Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #1 Skrevet 20. oktober 2012 Min samboer har studiekompetanse, fagbrev i et yrkesfag og befalsskolen. Har lederjobb (befal) i forsvaret. Hvor på utdanningsstigen er han da ? Teller befalsskolen som utdanning ?
Gråsonen Skrevet 20. oktober 2012 #2 Skrevet 20. oktober 2012 Befalskole teller som utdanning ja Han har den gamle versionen som gav 60 studiepoeng. Nyere befalskole gir desverre ikke annen komp. en kurs som teller som utdanning innad i forsvaret men utad ikke er sett på som utdanning, men absolutt en verdifull arbeidserfaring som ikke alle har. Min samboer har også befalskole og kriggskole, han har fått mange forskjellige jobbtilbud fra private selskaper og statlige kontorer.
4Hjerter Skrevet 20. oktober 2012 #3 Skrevet 20. oktober 2012 Kjære deg! Blir sjokka over allt maset om utdannelse- fagbrev- høyskole -osv... Svar på spørsmål JA det er en utdannelse;-) Husk at det er "summen" av et menneske som bestemmer dets verdi og evne til å mestre en jobb!! All verdens skole hjelper ikke om man mangler evnen til praktisk sammarbeid, er lat og mangler sosiale antenner;-)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #4 Skrevet 20. oktober 2012 Kjære deg! Blir sjokka over allt maset om utdannelse- fagbrev- høyskole -osv... Svar på spørsmål JA det er en utdannelse;-) Husk at det er "summen" av et menneske som bestemmer dets verdi og evne til å mestre en jobb!! All verdens skole hjelper ikke om man mangler evnen til praktisk sammarbeid, er lat og mangler sosiale antenner;-) Dette høres ut som noe som kommer fra dem som har komplekser for manglende utdannelse selv . Befalskole er helt klart en yrkesrettet utdannelse. Høyere utdannelse øker likevel kunnskapene og perspektivet ditt innen et fag, og gir deg muligheter til å få bedre jobber og komme lengre i en karriere, enn du gjør uten. (I de aller fleste bransjer)
4Hjerter Skrevet 21. oktober 2012 #5 Skrevet 21. oktober 2012 Anonym du har helt rett i mye av det du skriver.. Men hadde jeg hatt komplekser for manglende utdannelse ville jeg nok signert anonymt- akkurat som deg! ;-) Poenget mitt var at jeg i min jobb -som bedrifteier og daglig leder- med mange ansatte, har erfart at de beste ansatte ikke nødvendigvis har lengst utdannelse!! Det sier seg selv da at jeg ikke driver et legesenter - så ja i mange jobber er udanning svært nødvendig, men absolutt ikke i alle!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå