Gå til innhold

Junimagene :-)


2010 Mammaen

Anbefalte innlegg

Regner med jeg er junimage :-)

Har ikke peiling på termin da jeg ikke har hatt mens siden 20 juli..

 

. Vet med sikkerhet at termin ikke skal regnes derfra siden jeg har testet og testet og testet... Men har skjedd før at jeg har hoppet over en mens

.

Testet med digital clearblue med ukeindikator på fredag som viste 3+ fra befruktning...

 

Andre som har erfaring med dette? Har bestillt meg en legetime, tenkte kanskje jeg kunne bli henvist til tidlig ul for å finne ut hvor langt jeg er på vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HURRA! Testet positivt i dag, foreløpig termin 20juni. Håper inderlig at den holder seg.

Gratulerer micka:) Skriv deg inn på den siste oppdaterte terminlista også da, så holder vi oversikten og kan følge hverandre?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med jeg er junimage :-)

Har ikke peiling på termin da jeg ikke har hatt mens siden 20 juli..

 

. Vet med sikkerhet at termin ikke skal regnes derfra siden jeg har testet og testet og testet... Men har skjedd før at jeg har hoppet over en mens

.

Testet med digital clearblue med ukeindikator på fredag som viste 3+ fra befruktning...

 

Andre som har erfaring med dette? Har bestillt meg en legetime, tenkte kanskje jeg kunne bli henvist til tidlig ul for å finne ut hvor langt jeg er på vei...

Gratulerer Annelina:) Ja, da hadde jeg absolutt fått henvisning til ul ja! Kan hende du er lenger på vei enn du tror vet du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel imorgen det blir 5+0 ja, 5 høres litt bedre ut enn 4! ;) Vi er eksakt like langt vi ja, så blir spennende å se hvordan det blir, om vi føder samme dag også (fordi vi satser jo på at dette SKAL gå bra!! :) ).

 

Mye av det samme her, bra form på morgenen og dagen, og utover ettermiddagen/kveld blir den dårligere. Og kjenner mest i magen når jeg legger meg, Strekker og murrer, vet liksom ikke hvordan jeg skal forklare det. Men, får håpe det er bra tegn at vi kjenner noe.. ;) Jeg prøver å ikke lese så mye om SA, MA osv, og prøver å tenke at det er jo faktisk 85% sjanse for at det skal gå bra (tror jeg det er), så vi har jo oddsen på vår side!! :)

 

Kommer til å bli veldig herlig den dagen man ser hjertet banke!!

Det var betryggende å høre Makuahines.. at 85% sjanse for at alt går bra!. Me like:)

 

Håper jeg får ul neste uke, så vi får først sett om fosteret ligger i livmor. Har på følelsen at alt er bra i grunn, for jammen føler jeg at kroppen tar imot alle signaler. Skikkelig gravid ja:)

3.svangerskapet mitt også.. og lurer på når magen kommer til å poppe ut;) håper det er et par, tre måneder til.. men tror jeg håper på litt for mye da ja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig koselig at det er så mange allerede! Gratulerer alle sammen! Håper det kommer enda flere de neste ukene :-)

 

Hvordan er formen deres da jenter?

 

jeg er helt uggen, kvalm 24/7, deppa og uttafor desverre :´(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg e så mat vrak at mannen tror eg skal spise han utav hus:):) spiser dobbel frokost, lunsj middag å kvelds PLUSS all maten eg klare å trø ned i gape utenom. Åsså svette eg ut sengå kver natt, ikke minst går å tisse 1 gang om natten:/ Dette kan bli morsomt, men brystene e ikke ømme lengre så er litt glad for at eg kjenne litt stikkinger i livmoren + alle disse mystiske tingene så skjer:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen! :)

Jeg er gravid! :)) Testet positivt i går! :D I fØlge EL-kalkulator ar jeg termin 19 juni. Vi fikk klaff på 3 forsØk, og er overlykkelige!

Synst det er en merkelig fØlelse av å være gravid, ubehag i magen.. Dette er mitt fØrste barn, og vet i grunn ikke veldig mye..

