Gå til innhold

Dere som jobber i servicebransjen, hva er det verste/rareste en kunde har gjort?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobba på en matbutikk da jeg var student. Da var det en som kom innom hver dag, bare for å se om jeg var der, han er vel rundt 45-50 år. Han pleide å ha med seg ei tomflaske han skulle pante, bare for å ha en "grunn" til å komme. Spurte alle medarbeiderene mine om jeg var på jobb eller hvordan jeg jobbet. Jeg pleide sitte i kassa, og hver gang han så meg ropte han høyt "Hey sexy!". Det var så flaut, det sto jo som regel masse andre kunder i kassa også. Til slutt måtte sjefen min si til alle som jobbet der at de ikke måtte gi han noe informasjon om jeg var på jobb eller om når jeg jobbet. Og jeg fikk lov å "rømme" på lageret å ta noe jobb der når vi så han kom.

 

å så var det en mann, som var skikkelig ekkel. En utlending som var 60 år ca. Han kom alltid på kveldene når det var lite folk. Sto å la skikkelig ann på meg. Jeg prøvde så godt jeg kunne å være reservert med høflig. En gang kom han, så sto jeg og holdt på en leppepomade, den tok han bare ut av hånda mi og ville begynne å smøre meg på leppene mine. Da rygget jeg og sa "nei nei nei!". Og en kveld sto han utenfor og venta til jeg skulle stenge. Det var høst og mørkt ute. Jeg bare gikk når jeg så han. Men han fulgte etter meg. Da var jeg skikkelig redd! Jeg kunne ikke komme meg av sted heller, for kjæresten min skulle hente meg. Men heldigvis, så kom han etter ei lita stund.

 

å så var det mannen som skjelte (ja, sto å brølte) meg ut fordi jeg slo inn en bærepose ekstra. Måtte tilkalle sjefen slik at han kunne åpne kassa igjen, så han fikk tilbake de 50 ørene.

 

Jeg bor på sørlandet, og her kommer veldig mange turister fra Rogaland om sommeren, og min erfaring er at de er utenom normale frekke!

Alle fra Rogaland er frekke. Jeg er vel den verste.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde en gang en mannlig kunde som kom inn i ting og tang butikken jeg jobbet i. Han lurte på om vi hadde noen skarpe kniver (!!??) jeg viste ham et kniv-sett vi hadde, men han ville vite om de var skarpe om lurte på om han kunne kjenne på dem...

før jeg visste ordet av det hadde han tatt dem ut av pakningen.

Jeg trodde ikke mine egne øyne da han rullet opp armen på genseren sin og begynte å rispe seg i armen med en av knivene for å sjekke hvor skarp den var!

 

Jeg trykket på den røde securitas-knappen under disken, men før de rakk å komme var mannen for lengst dratt... Knivene kjøpte han ikke... Så der stod jeg igjen med en blodig kniv... rimelig ekkelt :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, mye rart her :P

 

Her om dagen fikk jeg en telefon fra en eldre dame som hadde en eplegele hun hadde noen spørsmål om. Jeg spurte om hun hadde ringt riktig leverandør iom at vi ikke har produsert eplegele på over ti år!!

-Ja, er det ikke *** jeg har kommet til?

- eh, jo, men det er fire år siden vi het det og flere år siden vi drev med syltetøy og geleer!

- ja, men denne er nok fire år gammel!

- ok, og hva er det du lurer på ang den? (jeg tenkte hun ville ha ny eller noe sånt - får mangle slike rare forespørsler)

 

Det viste seg at hun lurte på om det var trygt å spise selv om best før datoen var forbi. Jeg måtte si som sant var at så lenge det ser ok ut, er lagret bra, lukter bra, smaker bra så er det ikke noe i veien for å spise mat som det er dårlig dato på. Hun fikk altså "velsignelsen" hun var ute etter og spiste geleen, som antagelig er kjøpt for over ti år siden fikk jeg vite da jeg fortalte om hendelsen til kollegaer som har jobbet der lenger enn meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se... Mye å ta av egentlig, men her er noen ;)

 

- Jobbet på en bensinstasjon hvor det kom en illsint dame inn døra... Hun hylte at bilen hennes hadde store skader å krevde betaling for reparasjoner. Jeg spurte henne om hva som hadde skjedd, hvorpå hun forklarte at HUN hadde kjørt rett inn i en av bensinpumpene våres for et par dager siden og at det hadde blitt en del skader på bilen. Mannen hennes hadde snakket med forsikringselskapet deres hvor de da ikke fikk noen erstatning... Så da mente de at vi skulle betale.....

 

Jeg klarte ikke å dy meg, så spurte om det var bensinpumpen vår som hadde hoppet i veien for henne?Ha ha, hun ble skikkelig sint og fikk snakke med sjefen... Hun gikk ganske fort nå sjefen sa at det teknisk sett er hun som burde betale skader på bensinpumpen ;)

 

- En mann som krevde ny pølsemeny og rens av dress, da han hadde mistet pølsa på dressen sin imens han ventet på toget.... Da han ikke fikk det så slang han pølsa på gulvet, tråkket på den imens han forbanna sa at vi hadde dårlig service på Narvesen...

 

Ved begge disse tilfellene er det faktisk snakk om "normale" mennesker.. Bare at en 3 åring i verste trassalder har bedre oppførsel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja jobber på mavarebuikk og her er det mange raringer innom: bla han som kom tilbakem med en kvitering hvor han hadde streket ut med gul sprittusj at han hadde betalt for 1 pose mere enn han hadde tatt han kom tilbake 6 mnd senere med denne kviteringen for og hente denne posen.

