Gå til innhold

Lesbiske prøvere?


BareC

Anbefalte innlegg

Gratulerer med spire! :) Krysser fingrene for at alt går bra! :)

 

Mine første uker gikk ikke så veldig fort ihvertfall, pga kvalme, trøtthet og dårlig form :P Pluss at tiden går saaaaakte før man kommer til den "sikre tiden"... Men når formen kom tilbake igjen, så flyr ukene avgårde :)

Endret av Makuahines
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk :) håper dette svangerskapet går bra uten så mye kvalme osv.. for sist var uke 5 og 6 helt grusomt .. men kunne heller vært kvalm enn SA .. men krysser fingrene for at det ikke blir sa nå :) håper det blir positiv test på dere andre som venter på testingen her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL i dag, var noen eggposer der, ja. Skal til uttak på onsdag, med lovnad om massssssssssse dop og innsett av to egg om mulig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BareC, gratulerer så mye!! Fantastisk :) Håper virkelig det går denne gangen!

 

Kjærepære, så bra at ting ser bra ut for deg :) Så spennende det blir på onsdag! Vi håper også kunne få sette inn to, men jeg vet ikke om de vil gjøre det på første forsøk... Er de vanskelige å overtale? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke sette inn to på første forsøk. Det gikk jo ikke uansett, siden kun ett ble normalt befruktet hehe.. men nå sa kona mi bare:- forresten, vi skal sette inn to. Da er det liksom bare å adlyde hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BareC, gratulerer så mye!! Fantastisk :) Håper virkelig det går denne gangen!

 

Kjærepære, så bra at ting ser bra ut for deg :) Så spennende det blir på onsdag! Vi håper også kunne få sette inn to, men jeg vet ikke om de vil gjøre det på første forsøk... Er de vanskelige å overtale? ;)

Tusen takk :) krysser fingrene for at spiren klamrer seg fast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere som er gravide hatt vondt i underlivet? Har masse ubehag.. men legen sier det bare er hormonforandring.. pressede følelse liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joiner her jeg, om jeg får lov :P

 

Vi hadde et forsøk på Stork i fjor, som ble negativt. Hadde kun et strå så nå må vi begynne på nytt.

Sendt inn søknad til Riksen, og fikk svar idag på at søknaden er mottatt. Nå er det bare den nervepirrende tiden igjen, å vente på svar om den blir godkjent :) Håper ikke det tar så lang tid.. Krysser alt vi har!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, da kom mensen igjen. Utrolig deppa akkurat nå. Har hatt troen en periode, men har kjent at det var noe i gjerde siste dagene

 

Så da er det bare å kontakte RH igjen for å høre når vi kan komme inn til en samtale ifht IVF. Men idag skal jeg rett og slett deppe litt, ligge under teppet på sofaen og drikke kaffi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joiner her jeg, om jeg får lov :P

 

Vi hadde et forsøk på Stork i fjor, som ble negativt. Hadde kun et strå så nå må vi begynne på nytt.

Sendt inn søknad til Riksen, og fikk svar idag på at søknaden er mottatt. Nå er det bare den nervepirrende tiden igjen, å vente på svar om den blir godkjent :) Håper ikke det tar så lang tid.. Krysser alt vi har!! :D

 

Hyggelig å se deg igjen, Solskinn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, da kom mensen igjen. Utrolig deppa akkurat nå. Har hatt troen en periode, men har kjent at det var noe i gjerde siste dagene

 

Så da er det bare å kontakte RH igjen for å høre når vi kan komme inn til en samtale ifht IVF. Men idag skal jeg rett og slett deppe litt, ligge under teppet på sofaen og drikke kaffi.

 

Å, så synd! Føler virkelig med deg, vet så godt hvordan det der er... Håper du kommer deg raskt videre og kan starte IVF-planleggingen! Men i dag, ja, da skal du bare grave deg ned litt, det må være lov. Ta vare på hverandre, det kommer til å gå til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååå, da kom mensen igjen. Utrolig deppa akkurat nå. Har hatt troen en periode, men har kjent at det var noe i gjerde siste dagene

 

Så da er det bare å kontakte RH igjen for å høre når vi kan komme inn til en samtale ifht IVF. Men idag skal jeg rett og slett deppe litt, ligge under teppet på sofaen og drikke kaffi.

 

Kjenner til den følelsen! Det er veldig skuffende! Men det klaffer nok snart skal du se :) masse lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skjønner godt du depper litt, koneogkone! Man håper jo i det lengste, og så kommer skuffelsen :( Er nesten vanskelig å vite om man skal tore å håpe eller ikke. Men vi er ikke akkurat pingler, vi som driver med dette, så det er bare for oss å stå på! Lykke til videre :)

 

Jeg fikk faktisk ut åtte egg i dag, er veldig fornøyd med det :) Får kanskje sette inn to egg, håper flere blir befruktet.

 

Morfin er forresten litt gøy :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har spist litt smågodt og liggi under teppe her noen timer. Men kan jo ikke dvele ved det for lenge, har jo en aktiv toåringen som krever litt oppmerksomhet også :)

 

Får ringe RH i morra for å høre hva de sier, håper det ikke blir mange mnd venting, da må vi prøve litt på ivf klinikken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærepære, så fint med åtte egg ut, nå blir det spennende! Blir det innsett enten i morgen eller på mandag da, etter hvordan det utvikler seg? Håper det går veien for dere nå!

Jeg holder på å bli gal av å vente, etter at alt ble utsatt en uke, men i morgen er heldigvis timen hvor vi får se hvordan jeg har respondert på sprøytene. Spent!

 

Koneogkone, håper dere kommer raskt igang igjen :) Lykke lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ringe nå halv to for å høre hvordan det har gått med befruktninga, kan si det sånn at tida sneeeeegler seg av gårde! Er innmari spent. Blir i morgen eller mandag, ja. Er fremdeles sjokkert over at det er mulig å rote bort en spermbestilling :o men er litt moro at det er nøyaktig en uke mellom oss, da, selv om det var enda morsommere da vi lå likt ;) Føler du at alt er som det skal? Øm og "deilig" i buken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trenger jeg/ vi hjelp fra dere, jenter! Fire egg var befruktet, og innsett blir i morgen. Vet jo ikke hvor mange som deler seg fint til i morgen, men får lov til å sette inn to om der er nok egg.

Skal jeg sette inn to eller ikke??? Har ikke noe i mot tvillinger, ikke i det hele tatt, men jeg skal jo bære dem i mange måneder også. Hva ville dere gjort? Er relativt stor og har litt dårlige knær i perioder...kona er ikke i tvil, tror hun kunne stappa inn fire :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det de sier, da? At man øker sjansen for graviditet med 5% med ett ekstra egg, og da er sjansen for tvillinger 25%? (hvis jeg husker riktig).

 

Jeg er nok mest tilhenger av ett egg. Jeg er ikke så hypp på tvillingsvangerskap. Har satt inn to på frys et par ganger, for de ble frosset ned og tint to og to, men på ferskforsøkene ble det satt inn ett (ikke at vi kunne velge, for vi var på Rikshospitalet). Positiv test ble det ihvertfall nå sist, og 9 uker på vei så vi en liten krabat som veivet med knoppene sine :)

 

For min del hadde det nok kokt ned til om de var gode nok til å fryses. Heller to inn enn å kaste et embryo, men om de kunne fryses, hadde jeg nok satt inn ett og spart resten til fryseforsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, Kjærepære! Drev og skrev et svar på det forrige innelgget ditt, men så så jeg denne tikke inn... ;)

Ja, om du skal sette inn to eller ikke? Er jo vanskelig for meg som ikke kjenner dere å si... Tvillingsvangerskap er jo til en viss grad risikosvangerskap, samtidig har vi historiens og verdens beste forutsetninger for at alt skal gå bra med vårt helsevesen. På klinikken er de kanskje tilbakeholdne med å råde i den ene eller andre retningen, men hva med en kjapp telefon til fastlegen din? Hvis du kjenner ham/henne godt nok til det?

Jeg vet hva jeg ville gjort selv, er helt klar for å få satt inn to hvis vi får lov. Jeg har god helse, og livet vårt er slik at det føles bare positivt å skulle få to. Men jeg er jo ikke inne i din kropp (og det er ikke kona di heller...), så bare du kan til syvende og sist ta den avgjørelsen...

 

Ja, litt synd vi ikke følger hverandre helt lengre... Men jeg kommer etter, hakk i hæl (håper jeg!!) ;) Følelsen er ok, merker ikke veldig mye, men er litt oppblåst og kjenner stikkinger i eggstokkområdet en del. Er bare superspent på hva vi får se i morgen!

 

Lykke til med valget ditt/deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer vel det, at sjansen for graviditet økes med 5-6 %, og at om man blir gravid så er det ca 25 % sjanse for at det blir tvillinger. Er relativt sikker på å sette inn to. En av grunnene er vel at det har ikke vært så moro de periodene jeg har gått på hormoner, så hadde vært greit å slippe det på en stund. Selv om jeg ikke er i verdens beste form, så takler jeg det nok på et vis. Og: kona er mye eldre enn meg, så er veldig praktisk å få to på en gang ;)

For å være ærlig tror jeg ikke jeg får tvillinger uansett :P Men er vanskelig å bestemme seg...

Kjenner nok ikke fastlegen såå godt. Får se hva det blir til i morgen :)

Masse lykke til i morgen, AIK, tipper på hmm...12 synlige eggposer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da gjenstår det å se om spådommen din slår til :)

Du får sove litt på innsett-spørsmålet ditt! det blir nok bra uansett, håper eggene dine utvikler seg fint over natten og at det/de klamrer seg fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Det*

 

Gjør ivf veldig vondt?

Hvor mange forsøk har dere hatt?

Endret av BareC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...