Gå til innhold

November


Puma - sprekker snart!

Anbefalte innlegg

Det gikk bra, sju egg ut (det samme som sist). Noen av dem lå litt krøkkete til, så litt mer vondt enn forrige gang, men de er rause med dopet, og jeg hadde en veldig fin sykepleier med, så det gikk helt fint. Så nå håper jeg bare de er av like bra kvalitet som sist :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Puma:

Kroppen er så og si tilbake slik den var før alle medisiner o.l, så det er godt:) Var ganske øm etter egguttaket, men det kjenner jeg nesten ikke noe til nå.

 

Lillie Vanillie:

7 egg ut er jo kjempebra!!:D Godt å lese at de var rause med dopet:) -det skal jeg også kreve ved en evt. neste gang!! Da blir det spennende å se hvilke tilbakemeldinger du ved innsett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper inn her jeg da;) hadde innsetting av 2 frys 7. november på Riksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det gikk bra med alle seks", sa dama på laboratoriet da jeg ringte i formiddag, så da blir det innsett i morgen.

 

Antar nummer sju ble sortert ut på et tidlig stadium. Så langt identisk som forrite forsøk, da ble det sju ut, seks befruktet, fem på frys og alle overlevde tining (men ble det baby? Nei).

 

Lykke til med rugingen alle dere andre, og velkommen til tråden eifos. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Eifos, og jeg krysser fingre for Lillie Vanillies 6 gullegg. ;)

 

Her er formen elendig. Halsbetennelse, kvalme, trøtthet og hodepine. Aner ikke hva som er Crinone'n og hva som er sykdom. Håper ikke helsa ødelegger forsøket. Kjenner jeg sliter m å tenke positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker deg masse god bedring, Puma!! Og lykke til i morgen Lillie Vanille :D

 

DERSOM det blir en positiv test, når vil termin være da egentlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Puma! Jeg venter så lenge jeg klarer. Synes ikke det er mindre skånsomt å begynne tidlig. Hadde først tenkt å teste imorgen da jeg begynner i ny jobb og det er en risiko for at jeg forventes ta røntgenbilder. Men heldigvis ble planene forandret, begynner i ny jobb men trenger ikke bortforklare hvorfor jeg ikke kan ta rtg på noen uker :).

Er veldig pessimist denne gangen. Har brukt et år på de 10 eggene som ble tatt ut på første uttak. Nå har jeg tatt litt pause fra hormoner og vi prøver inseminering med donor for andre gang. Hvis det ikke går denne gangen heller blir det ny icsi med start i desember.

Ser at vi har vært prøvene like lenge. Nå må det vel være våres tur? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i novemberklubben, Silja.

 

Her ble det ett perfekt inn og to på frys. I all min naivitet trodde jeg egentlig flere ville være gode nok til å fryses ned, men fikk vite at forrige forsøk var sjelden kost. Er uannsett ikke skuffet, er glad for at det ble både innsett og frys, det er ingen selvfølge i dette gamet.

 

Testdato 22. november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Silja: du vet at for hvert tilbakeslag er du ett skritt nærmere gullegget. Det blir vår tur!

 

Lillie V: Grattis som ruger! Ble som meg da, 6 befruktet, 3 brukbare. Men jeg satte inn to... :)

 

Nå er jeg råspent på alles vegne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veeeeeldig spent!!!!! Prøver å ikke tenke så mye på det, men det er lettere sagt enn gjort..

 

Lykke til alle sammen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går uendelig sakte i denne perioden. Jeg pleier synes at den første uken går tåelig greit, men så begynner det å bli sirup frem mot testing. Da vet jeg jo at utfallet er gitt, men må fremdeles vente på fasiten.

 

Takk, Puma. Ja Rikshospitalet er restriktive på hvor mange de setter inn. For min del er det greit, har fått to inn på frys tidligere, men bare ett på fersk. :) Ser at vi har fått testdag like etter hverandre, men jeg tror jeg skal drøye med blodprøven til 23. november. Jeg mener bestemt å huske at den pleier å tas 14 dager etter uttak og 12 etter innsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!!!

Hiver meg paa her jeg ogsaa. Tok ut fire egg sist tirsdag 6/11. 2 ble befrukta og begge satt inn torsdag 8/11. Veldig spennende. Har tilsammen hatt 3 uttak og 4 innsett. 1 vellykket fersk (gutt 2010), 1 mislykket frys, 1 SA i juni. Og naa krysser vi fingrene!!!!

 

Lykke til andre rugere. Dette skal bli en bra innsett-maaned:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, og litt om meg. jeg har vært en aktiv bruker i tidsperioden 2004-2008. avtok endel, da jeg fikk nr 2.

