Musemorbr / Skrevet 19. oktober 2012 #1 Skrevet 19. oktober 2012 I dag har det kommet snikende en følelse av at jeg kanskje holder på å bli forkjølet. Det passer fryktelig dårlig å bli syk nå. Har pøst på med c-vitamin i form av brusetablett, sitron og kiwi. Har drukket ginseng og honningte, og jeg skal spise middag med en god dose hvitløk. Og jeg har både lester og ullgenser på, i tillegg til at vi ikke kommer til å gå ut i frosten i dag. Hva tror dere? Drømmer jeg, eller har jeg sjanse til å lure meg unna å bli forkjølet med sånne tiltak?
happiness4life Skrevet 19. oktober 2012 #2 Skrevet 19. oktober 2012 Neste gang du eller noen du kjenner reiser til Spania stikk innom apoteket og kjøp med deg en boks eller to med Frenadol. Vet ikke om noe som funker her i Norge
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #3 Skrevet 19. oktober 2012 Det du gjør nå har fungert for meg
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #4 Skrevet 19. oktober 2012 Det holder ikke med èn brusetablett med c-vitamin. Du må ta i skikkelig. Google hvor mange gram du bør ta! C-vitamin er uansett ikke skadelig å ta mye av, da det uansett skilles ut i urinen (vannløselig)... Jeg knasker alltid c-vitaminer hele dagen når jeg kjenner det sånn, og flere ganger har forkjølelsen glimret med sitt fravær:-) Lykke til
L-8 Skrevet 19. oktober 2012 #5 Skrevet 19. oktober 2012 Jepp, med samme oppskrift som din! Masse frukt og grønt med vitaminer og antioksidanter, hvitløk og grønn te
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #6 Skrevet 19. oktober 2012 De aller fleste gangene jeg har følelsen av en forkjølelse i anmarsj går det over av seg selv uten å bli noen store greier. Hva som hjelper og ikke hjelper er ikke godt å si. Noen sverger til trening eller badstue, andre til hvile og isbad. Når det gjelder vitamin C kan man få i seg for mye. Symptomer på forgiftning av C-vitamin er kvalme, magesmerter, diaré, hodepine, trøtthet, og søvnløshet. Det kan også forstyrre medisinske tester, eller forårsake overdreven urinering og vekst av nyrestein. Det skal imidlertid mye til at du klarer å få i deg så mye at det blir noe problem om du holder deg til vanlig mat. å stappe i seg piller med vitamin C kan imidlertid føre til forgiftning.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 19. oktober 2012 #7 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg pleier å kle på meg usaklig mye når jeg legger meg om kvelden. Tjukklabber, skjerf, genser, joggebukse og under dyna.. Blir så varmt at jeg sikkert er på grensa til koma. Men når jeg våkner pleier den gryende forkjølelsen å være forduftet hel****** varm da, men absolutt verdt det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå