptrøtt kl 21-22 om kvelden! Hehe. I helgene sover jeg senest til kl 8, så får ikke luksusen med å ligge lenge da heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg våkner etter max 4 timer. da må jeg tisse...

Også er jeg våken ett par timer før det er pån igjen med 4 timer.

Men det er sjelden kost her i hus også desverre...

Opp kl halv 7 som regel, og da har jeg sovnet i ca30min, så er det å få mann og barn på jobb/skole før jeg slokner selv...

Skal bli spennende å se hvordan det går med jobb igjen snart...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover som en stein helt til jeg våkner av at blæra holder på å sprenges :P Men det kan faktisk gå 6-8 timer. Herlig! Så

Legger jeg meg igjen og sovner. Sovehjertet er på plass ja! ;) Er veldig trøtt og sliten for tida, så må sove over 8 timer i døgnet for å fungere. I natt ble det 11 timer!!! Tror det er en blanding av svangerskapet, forkjølelse og 100% jobb og oppfølging av barna. Har kuttet ut Zumba nå (min store lidenskap, er instruktør), pga at jeg får kraftige kynnere ved fysisk aktivitet. Så nå sover jeg isteden for å trene :P Og kiloene sniker seg på :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover stort sett fra rundt 21 en gang, enten ved at jeg sovner på sofaen fordi "jeg skal prøve å være litt lenger oppe" eller går og legger meg. Og står opp rundt 7.30. Da har jeg som regel 1 tissepause, noen ganger 2 ofte kombinert med en matpause (Hva er greia med å plutselig å bli Såå sulten midt på natta??).Sånn var det ikke forrige uke, da jobbet jeg halve dager hver dag og hadde Så vondt i bekkenet, sov ca 21-5 og våknet ofte om natta fordi det var vondt og jeg måtte snu meg. Denne uken har jeg kun jobbet 30% stort sett fra hjemmekontor, og det har virkelig vært en annen verden. Nå sover jeg mer og bedre om natten, kan ta pauser underveis mens jeg jobber og faktisk legge meg ned litt og i tillegg så er ikke bekkenet smertefullt, bare murrer fordi jeg ikke stresser ed å gå og rekke toget og sitte i den grufulle kontorstolen min i 4 timer. Nok søvn er virkelig viktig for meg! Men jeg må vel bare innse at jeg får nyte at jeg sover nå, hehe, når ungen kommer blir det vel ikke så mye av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger meg stort sett halv 10 og er oppe 3-4 ganger på do og må våkne hver gang jeg skal snu meg pga bekkenlåsninga, og etter kl 8 er det morgen for da går effekten av nesesprayen ut og jeg blir teeeett! Hehe... Sover stort sett ikke på dagen siden jeg er så tett og ikke får sove uten nesespray, men nesespray tar jeg bare om kvelden når jeg legger meg for natta. Så, i grunnen er jeg trøtt hele tiden, men det går greit det altså, jeg har jo ingen barn fra før og jobbe bare 50% på grunn av bekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her. I den siste tiden har jeg ofte våknet rundt 04, 05 eller 06. Sliter noen ganger med å sovne igjen, så er mye trøtt. Jobber 100 %, og har i utgangspunktet tenkt til å fortsette med det så lenge som mulig. Trodde egentlig søvnproblemene skulle komme senere - i tredje trimester. Jeg er i uke 24 i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finner jeg sengen sånn rundt 2230 hver kveld og sover da til 0545 når jeg skal på jobb og til 8-9 når jeg har fri! Itillegg sover jeg ca 1 t hver dag på dagtid! Sliter veldig med å finne en behagelig sovestilling å mye av natten går med på å ligge våken, men er overraskende uthvilt likevel.. Så hvordan sover dere? Altså noen tips til stilling som synes å fungere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover på siden med føttene trukket opp, en pute mellom beina og en pute som jeg holder rundt... :P ikke så glad i den stillingen, men eneste som gjør at bekkenlåsninga forholder seg overkommelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ele - jeg går på gravid-yoga hvor instruktøren er fysioterapeut. Hun lærte oss en god øvelse som forebygger / helbreder bekkenlåsning. Klarer ikke helt å beskrive øvelsen skriftlig. Men, hvis du ikke har vært i kontakt med en fysioterapeut bør du vurdere det. Kan være til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ele - jeg går på gravid-yoga hvor instruktøren er fysioterapeut. Hun lærte oss en god øvelse som forebygger / helbreder bekkenlåsning. Klarer ikke helt å beskrive øvelsen skriftlig. Men, hvis du ikke har vært i kontakt med en fysioterapeut bør du vurdere det. Kan være til hjelp.

Jeg har vært hos fysio en del ganger ja, men ikke følt at det har hjulpet noe særlig. Tenkte jeg skulle prøve manuellterapaut nå, men sliter litt med å finne i nærheta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg er visst heldig. Jeg legger meg som regel i 23-tiden, klokken ringer 5.30 og jeg våkner som regel ett minutt eller to før den. Det skal sies at da er jeg så tissetrengt at det grenser til vannvidd. Men takk og pris våkner jeg ikke av at jeg må på toalettet i løpet av natten. *Bank i bordet*

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...