Gå til innhold

Hva er det verste din svigermor har sagt til deg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Svigermor er ikke så veldig interessert i ungene våre, men kommer av og til med noen rare utsagn. Hun lurer veldig på hvorfor datteren vår har blå øyne, siden hverken jeg eller faren har det. Sier det på en sånn måte at det høres ut som hun er sikker på at hun ikke er hans. En gang kalte hun jenta vår bortskjemt fordi hun ikke ville legge seg på kvelden etter at hun hadde sovet to timer i bilen på vei til hytta.

 

Er jo litt rart, spesielt om begge foreldrene har brune øyne. Om dere har grønne er det noe annet...

 

To foreldre som har brune øyne kan fint få et barn med blå øyne, det fordi brunøyde kan ha det blå genet i tillegg til det brune som er dominant. To blåøyde foreldre skal godt gjøres å få et brunøyd barn siden de ikke har det brune dominante genet i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var førstegangsgravid og litt engstelig for fødsel, men forsøkte å trøste meg med at jeg har såkalt "fødekropp"; lang og slank. Da sa svigermor: Nei, det er slett ikke sikkert at du får en lett fødsel av den grunn! Mine fødsler var grusomme og jeg hadde samme fasong som deg! Kanskje ikke det hyggeligste hun kunne sagt til meg i den situasjonen...

En fødekropp er ikke lang og slank ;) Brede hofter er fødekropp hehe

 

Det er størrelsen på bekkenet som avgjør om man har fødekropp eller ei. Store hofter har ingenting med saken å gjøre. Man kan ha brede hofter, med ett bittelite bekken. :)

Tror nok hun mente at det som man sier er en typisk fødekropp er ikke en lang og slank kropp. Det er damer med hofter (selv om det ikke er det det kommer an på altså) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Het er det mannens bestemor dom er ille. Hun har en unik evne til å være nedlatende med et smil om munnen og et sympatisk tonefall.

 

Etter mitt andre barn la jeg på meg vanvittig mye og slet voldsomt med å få det av igjen. Overvekten var et ekstremt sårt tema for meg. På virkelig ille dager nektet jeg å gå ut.

 

Så, en sommer da vi var på hytten med besteforeldrene hans klarte jeg å tråkke over no voldsomt. Ankelen jobber opp til trippel størrelse og jeg klarte knapt å gå. Mens jeg holdt på å surre inn foten med støttebandasje står damemennesket å målet meg med blikket før hun sukker og sier "ja at du har vondt er jo ikke så rart. Du har jo en del vekt som legges på den foten." Så smiler hun bredt til meg. "Husker du da du var så slank? "... Like etterpå ble hun dødsens fornærmet fordi jeg bare spiste en pannekake til frokost..-.-

 

Det har vært flere slike hendelser. Damen er sykelig opptatt av vekt og utseende. Kommer hun på besøk hos oss vil hun ikke ha noe av det som serveres... Kun en kopp varmt vann takk. Hos de andre barnebarna kan hun ikke få skrytt nok av de deilige kakene... Jeg gidder ikke servere noe når hun kommer til oss lenger for å si det sånn.

 

Hun forskjellsbehandler noe grusomt også. Da de yngste barnebarna fylte ti år fikk de fem tusen kr hver... I kontanter. De voksne barnebarna fikk sine penger på div. Betingelser. Og ikke før dagen de skulle kjøpe det de evt. Hadde bestemt seg for...

 

Jeg kunne laget en bok om henne...

 

Tror du og jeg har noe til felles der :)

 

Min samboers bestemor er sykelig opptatt av kroppen min!

Og måler meg både nord og ned med øynene sine..

 

Hun kommenterer ofte at jeg er så tynn, og at jeg er blek og burde ta sol :P

Fader hvor irriterende dette vesenet er!

 

Hun er også fæl på å skryte opp både samboeren min og hans søster. Mens jeg blir stående igjenn med følelsen av å være stygg og verdiløs.

 

Venner av meg sier at jeg har modellutseende, og er utrolig snill og morsom.

Men av denne bestemoren, er jeg visst bare noe dritt sammenlignet med barnebarna hennes ;)

 

Til jul har hennes barnebarn fått mer penger i gave, enn hva jeg har fått.

Hva jeg får av penger eller gaver ser jeg ikke på som noe superviktig, men det er måten det blir gjort på som får meg til å reagere.

Forrige jul følte jeg nesten at alt var isceenesatt da vi åpnet gavene. Og jeg ble nesten litt lei meg over den skjulte symbolikken som lå i pengesummene til alle og enhver :/

 

Får aldri skryt av kjolene jeg bruker. Men når svigersøster slenger på seg en, så blir hun skrytt opp i det blå (selv om hun har en mer lubben kropp!).

 

Nei, nå føler jeg rett og slett at alt dette blir gjort med overlegg fra dette bestemormennesket.

 

Meningen er visst å trø meg ned i sølen, forde de tydeligvis ikke er fornøyd med meg :P

Hjelper fint lite hvor ofte jeg besøker henne.

