Gå til innhold

Lesbiske prøvere?


BareC

Anbefalte innlegg

Jeg har selv erfaringer med å dra fra Tr.heim til København, bare på timers varsel. For vår del, så synes vi det var utrolig mye stress, og etter 5 negative forsøk, så tok vi det her hjemme i Norge. Da gikk det på første forsøk :)

 

 

Takk for at dere deler erfaring. Vi har snakket med gynekolog som sier at man kan få rundt 3 dagers varsel ved å måle folikkelene. Men det fordrer jo at man har en relativt forutsigbar syklus (eller veldig tette gynekologtimer). Har dere eller andre noen erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, vi var hos gyno ganske ofte de tre siste forsøkene og satte eggløsningssprøyte, så da viste vi det noen dager på forhånd. Men med flytider osv, så ble det likevel stressende for oss, følte vi da. =\ Men det kan jo godt hende at det fungerer kjempe bra for dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi var hos gyno ganske ofte de tre siste forsøkene og satte eggløsningssprøyte, så da viste vi det noen dager på forhånd. Men med flytider osv, så ble det likevel stressende for oss, følte vi da. =\ Men det kan jo godt hende at det fungerer kjempe bra for dere. :)

 

 

Takk for at du deler erfaring. Hvordan var det prismessig i Danmark vs. Norge om man kan spørre om sånt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi gjorde det i Danmark, så kom vær runde på rundt 10 000kr, forsøket + fly, men da var vi heldige å fikk ungdomspris på fly, og det var kun jeg som dro.

Her i Norge, i hvertfall på vår klinikk, så koster det 5000kr for forsøket + ca 10 000kr for spermen (inf frakt, må bestilles fra danmark).

 

Dere kan jo også gjøre det via Riksen i Oslo, men der vet jeg det er venteliste. Usikker på hvor lang den er, men da betaler man ikke annet enn medisiner(om man trenger det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi gjorde det i Danmark, så kom vær runde på rundt 10 000kr, forsøket + fly, men da var vi heldige å fikk ungdomspris på fly, og det var kun jeg som dro.

Her i Norge, i hvertfall på vår klinikk, så koster det 5000kr for forsøket + ca 10 000kr for spermen (inf frakt, må bestilles fra danmark).

 

Dere kan jo også gjøre det via Riksen i Oslo, men der vet jeg det er venteliste. Usikker på hvor lang den er, men da betaler man ikke annet enn medisiner(om man trenger det).

 

 

Så man sparer ikke mer enn rundt 5000,- pr. forsøk i Danmark? Mente vi regna på det og endte opp med nærmere 20 000,- totalt i norge og rundt 10 000,- i Danmark. Er den klinikken dere brukte Medicus? Den prisdifferansen blir jo kjapt oppspist i ekstra flybilletter osv. 

 

Vi står forøvrig på venteliste på Riksen, skal til samtale i Mars. Men det kan jo ta rundt 1 år såvidt jeg har skjønt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfra det jeg finner på Medicus Trondhjem er prisene følgende: 

Priseksempel, en inseminasjonsbehandling: 

  • 2 x Mot 10, enkel profil, IUI-ready ink. mva.: ca 8.700 NOK
  • Frakt: ca 2.500 NOK
  • Administrasjonsgebyr: ca 1.000 NOK
  • Totalt: 12.200 NOK

pluss: 

 

  • Intrauterin inseminasjon (IUI) med partners eller donors sæd 9.000,-

 

Da kommer hvert forsøk opp i 21 200,- dersom jeg har forstått meg på prislista. Kan dette stemme sånn ca.? 

 

En 3 pakk inkl. 3 forsøk kommer på ca. 54 700,- i såfall. 

 

Sparer litt dersom man trenger 3 forsøk, men man kan få 75% refundert dersom man lykkes etter første eller andre forsøk...?

 

Dette er bare slik jeg har forstått det når jeg har lest det. Dersom noen kan bekrefte, avkrefte eller forklare mer hadde det vært supert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker ikke Medicus, men Spiren Fertilitetsklinikk. Der er prisen 5000kr for inseminasjon, så kommer prisen for spermen i tillegg. Jeg er ganske sikker på at vi betalte mellom 8000-10000 kr for den. Vi hadde ivfforsøk, så får ikke da akkurat samme regnestykke som deg.

 

Kan VARMT anbefale Spiren som klinikk også, de er fantastiske. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

Jeg lurer på noe. Er dere gift? Tenker at det er lettere å bli medmor da.

 

Og hvordan bestemte dere hvem som skulle gå gravid først?

 

Anonymous poster hash: 385fc...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ikke gift da vi fikk vår datter, og det var ikke noe problemer for kona(vi er gift nå) å bli medmor. :) Veldig enkelt faktisk, så lenge du har fylt inn papirene riktig osv.

 

Jeg gikk gravid først fordi jeg hadd 100% fast jobb, og fruen var fortsatt student. Så det var bare det som var praktisk/økonomisk. :) Er også jeg som skal gå gravid denne gangen, for det viser seg at kona ikke kan få barn =\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ikke Medicus, men Spiren Fertilitetsklinikk. Der er prisen 5000kr for inseminasjon, så kommer prisen for spermen i tillegg. Jeg er ganske sikker på at vi betalte mellom 8000-10000 kr for den. Vi hadde ivfforsøk, så får ikke da akkurat samme regnestykke som deg.

 

Kan VARMT anbefale Spiren som klinikk også, de er fantastiske.

 

Takk. 

Fant de. Når var det dere brukte den klinikken? Regner med de ligger på samme pris på sperm som medicus (rundt 12000,-). 

 

Skal sjekke litt hvordan flyavgangene mellom Tromsø og Trondhjem er. I utgangspunktet er det sikkert lettere å fly til Oslo egentlig. 

 

Noen som har erfaring med hvor langt tid det tar fra inntakssamtale (vi skal i mars) til man er i gang på Riksen? På sykehuset i Tromsø fikk vi beskjed om at vi kunne forvente at det skulle ta rundt 7 mnd. I såfall er ventetiden gått ned i forhold til det jeg har lest om tidligere. Vi ble henvist i midten av januar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte Spiren i Mars 2015 ;)

Dere må vel bare sette dere ned å sette opp de forskjellige regnestykkene ;) Du har jo flere privatklinikker i Oslo også, hvis det er lettest og billigst å fly dit ;)

 

Har jo aldri brukt riksen, men hørt flere som har ventet mellom 8-13mnd fra inntakssamtale til det såkalte ringebrevet kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Noen som kan komme med råd??

Vi er et par fra Oslo som nå i over 1 år hatt 6 inseminasjonsforsøk på IVF-klinikken i Oslo. 2 graviditeter bak oss med abort etter henholdsvis 6 og 8 uker. Eller kjemisk gravid om det er noen som kaller det det. Uansett høye HCG-verdier på blodpørve, og med store og langvarige blødninger i ettekant.

Siste forsøk prøvde vi også med Crinone (progesteron-gel) uten noe positivt svar. Nå skal vi inn til samtale om IVF i neste uke. Det er jo så klart mer utfordrende, dyrere og ikke minst krevende hormonmessig for meg som er den som skal bære frem. Jeg har 28 dagers syklus på prikken, alle prøver er normale når det kommer til hormoner osv, alltid 1 egg som er stort og fint, slimhinner fine og eggløsning faller alltid nesten på samme dag. Jeg er 34 år så ikke purung,men... ellers det meste i orden.  Noen der ute som har råd og erfaringer og komme med ifht. hva vi bør gjøre videre?? 

Endret av Nikken34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

Fant de. Når var det dere brukte den klinikken? Regner med de ligger på samme pris på sperm som medicus (rundt 12000,-).

 

Skal sjekke litt hvordan flyavgangene mellom Tromsø og Trondhjem er. I utgangspunktet er det sikkert lettere å fly til Oslo egentlig.

 

Noen som har erfaring med hvor langt tid det tar fra inntakssamtale (vi skal i mars) til man er i gang på Riksen? På sykehuset i Tromsø fikk vi beskjed om at vi kunne forvente at det skulle ta rundt 7 mnd. I såfall er ventetiden gått ned i forhold til det jeg har lest om tidligere. Vi ble henvist i midten av januar.

Vi ventet i 13 måneder før start... de sa 7 mnd til oss også men det stemte overhode ikke...

 

 

Anonymous poster hash: 5c002...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har erfaring med å være gravid noen lunde samtidig? Med overlapp på 3-5 mnd. for eksempel.