 

Han som kom 2 mnd etter at vi hadde avsluttet et kassatilbud på brus (1 kasse for 99 kr) og forlangte og få kassen til tilbudspris for han hadde nemmlig ikke bil på den tiden tilbudet var. Og han mente at han liksom ikke kunne ta med seg kassen på bussen. Han la det frem på en slik måte at han hadde fått seg bil nettopp pga av dette tilbudet:D

 

Han som hadde kjøpt en en kasse med brus og nektet og betale for panten, for han pantet nemmlig aldri, derfor mente han at han aldri kom til og få de pengene tilbake :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jobbet i en matbutikk tidligere, og der ble jeg skjelt ut av en mann fordi en pakke Fisherman's Friend kosta 2 kr mer i vår butikk enn en annen butikk i nærheten. Jeg prøvde å forklare at jeg ikke hadde noe med prissettingen å gjøre, og det påstod han at han skjønte, men han kom aldri til å handle hos oss mer, det var helt sikkert. :P Et par uker senere høljet det ned ute, og gjett hvem som kom og handlet? Den andre butikken lå et stykke unna, så han orket vel ikke å gå helt dit i striregnet. ;)

 

Veldig morsom tråd, er jo noen helt syke historier her. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filifjonka

Noen av disse historiene er jo helt ville. Her er min, og den er ikke så vill:

 

Jeg jobbet i en matbutikk der vi hadde betjent ostedisk, altså at en av oss sto bak disken og ekspederte. Kundene kunne få skåret til og pakket inn akkurat så mye ost de ville av ønsket slag. Vi hadde en fast kunde som var kjent for å være notorisk vanskelig. En dag var det jeg som måtte til pers.

 

Hun kjøpte et stykke Jarlsberg med skorpe. Jeg delte av ønsket bit til henne. la et stykke plastfolie på vekten, la osten oppå og slo inn riktig kilospris. Vekten spyttet så ut en prislapp. Jeg pakket osten inn, limte på prislappen og ga henne den.

 

Dagen etter kom hun tilbak og var rasende fordi jeg hadde snytt henne. Hun hadde pakket ut osten hjemme, skåret av skorpen! og veid osten på nytt. Og skulle etter sine egne beregninger da betale noen øre mindre enn det jeg hadde forlangt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i lampebutikk og folk prutet over en lav sko. Men, jeg hadde ei dame som giddet å komme å diskutere i 20 min om at prøvepærene ville hun ha pengene tilbake for. Prøvepærer er med fra produsenten for å vise produktet med lys i. Noen vare lenge andre kort tid. Lyset i de kan få annet skinn enn om du feks kjøper Osram sine. Elektrikeren som hadde montert lampen for damen hadde satt i Osram sine pærer, og disse kostet da 100,- stk. Lampa kostet 599,- og hun kom å krevde 400,- tilbake for prøvepærene. Hun nektet å tro på at en produsent kunne gjøre noe så merkelig, å ville ha pengene for de hun ikke brukte.

 

 

Hadde og folk som prøvde å stjele fra utstillingene våre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Jeg jobbet som stuepike da en gjest spurte om jeg kunne komme inn på rommet for å vaske han på ryggen 🤣

Anonymkode: 98121...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd en kunde som gikk bak disken og forsynte seg med mat selv. Jeg vet ikke hvor kollegaen min tok farten hen, for han skulle jo egentlig stå bak disken og servere, mens jeg måtte ta meg av betaling. 

 

Anonymkode: b4866...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en rogalending i kassa som kalte meg for:»ei jevla hora» fordi han hamstra med seg feil type kjøttdeig😂😂😂

Anonymkode: 5d439...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på en butikk som solgte hagemøbler og fikk tidenes utskjelling av en kunde. Ble kalt heks og kjerring fordi vi ikke lengre hadde stolene han hadde kjøpt tre år tidligere i hvitt, de fantes nå kun i grått. Han skulle nemlig ha hageselskap og jeg måtte vel for f*#@ forstå at han ikke kunne ha fem hvite og tre grå stoler??! Luksusproblem med smør og sukker tenkte jeg da.

Anonymkode: 2425e...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også jobbet i en butikk som solgte fondue-gryte. En kunde kom stressende inn på nyttårsaften før stengetid og skulle ha en. Vi var dessverre utsolgt, og jeg fikk kjeft igjen. Han skulle jo ha selskap i kveld og hva f.. skulle han gjøre nå??! Tenkte i mitt stille, kanskje skulle begynt å forberede litt før??

Anonymkode: 2425e...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en kunde som ville ha igjen pengene for en vinterdress hun hadde kjøpt året før men ikke fått brukt. Hun hadde ikke kvittering og hadde tatt av lappene, men uansett hadde vi aldri tatt den inn, hun mente vi bare kunne henge den imellom sesongens nye dresser og si at lappene hadde falt av. Hun kjeftet og skrek og skulle fortelle om hvor elendig service vi hadde😂

Hadde også årlig kunder som kom inn med dresser som var brukt en hel sesong av 5-6 åringer, slitt og brukt i massevis og ville ha ny dress fordi de hadde fått hull. De kom gjerne i april og ville ha en str større😂😂

Anonymkode: 30ee4...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...