Hun har visst bestemt seg for å kjøre dette løpet så lenge det varer.

 

På toppen av alt har hun fått laget seg profil på facebook, hvor hun kan kontrollere hva jeg gjør.

Hun har jo kommentert noen av bildene mine, og da spesielt et bilde av min og samboers hund...som lekte med svigersøsterens hund. De er begge av samme rase.

Følgende hun skrev var " Jeg liker din hund best, Lisa" (min svigersøster).

 

Dette har hun også sørget for å kommentere ofte i sosiale familiesammenkomster som jeg og sambo var med på ;)

 

Hva synes dere?

 

Jeg tenker helt ærlig at det er mest du som er sykelig opptatt av utseendet ditt og ikke takler å få ikke få positiv feedback. Det er IKKE naturlig at du skal få like my ei julegave som kjødelig familie om gavene gis separat. Hun er nok mye mer glad i barnebarnet sitt og tenker at du nok føler deg fin og ikke trenger skryt... Tenk å si at ei som er lubben er fin i en kjole også IKKE skryte ei som er modelltynn opp i skyene a? Var det du som startet tråden om Hanne Sørvåg sitt ryggfett eller?

 

Gamle folk mister noen filter... hadde hevet meg over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pizzadilla

Min eks- svigermor var et troll.

Da jeg og eksen var lykkelige og gravide så fortalte vi familien hans at vi vurderte å flytte til min hjemby. De hadde visst vi skulle ha barn i ca en uke først, så hun reagerte med å hoppe opp av stolen og skrike til meg at jeg var ei drittkjærring og at jeg hadde med å ta abort og komme meg derfra.

Hele gjengen måpte. Jeg besøkte dem aldri igjen etter det og fikk flere mailer om at jeg måtte se det fra hennes side osv.... Eksen min var jo 27 år gammel, men navlestrengen var helt klart ikke kuttet.

 

Er stygt å si det, men heldigvis mistet jeg barnet og alt førte til at jeg pakket tingene og stakk så langt bort jeg kunne! Vi var sammen ca 2 mnd etter hun tiltet og det var en slitsom periode...

 

Hadde han spurt i dag ville jeg svart at hun var årsaken til at jeg dro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har åpenbart ikke blitt gravid enda fordi jeg er en karrierekvinne. Svigermor har jobbet et par år, ellers hjemmeværende, og hun fikk jo fire barn må vite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor er ikke så veldig interessert i ungene våre, men kommer av og til med noen rare utsagn. Hun lurer veldig på hvorfor datteren vår har blå øyne, siden hverken jeg eller faren har det. Sier det på en sånn måte at det høres ut som hun er sikker på at hun ikke er hans. En gang kalte hun jenta vår bortskjemt fordi hun ikke ville legge seg på kvelden etter at hun hadde sovet to timer i bilen på vei til hytta.

 

Er jo litt rart, spesielt om begge foreldrene har brune øyne. Om dere har grønne er det noe annet...

 

To foreldre som har brune øyne kan fint få et barn med blå øyne, det fordi brunøyde kan ha det blå genet i tillegg til det brune som er dominant. To blåøyde foreldre skal godt gjøres å få et brunøyd barn siden de ikke har det brune dominante genet i tillegg.

Takk for at du oppklarte dette :) Har alltid trodd det var motsatt. At to med blå øyne kunne få et barn med brune øyne, siden brun er dominant, men ikke motsatt. Man lærer så lenge man lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At jeg var sammen med sønnen hennes for pengene hans.

Det hele var jo bare tragisk med tanke på at han levde på meg helt i et par år og jeg hadde mye mer en han og derfor betalte mer av utgifter i resten av tiden vi var sammen. Jeg som hadde alt av møbler og utstyr. Og når vi gjorde det slutt ga jeg han deler av møblene og utstyr så han slapp å stå på bar bakke og jeg tok over alle felles lån/kreditter (siden jeg ikke stolte på at han betalte når han skulle så var det enklere.) Han aldri har betalt barnebidrag (for liten inntekt) eller en gang gitt unga gave (nå 5 år den gang hun uttalte seg var det 6 mnd sidden bruddet.)

 

Dette er forsåvidt en dame som har levd på inntekten til mannen sin i over 30 år fordi hun ikke gidder å jobbe. (hverken psykisk eller fysisk syk) og har vaskehjelp til og med til klesvasken for det er så kjedelig.

Og nei de har ikke støttet meg og sønnen økonomisk på noen som helst måte de 6 årene vi var sammen så mysteriet er hvilke penger hun snakket om :)

 

Ellers har hun i mange av årene jeg var sammen sønnen og sikkert mange ganger i ettertid snakket dritt om meg til alt og alle, men siden hun gjør det samme om alle og en hver, bestevenninnen, søsteren også videre så tviler jeg på at noen som helst tar noe av det hun sier alvorlig om de ikke bare nettopp har møtt henne og da vet de jo ikke hvem jeg er allikevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor er ikke så veldig interessert i ungene våre, men kommer av og til med noen rare utsagn. Hun lurer veldig på hvorfor datteren vår har blå øyne, siden hverken jeg eller faren har det. Sier det på en sånn måte at det høres ut som hun er sikker på at hun ikke er hans. En gang kalte hun jenta vår bortskjemt fordi hun ikke ville legge seg på kvelden etter at hun hadde sovet to timer i bilen på vei til hytta.

 

Er jo litt rart, spesielt om begge foreldrene har brune øyne. Om dere har grønne er det noe annet...

 

To foreldre som har brune øyne kan fint få et barn med blå øyne, det fordi brunøyde kan ha det blå genet i tillegg til det brune som er dominant. To blåøyde foreldre skal godt gjøres å få et brunøyd barn siden de ikke har det brune dominante genet i tillegg.

Takk for at du oppklarte dette :) Har alltid trodd det var motsatt. At to med blå øyne kunne få et barn med brune øyne, siden brun er dominant, men ikke motsatt. Man lærer så lenge man lever.

 

Sånn det er en person med brune øyne kan ha enten 2 ganger brunt gen eller en gang brunt en gang blå.

En med blå må ha 2 ganger blå. Siden de fleste med brune øyne (ihvertfall etnisk norske) antagligvis bærer på det blå genet er det ikke unaturlig at to brunøyde kan få blåøyd barn.

Om to blåøyde for et brunøyd barn derimot kan man nok begynne å lure litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy

Min svigermor er....... langt unna, og godt er enda det!!!!!

 

Hun var her på sensommeren, og da var jeg midt i en omgangssjuke sjau. Så det gikk i eplemost+farris og loff, siden det var det eneste jeg greide å holde nede.

 

Da jeg lagde meg mat (tørre loffskiver altså.. "namnam" liksom..) så hun på meg og bare himlet med øynene. Hun sa ikkeno, men etter 5 dager så tok jeg mot til meg, og smørte meg en grov brødskive med smør og agurk. Da kom det fra henne at hun hadde tenkt å ikke kommentere det, men at det var jo ikke akkurat noe slankekur jeg hadde gått på de siste dagene, og at det derfor ikke var rart at det så ut som at det var to der inne.

 

Hun tålte heller ikke at jeg svelget det rått det at syrnede grønnsaker hjelper mot kreft - som hun så hardnakket mente. Noe hun var rimelig ivrig etter å få meg enig i. Og - beklager å måtte si det, men jeg er ikke overbevist om at det er løsningen på kreftgåten. Dette tålte hun ikke, og endte opp med å regelrett skjelle meg ut fordi jeg ikke respekterte henne siden jeg ikke var enig med henne.

 

Dette sammen med mye mye MYE mer gjør at jeg rett og slett ikke greier dama.. Og når hennes egne barn ikke engang ønsker å se henne, så er det noe galt ett sted...

 

Jeg har tenkt mye på hvordan vi skal gjøre det når poden blir født. Jeg vil veldig gjerne at han skal kunne ha et godt forhold til farmoren sin, så uenighetene mellom svigermor og oss får vi bare la ligge. Håper bare at det går an å føre en normal samtale med dama i fremtiden uten at det klikker for henne når ikke alle er 100% enige med henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har en helt vanlig hyggelig svigermor... Hun er bestemt og jeg vet godt hvem hun er, fordi hun sier meningene sine. Det synes jeg er fint, for jeg kan si min mening også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

min samboer hadde vært utro med en eks, og ble kastet ut. Han fikk bo hos mor en periode og fortalte henne at han hadde vært utro med eksen og at denne eksen da hadde ringt og sendt bilde av akten til meg etterpå.

 

Vi jobbet oss gjennom det, og jeg fant ut at jeg kunne tilgi. første dagen jeg, sambo og mini var på besøk hos svigermor får jeg beskjed om at det er supert at vi har jobbet oss gjennom det men at det er viktig at jeg vet at dette er begges feil og at jeg også må ta min del av skylden og ikke mene alt er hans feil. Ble helt paff av at noen seriøst klarer å si at parten som blir bedratt sitter med skyld.

 

noen måneder etter, drar jeg innom svigermor på visitt med mini. gjett hvem hun har besøk av? jo, eksen til sambo som han hadde vært utro med!! Hun trengte nemlig et sted å bo for en periode og svigermor kunne jo låne henne gjesterommet!

 

Tok det opp med samboeren om at han måtte prate med moren om dette. enten har hun kontakt med meg eller med hans eks. Det ente med masse kjeft fra svigermor. jeg var en bitch som nekter henne kontakt med andre mennesker og det hadde vært så mye bedre om han heller hadde vært med eksen som var så mye bedre.

 

hadde dette vært en eks som hade betydd mye hadde jeg kunne skjønt det, men de var sammen for 10 år siden i kun 4 mnd!

 

 

 

Anonym poster: ff63e33a95e737303c1cbfd1f8e48322

 

Anonym poster: ff63e33a95e737303c1cbfd1f8e48322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...