Hvordan regner man hvor langt man er på vei? Fosteret mitt er 2 uker, er jeg i graviditetsuke 4 da??

 

Takk for svar =)

 

Gratulerer så mye Cream:)

Du kan gå inn på www. terminkalkulator.com.. eller .no.. husker ikke helt. Men ivertfall, der inne kan du legge inn når din siste mens var, eller om du visste når el var.. og så regner kalkulatoren dette for deg. Morsom lesning. Nedover siden der så står det da når du går over til 2. tri, 3. tri, osv.. og eksakt hvor langt du er på vei:)

 

Takk for svar :) Da skal jeg sjekke ut linken! :) så spennende dette er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hører plutselig jeg hjemme her inne også gitt! Testet positivt i dag, å har iflg. terminkalkulatorer termin rundt 10.juni (selv om jeg tror det er noe senere grunnet lange sykluser.)

 

Har ei lita prinsesse fra før, på snart 11 mnd. Så dette gikk fort! Er litt nummen kjenner eg - men vi planla to tette - så nå får vi krysse fingrene for at dette går bra!

 

Gratulerer til alle dere andre innpå her! :)

 

Litt nyskjerrig, er det noen flere som har små fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff happyhamlet:( ikke greit å være kvalm. Jeg var det de tre første månedene sist svangerskap, og håper virkelig jeg ikke blir det igjen!!

 

Yasmin.. :D jeg ler av det du skriver. Ja, da skal det bli moro etterhvet tenker jeg:D

 

Jeg har nå vært hos legen. Fått henvisning til tidlig ul pga tidligere svangerskap utenfor livmor. Så målte de hcg.. litt spent på hva den viser. Legekontoret skulle ringe meg imorgen og fortelle hva den er på. Lurer på hva som er normale verdier, evt. dersom man har flere i magen osv jeg. Spurte legen om hvilken uke jeg kunne kalle jeg er i, hun sa at imorgen begynner jeg på min 5. svangerskapsuke (idag er jeg 4+6).

Formen? oppblåst, luft i magen som ikke vil ut(ser jo da ut som jeg er lenger på vei enn jeg faktisk er.. noe som ikke er noe gøy. Godt jeg har vide tunikaer å gå med! :D), trøttere enn vanlig, sover dårlig om natten/drømmer mye og vekkes av alle lyder. Ellers grei form:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med jeg er junimage :-)

Har ikke peiling på termin da jeg ikke har hatt mens siden 20 juli..

 

. Vet med sikkerhet at termin ikke skal regnes derfra siden jeg har testet og testet og testet... Men har skjedd fØr at jeg har hoppet over en mens

.

Testet med digital clearblue med ukeindikator på fredag som viste 3+ fra befruktning...

 

Andre som har erfaring med dette? Har bestillt meg en legetime, tenkte kanskje jeg kunne bli henvist til tidlig ul for å finne ut hvor langt jeg er på vei...

Gratulerer Annelina:) Ja, da hadde jeg absolutt fått henvisning til ul ja! Kan hende du er lenger på vei enn du tror vet du:)

 

Takk :-)

Hadde jo vært fantastisk å vært lengre på vei, men skal ikke klage, glemmer nesten at jeg er gravid i blandt da jeg ikke har andre "symptomer" en litt Ømme pupper og er litt trett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nyskjerrig, er det noen flere som har små fra før?

Jepp, har en 2 åring også :)

 

Ellers er jeg (av den heldige typen?) som syntes godterier er litt æsj når jeg er gravid og hiver i meg MASSE mat og frukt. Merket at jeg var litt uvel i går kveld og i dag så passer på å spise ofte da det hjalp veldig i forrige sv.skap.

