Gå til innhold

Junimagene :-)


2010 Mammaen

Anbefalte innlegg

Hei junimødre!

 

Jeg har regnet meg fram til at jeg har termin rundt 10. juni...

 

Jeg er 21 år og har derfor få rundt meg i vennegjengen som er i samme situasjon. Da er det jo supert med et sånt forum! :)

 

Flere fra Akerhus/Ahus her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei junimødre!

 

Jeg har regnet meg fram til at jeg har termin rundt 10. juni...

 

Jeg er 21 år og har derfor få rundt meg i vennegjengen som er i samme situasjon. Da er det jo supert med et sånt forum! :)

 

Flere fra Akerhus/Ahus her?

 

Gratulerer:) jeg er også fra Akershus, men vet foreløpig ikke hvilket sykehus jeg vil på. Derfor har jeg ikke skrevet det på terminlista enda.

Selv har jeg termin 13.juni, er 39 år og har to jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg også, ganske dødt på juni2013-forumet :(

 

Termin 12. juni. Førstegangs :) Gleder meg stort, men gruer meg til UL i slutten av oktober da jeg er redd for at det skal være dødt inni der.. Har hatt en SA tidligere.

 

hvor langt på vei var du når du hadde sa? og hvordan merket du det? kanskje dumt å ta d nå som du er i lykkerus men jeg har hatt en grusom blødning i dag og ble livredd. kan sende til meg i inboks hvis du vil :) og ellers gratulerer med positiv test <3

 

Var 8+2 da blødningene starta. Brunt utflod i 2 dager, før det tok seg opp til rødt slim. Hadde smerter kun 1 dag, men det var til gjengjeld ganske vondt. Var til lege for å ta hcg-prøve og fikk konstantert synkende hcg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går jeg og venter på brev i posten angående ul jeg dere;) var hos legen på mandag, så jeg får sikkert ikke noe brev før neste uke. Vil bare sjekke at knøttet ligger i livmoren og ikke utenfor liksom.. og at der er et lite hjerte som banker hadde vært veldig, veldig koselig!:)

Men vet at uansett i slutten av denne mnd. skal vi på privat ul hos min gynekolog som er spesialist innen ultralyd. Vi skal uansett snakke med ham om duotest, fostervannsprøve osv. Så får vi bestemme oss om hva vi gjør etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg også, ganske dødt på juni2013-forumet :(

 

Termin 12. juni. Førstegangs :) Gleder meg stort, men gruer meg til UL i slutten av oktober da jeg er redd for at det skal være dødt inni der.. Har hatt en SA tidligere.

 

hvor langt på vei var du når du hadde sa? og hvordan merket du det? kanskje dumt å ta d nå som du er i lykkerus men jeg har hatt en grusom blødning i dag og ble livredd. kan sende til meg i inboks hvis du vil :) og ellers gratulerer med positiv test <3

Hvordan går det med deg happyhamlet? blør du mer? har du snakket med legen din?.. du burde jo få en ultalyd med en gang synes jeg;)

Krysser fingrene for at alt er bra med både deg og de to spirene i magen din(for det var to ikke sant? :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melder meg inn her jeg også, ganske dØdt på juni2013-forumet :(

 

Termin 12. juni. FØrstegangs :) Gleder meg stort, men gruer meg til UL i slutten av oktober da jeg er redd for at det skal være dØdt inni der.. Har hatt en SA tidligere.

 

hvor langt på vei var du når du hadde sa? og hvordan merket du det? kanskje dumt å ta d nå som du er i lykkerus men jeg har hatt en grusom blØdning i dag og ble livredd. kan sende til meg i inboks hvis du vil :) og ellers gratulerer med positiv test <3

Hvordan går det med deg happyhamlet? blØr du mer? har du snakket med legen din?.. du burde jo få en ultalyd med en gang synes jeg;)

Krysser fingrene for at alt er bra med både deg og de to spirene i magen din(for det var to ikke sant? :) )

 

den voldsomme blØdningen var i går og idag har jeg kun litt brun spotting. har holdt meg til sofaen det meste av dagen. fikk rØdt en gang men det var når jeg vasket vinduer, så da sluttet jeg umiddelbart og la meg på sofaen igjen. klinikken ba meg ta to ekstra progesteron midt på dagen siden jeg blØdde i går. trodde jo kanskje det var de som forårsaket dette men jeg gjorde som de sa iallefall. el tok jeg UL i går og det når jeg blØdde som mest, og da så han to spirer på toppen av livmoren og der de satt var det ikke noe blØdning. blØdningen satt lenger ned i livmoren og var på vei ut sa han. har bestilt ny UL på fredag for å sjekke fØr helgen, og krysser fingrene og håper sårt at de er der ennå. Har ikke hatt smerter. Tusen takk for omtanke fru somle! og takk for at dette forumet eksisterer!!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg har skrevet at prinsessa mi snart er 11 mnd, men hun er jo faktisk snart 13 mnd.. (Tidlig ammetåke?) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA! Testet positivt i dag, foreløpig termin 20juni. Håper inderlig at den holder seg.