Vi endte tilslutt på Riksen i 2006, og hadde vårt første ICSI forsøk. Fikk ut 19 egg. 2 inn og ingen på frys. Ble gravid med 2, og avsluttet for den ene tvillingen i uke 17+3 da hun var så syk og ikke ville overlevd etter fødsel. Fødte ei bitte lita jente i mai 2007 (bare 2080gr). Vi ble oppfordret til å starte opp igjen så fort som mulig med søskenforsøk, da de mente at sjangsen for søsken var større, så i slutten av november 2007 hadde vi igjen nytt uttak. 19 egg ut, hvor 15 så bra ut, 9 befruktet (ICSI). 2 inn og 6 på frys. Ble ikke gravid, og hadde første innsetting av frys i februar 2008. ble gravid, og fikk en sønn i november. I denne runden ble det tatt opp 4 embryo, og to inn. Har nå 2 igjen, som begge overlevde opptining, og som så veldig fine ut, sa de. Spennende. I 2009 var jeg gravid uten hjelp. begge graviditetene endte i SA i uke 6/7 og uke 13.

Er veldig optimistisk nå på de to som er satt inn, og det blir heller ikke flere forsøk etter dette, så nå håper jeg og krysser fingrene for at vi lykkes.

Har noen av dere kjent det berømte "stikket" i livmoren, når embryoet fester seg i livmorveggen? Har kjent dette alle de andre gangene, men ikke nå. Litt nervøs for det, kjenner jeg.

Dette var mye om meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er jeg på rugedag 4 i dag søndag, hvis det er sånn at innsettingsdagen er rugedag 0?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!!!

Hiver meg paa her jeg ogsaa. Tok ut fire egg sist tirsdag 6/11. 2 ble befrukta og begge satt inn torsdag 8/11. Veldig spennende. Har tilsammen hatt 3 uttak og 4 innsett. 1 vellykket fersk (gutt 2010), 1 mislykket frys, 1 SA i juni. Og naa krysser vi fingrene!!!!

 

Lykke til andre rugere. Dette skal bli en bra innsett-maaned:-)

Masse lykke til ;) Rugetiden går sååååå altfor sakte :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eifos: Hva er din historie?

Hei igjen, og litt om meg. jeg har vært en aktiv bruker i tidsperioden 2004-2008. avtok endel, da jeg fikk nr 2.

Vi endte tilslutt på Riksen i 2006, og hadde vårt første ICSI forsøk. Fikk ut 19 egg. 2 inn og ingen på frys. Ble gravid med 2, og avsluttet for den ene tvillingen i uke 17+3 da hun var så syk og ikke ville overlevd etter fødsel. Fødte ei bitte lita jente i mai 2007 (bare 2080gr). Vi ble oppfordret til å starte opp igjen så fort som mulig med søskenforsøk, da de mente at sjangsen for søsken var større, så i slutten av november 2007 hadde vi igjen nytt uttak. 19 egg ut, hvor 15 så bra ut, 9 befruktet (ICSI). 2 inn og 6 på frys. Ble ikke gravid, og hadde første innsetting av frys i februar 2008. ble gravid, og fikk en sønn i november. I denne runden ble det tatt opp 4 embryo, og to inn. Har nå 2 igjen, som begge overlevde opptining, og som så veldig fine ut, sa de. Spennende. I 2009 var jeg gravid uten hjelp. begge graviditetene endte i SA i uke 6/7 og uke 13.

Er veldig optimistisk nå på de to som er satt inn, og det blir heller ikke flere forsøk etter dette, så nå håper jeg og krysser fingrene for at vi lykkes.

Har noen av dere kjent det berømte "stikket" i livmoren, når embryoet fester seg i livmorveggen? Har kjent dette alle de andre gangene, men ikke nå. Litt nervøs for det, kjenner jeg.

Dette var mye om meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja, begge gangene jeg har vært gravid har jeg kjent det stikket du nevner. De gangene det har vært neg har jeg kjent noe stikk-lignende greier, men ikke så tydelig som "the real stikk":-)

Men vet at flere ikke kjenner stikket så tydelig, så det trenger ikke ha noe å si.

Dette blir spennende!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja, begge gangene jeg har vært gravid har jeg kjent det stikket du nevner. De gangene det har vært neg har jeg kjent noe stikk-lignende greier, men ikke så tydelig som "the real stikk":-)

Men vet at flere ikke kjenner stikket så tydelig, så det trenger ikke ha noe å si.

Dette blir spennende!:-)

nemlig. skikkelig stressa på det. (Har sikkert hatt det stikket mens jeg sov vøt;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...