Anonymous poster hash: 66165...816
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring med det.

Tanken høres romantisk ut kanskje, men ville aldri gått for det selv. Se for deg to gravide damer med ville graviditetshormoner. En nyfødt baby og en høygravid kjæreste som kanskje har graviditesplager og lite overskudd. Hvordan blir det med permisjon? Skal begge gå hjemme, kanskje man går hverandre på nervene etter en stund. Det blir lite overskudd og veldig mye baby hele tiden. Det fine er jo at man kan amme begge babyene. Men jeg vet ikke, dette er bare noen tanker. Tenker at det beste er å la det gå en stund mellom hver?

 

Anonymous poster hash: 385fc...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring med det.

Tanken høres romantisk ut kanskje, men ville aldri gått for det selv. Se for deg to gravide damer med ville graviditetshormoner. En nyfødt baby og en høygravid kjæreste som kanskje har graviditesplager og lite overskudd. Hvordan blir det med permisjon? Skal begge gå hjemme, kanskje man går hverandre på nervene etter en stund. Det blir lite overskudd og veldig mye baby hele tiden. Det fine er jo at man kan amme begge babyene. Men jeg vet ikke, dette er bare noen tanker. Tenker at det beste er å la det gå en stund mellom hver?

 

Anonymous poster hash: 385fc...0bc

Akkurat det med permisjon er noe å tenke på. Om begge skal være medmor for hverandres barn så mister man permisjonen for det første når neste kommer. Uansett ville jeg aldri gjort dette! Har selv opplevd å miste et barn kort tid etter fødsel. Da trenger du ikke en kjæreste som er høygravid eller akkurat har født. Og selv med det friskeste barnet i verden kan det være krevende og utfordrende. Når man først er to foreldre er det dumt å planlegge at begge potensielt har behov for hjelp samtidig.

 

Men ellers er jeg enig i at det kan høres litt romantisk ut!

 

Anonymous poster hash: fe1f2...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Dere som inseminerte på ivfklinikken i Oslo, hva slags prøver måtte dere ta før inseminasjon? Blir man henvist til gynekolog osv. av klinikken etter godkjent søknad eller må man finne ut av hva som trengs på egen hånd? Eller er det kanskje samme prøver som kreves uansett hvor behandlingen skal skje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Dere som inseminerte på ivfklinikken i Oslo, hva slags prøver måtte dere ta før inseminasjon? Blir man henvist til gynekolog osv. av klinikken etter godkjent søknad eller må man finne ut av hva som trengs på egen hånd? Eller er det kanskje samme prøver som kreves uansett hvor behandlingen skal skje?

Blodprøver og forsamtale. Du får samtidig en gynundersøkelse etter samtalen 😊 alt du trenger av rekvisisjoner fikser dem.

 

Anonymous poster hash: 27938...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprøver og forsamtale. Du får samtidig en gynundersøkelse etter samtalen 😊 alt du trenger av rekvisisjoner fikser dem.

 

Anonymous poster hash: 27938...0e4

Så bra :) Da trenger jeg ikke å tenke på det nå. Tok det lang tid for dere andre å få svar på søknaden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) Da trenger jeg ikke å tenke på det nå. Tok det lang tid for dere andre å få svar på søknaden?

Om jeg ikke husker feil tok det ca 14 dager til vi var inne på samtale 😊

 

 

Anonymous poster hash: 27938...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 uker til svar på samtale. Og etter det ventet vi i 13 nesten 14 mnd på behandling.. er i gang nå og skal på min andre inseminasjon i februar

 

Anonymous poster hash: 5c002...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke husker feil tok det ca 14 dager til vi var inne på samtale

 

 

Anonymous poster hash: 27938...0e4

Det gikk fort! Gleder meg til det er vår tur :)

 

Anonymous poster hash: cde86...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 uker til svar på samtale. Og etter det ventet vi i 13 nesten 14 mnd på behandling.. er i gang nå og skal på min andre inseminasjon i februar

 

Anonymous poster hash: 5c002...e2b

Okei, men da er dere ikke på IVF-klinikken? Er det Riksen? Så gøy å være i gang, håper det skjer noe på andre forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hej!

Är det någon som vill skicka mig namnet på Facebook gruppen? Jag och min tjej ska sätta igång med ins. om några månader och det vore roligt att följa er andra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...