 

Da er vi to :)) Positiv test i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh. Sukk;)Tenker pÅ deg happyhamlet!! Ja, er det ikke bra vi har dette forumet?!? Heelt enig!:)

Men nÅ krysser vi alt for at alt er bra med spirene dine nÅr du fÅr sjekket pÅ UL imorgen ogsÅ!! Det høres jo heldigvis slik ut da happyhamlet.. nÅr UL igÅr var fin. At du blødde fra et annet sted:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare anbefale alle som tenker mye på SA å lese denne artikkelen, jeg hadde stor glede av den i forrige svangerskap:

 

http://10min.no/samfunn/hvor-stor-er-sjansen-for-spontanabort

 

Dette er IKKE for å skremme, mer for å gjøre dere obs på spesielt et av punktene i undersøkelsen:

 

Det er 20% mindre sjans for SA ved daglig inntak av sjokolade :)

 

Ha en fantastisk fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare anbefale alle som tenker mye på SA å lese denne artikkelen, jeg hadde stor glede av den i forrige svangerskap:

 

http://10min.no/samf...or-spontanabort

 

Dette er IKKE for å skremme, mer for å gjøre dere obs på spesielt et av punktene i undersøkelsen:

 

Det er 20% mindre sjans for SA ved daglig inntak av sjokolade :)

 

Ha en fantastisk fin dag alle sammen!

 

 

Hehe, fantastisk forskning. Det må vel være kvinnelige forskere vel? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melder meg inn her, termin 24. juni :)Helt nygravert med andre ord!

 

Gratulerer zazzy! :) Morsomt at du også er gravid. Jentene våre er jo omtrent like gamle og jeg har fulgt deg på DIB, ettersom vi har hatt mye av de samme bekymringene..

Så da er det moro at vi skal bli tobarnsmødre også på samme tid. Jeg er 5 uker og 5 dager på vei så har termin ca 10. juni :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuppen og Lillemor takk :D og gratulerer til deg også, morsomt at vi er så nære og har lik situasjon :) Hvordan er formen din enda da? :) Bestilte meg nettopp legetime jeg, fikk om et par uker, litt tidligere enn det som er vanlig, men må bare snakke med legen min fordi jeg er så engstelig for å bli like dårlig som sist. Vet ikke om de kan gjøre noe fra eller til men. Hvordan ser du på det å bli tobarnsmor da?? Har på en måte ikke rukket å tenke for mye på det jeg, hehe, skjedde så fort her alt, men det er såå koselig å tenke på at vesla skal bli storesøster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg da det er veldig dødt inne på terminliste på juni 2013. Vi har ei frøken fra før på 1,5 år, og er nå snart 5 uker på vei. Er gravid ved hjelp av IVF og det var vi med frøkna vår også. Venter nå på ul i uke 44. Håper tiden går fort dit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iflg utregningen her på siden, skal jeg ha termin i begynnelsen av juni jeg :) (Regner med mellom 5 uker + 6 og 6 uker + 2 på vei)

 

Men det vet jeg mer om neste fredag, og om alt går bra. Har opplevd en SA tidligere (grusomt synes jeg :( ), men håper på det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuppen og Lillemor takk :D og gratulerer til deg også, morsomt at vi er så nære og har lik situasjon :) Hvordan er formen din enda da? :) Bestilte meg nettopp legetime jeg, fikk om et par uker, litt tidligere enn det som er vanlig, men må bare snakke med legen min fordi jeg er så engstelig for å bli like dårlig som sist. Vet ikke om de kan gjøre noe fra eller til men. Hvordan ser du på det å bli tobarnsmor da?? Har på en måte ikke rukket å tenke for mye på det jeg, hehe, skjedde så fort her alt, men det er såå koselig å tenke på at vesla skal bli storesøster :)

 

 

Vi har lenge tenkt at to års mellomrom høres fint ut, men har tatt det litt mer sånn "det skjer når det skjer". Og det skjedde egentlig ganske fort, og da ble det faktisk litt skummelt! :P Ble liksom litt annerledes når det plutselig ble virkelig. Lillemor er bare 22 mnd når nurket kommer og må innrømme at jeg tenker en del på hvordan jeg kommer til å takle livet med to små barn. Men jeg gleder meg også masse! <3 Den største gleden er kanskje å tenke på hvor mye glede de to søskenene får av hverandre..