 

Har vært hos fastlegen for å få henv. til tidlig ul. pga tidligere MA og SA og medisinsk oppfølging så gleder meg allerede til jeg får noe svar fra sykehuset ang. dette :)

 

Så gøy at vi er så mange :)

 

Eller kjenner jeg meg igjen i oppblåstheten mange skriver -det er fælt! Føler jeg burde hatt mammabukser nesten for dette er ikke behagelig... Føler alle kikker på magen min også men det kan jo selvfølgelig være innbilning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg også, ganske dødt på juni2013-forumet :(

 

Termin 12. juni. Førstegangs :) Gleder meg stort, men gruer meg til UL i slutten av oktober da jeg er redd for at det skal være dødt inni der.. Har hatt en SA tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blodprøve på 130 på 13 dpo:) eg e klar for baby nå:) i dag e eg 4+0:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg også, ganske dødt på juni2013-forumet :(

 

Termin 12. juni. Førstegangs :) Gleder meg stort, men gruer meg til UL i slutten av oktober da jeg er redd for at det skal være dødt inni der.. Har hatt en SA tidligere.

 

Men.. men.. er vi ikke inne på juni 2013 da Somle?!? Eller er det jeg som er helt på bærtur?!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg også, ganske dØdt på juni2013-forumet :(

 

Termin 12. juni. FØrstegangs :) Gleder meg stort, men gruer meg til UL i slutten av oktober da jeg er redd for at det skal være dØdt inni der.. Har hatt en SA tidligere.

 

Men.. men.. er vi ikke inne på juni 2013 da Somle?!? Eller er det jeg som er helt på bærtur?! :D

 

Aha.. 1.tri ser jeg nå:) Jaja.. bare vi finner hveramdre så. Morsomt å fØlge hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hører plutselig jeg hjemme her inne også gitt! Testet positivt i dag, å har iflg. terminkalkulatorer termin rundt 10.juni (selv om jeg tror det er noe senere grunnet lange sykluser.)

 

Har ei lita prinsesse fra før, på snart 11 mnd. Så dette gikk fort! Er litt nummen kjenner eg - men vi planla to tette - så nå får vi krysse fingrene for at dette går bra!

 

Gratulerer til alle dere andre innpå her! :)

 

Litt nyskjerrig, er det noen flere som har små fra før?

 

Ikke så liten som deg, men jeg har en gutt som er 28 mnd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her! Fikk tydelig positiv fredag og er nå 4+2 :) ingen symptomer i grunn! Forutenom god appetitt. Se ut til å være 5 mnd på vei og ikke 5 uker. Hahaha måtte knappe opp knappen i buksa på jobb i dag! Oppblåååååååååst! Venter på at d skal komme flere symptomer så det blir lettere å tro på dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg også, ganske dødt på juni2013-forumet :(

 

Termin 12. juni. Førstegangs :) Gleder meg stort, men gruer meg til UL i slutten av oktober da jeg er redd for at det skal være dødt inni der.. Har hatt en SA tidligere.

 

hvor langt på vei var du når du hadde sa? og hvordan merket du det? kanskje dumt å ta d nå som du er i lykkerus men jeg har hatt en grusom blødning i dag og ble livredd. kan sende til meg i inboks hvis du vil :) og ellers gratulerer med positiv test <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med dere andre med tanke på tidlig ul? Jeg hadde tidlig ul sist graviditet, dette endte i sa, kunne egentlig skjønne d på ul da det ikke var hjerteaktivitet og jeg skulle ha vært 7 uker på vei.

Nå er jeg veldig usikker når jeg skal ta tidlig ul, vil være sikker på at jeg kan se hjerte slå, må jo selvfølgelig være forberedt på at det kan hende det ikke går bra denne gangen heller, men det er vel ikke sannsynlig? Har to barn og det skulle vel gå bra.. Men når bør jeg ta denne ul'en for å kunne se hjerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta ul uti uke 6 for å se hjerte slå. Eg har fått første svangerskapskontroll 6+0 å første ul 7+0 fordi eg har ivf baby(er). Kan være greit å sjekke hcg stigningen kanskje vis du e redd for å miste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hopp. Melder meg inn her jeg også.. Ganska så nygravid med termin 21.juni! Uke 3+6 i dag:)))))))

 

Eg fikk termin 22.juni å e 4+1 i dag. Dette spurte eg legen min om. Men de e vel alt etter hvor lang tide det er siden mens kanskje og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...