Gå til innhold

Lesbiske prøvere?


BareC

Anbefalte innlegg

Men jeg vil tro at det er foskjell på IVF/inseminasjon på klinikk og hjemmeinseminasjon? Når man blir gravid på klinikk får man jo papirer fra klinikken på at alt er på stell (noe som er viktig for både medmorsøknad og for å få henlagt farskapsaken ved stebarnsadopsjon), mens Cyros ikke kan garantere for at vedkommende som er gravid ikke har blitt gravid med kompisen sin, eller et tilfeldig ligg på byen. (ikke så veldig aktuelt for oss lesbiske, akkurat, da... men sånn i prinsippet :) )

vi var på NAV å henla farskapet rett før jul, og fikk brev i posten rett etterpå at farskap var henlagt. De trengte ikke se noe papirer fra klinikken i det hele tatt faktisk . Men vi sendte kontrakten fra klinikken kona skrev under på med førstemann , til bufetat. Men denne gangen er det ikke skrevet kontrakt, henger sikkert sammen med at det er samme folk-samme donor . Og til anonym :vi har veldig mange vennepar med barn og aldri hørt noen har brukt mer enn våre 9 Mnd på stebarnsadopsjon . De fleste har fått det igjennom før babyen var 4 Mnd. Også bufetat som behandler disse har sagt at dette er normal tid. Så hvor man får flere år fra vet ikke jeg?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag er det UL for å sjekke hvordan det ligger ann, begynte på Menopur på lørdag. Har i tillegg hatt to akupunktur-timer, og skal ha en til. Spent på om det har noe effekt, det er ihvertfall avslappende og jeg har trua, så da er det bare å håpe at det sitter denne gang.

 

Er det noen fler som er igang denne mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det UL for å sjekke hvordan det ligger ann, begynte på Menopur på lørdag. Har i tillegg hatt to akupunktur-timer, og skal ha en til. Spent på om det har noe effekt, det er ihvertfall avslappende og jeg har trua, så da er det bare å håpe at det sitter denne gang.

 

Er det noen fler som er igang denne mnd?

Har gått på nesespray i tre uker for nedregulering til første IVF-forsøk som trolig blir i løpet av uke 6. Regner med å starte på sprøyter etter time på klinikken på onsdag. Spent! Aner jo ikke om jeg reagerer på medisinene slik jeg skal...

Lykke til på UL :) Nærmer du deg eggløsning og inseminasjon du, nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper ins er i starten av helgen. Veldig spennende, fordi det er siste forsøk med inseminering før ivf. Og håper jo inderlig at jeg skal slippe det, for er et hormontroll av dimensjoner til vanlig ;) Tør ikke tenke på hvordan det blir med ivf-hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det UL for å sjekke hvordan det ligger ann, begynte på Menopur på lørdag. Har i tillegg hatt to akupunktur-timer, og skal ha en til. Spent på om det har noe effekt, det er ihvertfall avslappende og jeg har trua, så da er det bare å håpe at det sitter denne gang.

 

Er det noen fler som er igang denne mnd?

 

hei :) vi har første forsøk i dag på stork :) er det ivf dere har? vi har vanlig inseminasjon :) krysser alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper virkelig det klaffer for deg nå da, så slipper du dette her! Har sluppet billig unna foreløpig egentlig, eneste bivirkning jeg kjenner av sprayen er litt slapphet, pluss at jeg rimelig raskt tar til tårene for småting... Men gruer meg litt til sprøytestart! håper bare de to neste ukene går fort, fort...

Lykke til til dere begge med insemineringer denne uka! Krysser! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det UL for å sjekke hvordan det ligger ann, begynte på Menopur på lørdag. Har i tillegg hatt to akupunktur-timer, og skal ha en til. Spent på om det har noe effekt, det er ihvertfall avslappende og jeg har trua, så da er det bare å håpe at det sitter denne gang. Er det noen fler som er igang denne mnd?
Har gått på nesespray i tre uker for nedregulering til første IVF-forsøk som trolig blir i løpet av uke 6. Regner med å starte på sprøyter etter time på klinikken på onsdag. Spent! Aner jo ikke om jeg reagerer på medisinene slik jeg skal... Lykke til på UL :) Nærmer du deg eggløsning og inseminasjon du, nå da?

Jøss, skal inn onsdag jeg også! Da har jeg og gått tre uker på spray :) Det kommer til å gå kjempefint med sprøytene. Jeg hadde kort protokoll sist, og da måtte jeg ta flere sprøyter enn ved lang. Ved lang protokoll slipper man den ekleste sprøyta :) Det eneste negative er at jeg blir litt mer psycho av sprayen, så du er heldig! Takk og lov for at jeg har en grei sjef...

Fy flate så tøft om vi blir gravide på likt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det onsdag for meg også, utrolig kort mellom mens start og modne egg denne gangen. 3 modne egg og eggløsningssprøyte idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærepære: dette er jo komisk, vi ligger jo HELT likt! Vi får fortsette sånn du; uttak, innsett, positiv test og termin :D Håper det er nå det skal klaffe for oss begge!

Onsdag er tydeligvis dagen :) Lykkelykke til, Koneogkone! Også tre modne egg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig morro med så mange forsøk blant oss. ME LIKE :)

Håper det klaffer fort for dere, slik at jeg ser dere under gravid også.

Her er jeg snart ferdig med min 16 svangerskapsuke, og magen vokser i stormende fart. Merker begge tvillingene i magen som to små lette fjær...deilig. Snart ultralyd for å finne ut hva som bor inni meg.

Livet er deilig, og snart er det VÅR :)

Ha en nydelig dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AIK, hvordan gikk det i dag? Jeg skal begynne med Puregon i kveld, og skal på kontroll neste fredag. Blir innmari deilig å slippe Orgalutran denne gangen... den satt jo praktisk talt fast i magen når jeg skulle dra den ut :P

Aah.. skulle gjerne skrevet mer, men tror antallet hjerneceller minker for hver dag med spray :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er ventetiden igang. Fjorten lange dager med symptomjakt ;)

Ny akupunktur i morra. Greit med litt ekstra boost før man skal på nattevakter. Akupunktøren og noen andre jeg har snakket med syns det er dumt å gå på netter i prøveperioden, men vanskelig å unngå det ifht syklus og turnus. Noen andre som har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til alle dere som har forsøk i denne tiden! :) Mange som krysser fingrene for dere, håper det ramler inn med positive tester etterhvert nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AIK, hvordan gikk det i dag? Jeg skal begynne med Puregon i kveld, og skal på kontroll neste fredag. Blir innmari deilig å slippe Orgalutran denne gangen... den satt jo praktisk talt fast i magen når jeg skulle dra den ut :P

Aah.. skulle gjerne skrevet mer, men tror antallet hjerneceller minker for hver dag med spray :o

Haha, vi følger hverandre like tett fortsatt, vi! Puregonstart nå og time fredag her også :D

Var veldig glad for å få beskjed at nedreguleringen var i orden, har vært litt nervøs for det siden jeg knapt har hatt bivirkninger. Nå blir det spennende framover altså! Vi får holde hverandre oppdatert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ventetiden igang. Fjorten lange dager med symptomjakt ;)

Ny akupunktur i morra. Greit med litt ekstra boost før man skal på nattevakter. Akupunktøren og noen andre jeg har snakket med syns det er dumt å gå på netter i prøveperioden, men vanskelig å unngå det ifht syklus og turnus. Noen andre som har erfaring?

 

føler med deg! denne vente tiden gjør meg gal og har bare gått 3 dager :/ bare 11 dager igjen til første test dag...:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærepære: da er vi nok ikke lenger like langt i løpet. Jeg blir en uke forsinket på grunn av sen levering fra spermbanken... Bare litt irriterte her nå, bestillingen var blitt borte, så leveringen er på vei først nå. Har vært så fornøyde med dem før, men nå var servicen rett og slett ikke bra! Da tar vi ikke sjansen på at den kommer seg gjennom toll og alt tidsnok til uke 6.

Er jo ingen stor sak, fortsetter bare på sprayen en uke til og starter med sprøytene på onsdag isteden, men blir jo frustrert, vi har jo ventet og ventet på uke 6 lenge nå... jaja! Da får du gå i bresjen, Kjærepære, så kommer jeg snart etter! :)

 

God helg til alle, og lykke til dere som venter utålmodig på resultatet. Krysser fingre for dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærepære: da er vi nok ikke lenger like langt i løpet. Jeg blir en uke forsinket på grunn av sen levering fra spermbanken... Bare litt irriterte her nå, bestillingen var blitt borte, så leveringen er på vei først nå. Har vært så fornøyde med dem før, men nå var servicen rett og slett ikke bra! Da tar vi ikke sjansen på at den kommer seg gjennom toll og alt tidsnok til uke 6.

Er jo ingen stor sak, fortsetter bare på sprayen en uke til og starter med sprøytene på onsdag isteden, men blir jo frustrert, vi har jo ventet og ventet på uke 6 lenge nå... jaja! Da får du gå i bresjen, Kjærepære, så kommer jeg snart etter! :)

 

God helg til alle, og lykke til dere som venter utålmodig på resultatet. Krysser fingre for dere! :)

Er det mulig???? rota bort bestillinga? Hvilken spermbank er dette, om jeg får spørre? Og hvilken klinikk? Huff, er glad jeg har to strå trygt lagret på klinikken. jaja...en uke forskjell er ikke så ille, da ;) Håper du slipper ekstra bivirkninger pga du må gå lenger på spray.

Jaaa, god helg, folkens! Er så utrolig sliten og utafor av den sprayen, så denne helga er særdeles velkommen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :) jeg lurer på en ting. hvor mange forsøk har dere brukt før dere gikk over på ivf ? å hva er grunnlaget deres for at dere måtte gå over på ivf? (skjønner om dere ikke vil svare)

er hormonprøvene deres normale ? takk på forhånd :)

 

Anonym poster: 3d570d341d4968ad4e194e67f9f6a32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fem forsøk med inseminasjon i DK før vi bestemte oss for å prøve IVF i Norge. Legen her sa vi kunne prøve inseminasjon en gang til først, men jeg følte at det var ikke verdt pengene...har ikke undersøkt egglederne, men mistenker det kan være noe galt med dem.

Ja, ikke noe unormalt på hormonprøver. Legen sa det var mulig jeg hadde PCO, men regner med at siden hun kun sa kanskje, så kan det ikke være en alvorlig grad av det.

Endret av Kjærepære
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du noen gang vært gravid å mistet ved disse forsøkene? hvor mye betaler dere for ivf da? gjør dere det i dk også?

 

Anonym poster: 3d570d341d4968ad4e194e67f9f6a32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke blitt gravid på noen av forsøkene. Det er en av grunnene til at jeg tror det kan være noe galt på en eller annen måte, og sjansene er størst ved IVF. Koster ca 30 000 per forsøk + at tre strå med sperm og 2 barneretter kom på ca 20 000. Vi bruker klinikk i Oslo nå.

Angående navn så har vi en del aktuelle, men hva det blir vet vi nok ikke før en eventuell unge kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...