Formen er bra, men er til tider litt kvalm. Var omtrent ikke kvalm i det hele tatt med Lillemor, så kjenner det litt mer på kroppen denne gangen. Er nok litt mer sliten og trøtt enn til vanlig også. Formen din da? Skjønner at du er bekymret hvis du var veldig plaget forrige gang.. Håper du slipper unna denne gangen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hopp. Melder meg inn her jeg også.. Ganska så nygravid med termin 21.juni! Uke 3+6 i dag:)))))))

 

Eg fikk termin 22.juni å e 4+1 i dag. Dette spurte eg legen min om. Men de e vel alt etter hvor lang tide det er siden mens kanskje og:)

 

Åiiij, så spennende:))) termin ganske så samtidig vi da:) Jeg hadde siste mens 13.sept. Artig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg huske ikke mensen tiden men eg har hatt prøverør:) så egget ble befruktet 25.sep:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Da kan jeg hive meg på her!!! Termin 18 juni :)

Endelig gravid på 4 søskenfosøk!!!!! Nå er det bare å bli ferdig med uke tolv!

Føler jeg kan slappe litt mer av da! Sønnen vår har busrdag den dagen så da kan han få hvite at han skal bli storebror!

UL i uke 43 sor å se om det er en eller to her inne :)

Lykke til alle juni mager!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henge meg på her, eg òg :) 1. gongsgravid med termin ca 3. juni! E superspent :)

 

Vil bare anbefale alle som tenker mye på SA å lese denne artikkelen, jeg hadde stor glede av den i forrige svangerskap:

 

http://10min.no/samf...or-spontanabort

 

Dette er IKKE for å skremme, mer for å gjøre dere obs på spesielt et av punktene i undersøkelsen:

 

Det er 20% mindre sjans for SA ved daglig inntak av sjokolade :)

 

Ha en fantastisk fin dag alle sammen!

 

Likte spesielt godt ditta med sjokolade minske risiko! ;) Håpe virkelig nurket i magen har tenkt å voksa seg stor <3

 

 

Melder meg inn her jeg også, ganske dødt på juni2013-forumet :(

 

Termin 12. juni. Førstegangs :) Gleder meg stort, men gruer meg til UL i slutten av oktober da jeg er redd for at det skal være dødt inni der.. Har hatt en SA tidligere.

 

hvor langt på vei var du når du hadde sa? og hvordan merket du det? kanskje dumt å ta d nå som du er i lykkerus men jeg har hatt en grusom blødning i dag og ble livredd. kan sende til meg i inboks hvis du vil :) og ellers gratulerer med positiv test <3

Hvordan går det med deg happyhamlet? blør du mer? har du snakket med legen din?.. du burde jo få en ultalyd med en gang synes jeg;)

Krysser fingrene for at alt er bra med både deg og de to spirene i magen din(for det var to ikke sant? :) )

 

den voldsomme blødningen var i går og idag har jeg kun litt brun spotting. har holdt meg til sofaen det meste av dagen. fikk rødt en gang men det var når jeg vasket vinduer, så da sluttet jeg umiddelbart og la meg på sofaen igjen. klinikken ba meg ta to ekstra progesteron midt på dagen siden jeg blødde i går. trodde jo kanskje det var de som forårsaket dette men jeg gjorde som de sa iallefall. el tok jeg UL i går og det når jeg blødde som mest, og da så han to spirer på toppen av livmoren og der de satt var det ikke noe blødning. blødningen satt lenger ned i livmoren og var på vei ut sa han. har bestilt ny UL på fredag for å sjekke før helgen, og krysser fingrene og håper sårt at de er der ennå. Har ikke hatt smerter. Tusen takk for omtanke fru somle! og takk for at dette forumet eksisterer!!! <3

 

E så spent på dine vegne happyhamlet! Håpe alt står bra te og at UL imåro vise to fine og friske spirer! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg huske ikke mensen tiden men eg har hatt prøverør:) så egget ble befruktet 25.sep:)

 

jeg har regnet eggløsning/befruktning den 25 sept med termin den 20 juni, du har termin 22 juni? hvorfor?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...