Gå til innhold

Dere som jobber i servicebransjen, hva er det verste/rareste en kunde har gjort?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har lyst på en morsom tråd igjen :)

 

Jeg har hatt en kunde som truet med å gå til sak mot butikken fordi hun ikke fikk tilbud på en vare det hadde vært tilbud på 3 mnd før som hun hadde fanget opp at noen skrev på en eller annen blogg. Hadde med seg printscreen og hele pakka.

 

Flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, har opplevd noe i den duren jeg og.

Har møtt veldig mange spesielle kunder i mine år i butikkbransjen, men kommer selvfølgelig ikke på det nå! ;-)

Gleder meg til å følge denne tråden, noe gøy må man gjøre mens man er i permisjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der beste var vel en gang en kunde stjal bæreposer av meg. Der jeg jobba var posene gratis.

 

Det var en mann som kjøpte noe billig, og når han skulle betale, så måttejrg snu meg litt for å putte pengene i kassa. Da skynde han seg rundt disken og tok en bunke poser til som han stappa ned i posen med varene. Det var tydelig at han gjorde dette raskt intet forsøk på at jeg ikke skulle oppdage det. Men det gjorde jeg selvfølgelig...

 

Husker ikke helt hva jeg sa til han, bare at jeg i etterkant har tenkt mye på at det er helt latterlig å gjøre seg til tjuv for en haug med poser. Håper han fikk skikkelig god bruk for de.

 

Ps: hadde han spurt om å få et par poser ekstra så skulle han fått de med et smil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en eldre dame som gjemte vekk bacon i fryseren i butikken til utgangsdatoen, for så å komme å si at hun skulle ha varen på datogaranti..(KIWI). Dette skjedde ganske ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i en ganske fancy klesbutikk og her kom det en gang en veldig flott, men syykt overlegen og nedlatende dame som kjøpte en fantastisk cocktailkjole i ren silke. Noen uker etter ringte hun butikken og fortalte at hun hadde vært på fest og sølt en spritholdig sukkerdrink over hele kjolen (og det er ille for ren silke). Siden hennes lokale renseri ikke ville ta risken på å rense kjolen, ba hun vår butikks faste renseri om å gjøre det. Etter en kjapp konferering viste det seg at de heller ikke ville risikere å rense kjolen, siden den ville blitt ødelagt i prosessen. Da klikket dama fullstendig og brølte at hun SKULLE ha en ny kjole, gratis (kjolen kostet 4.500,-) fra oss og hvis ikke hun fikk det, så skulle hun fortelle absolutt ALLE hun kjente om hvor elendige vi var og at folk ikke måtte handle hos oss. Jeg forklarte rolig at når varen er kjøpt, merkelappene er tatt av og kunden har begynt å bruke varen ( kjolen) da er kjolen i kjøpers eie, ikke lengre butikkens eie og dermed også eiers ansvar. Dama nektet plent å høre på dette og fortsatte en ti minutters ærekrenkende monolog i telefonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i en klesbutikk, og i forrige uke opplevde jeg det rareste jeg har opplevd siden jeg begynte der i 2009 iallefall. En mann gikk rundt i dameavdelingen, plukket med seg litt her og litt der, og gikk til prøverommet. Jeg syntes det her var veldig rart, så etter noen minutter gikk jeg og spurte om det var noe jeg kunne hjelpe han med. Da rykket han forhenget til side, stod der i en lang kjole og ba meg om å snakke nedsettende til han. "Ydmyk meg da! Si at jeg er latterlig, si at jeg er den ekleste personen du noen gang har møtt! Jeg tenner sånn på at pene damer snakker nedsettende til meg når jeg er ikledd dameklær!".

 

Jeg ba han pent om å gå, noe han ikke gjorde. Han ble fulgt bort av vekterne etterhvert. Veldig spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opplevde at ei dame kledde av seg og tissa midt på gulvet.

 

Takk og lov for vektere og en slik automatisk gulvvaske-maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandyBay1

Jobbet på en restuarant en gang, og når gjestene som hadde spist for 3000,-skulle betale med kortet sitt ( master eller noe) , så fikk jeg opp INNDRA kortet på skjermen.

 

Ups.no

 

Han kom med den laaaange unnskyldningen/ forklaringen om hvorfor og måtte ringe rundt til å fa skrapet sammen kronene-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en skikkelig sliten fyr som kom i kassa på rimi for å kjøpe noe småtteri. Når han skulle betale måtte han dra opp jakka for å få hendene i bukselommene. Og der stakk det en OST ut av buksesmekken, gitt :)

Han hadde også kaviartuber i sokkene ++

 

Det var også en eldre dame som svimte av. Det viste seg at hun hadde gjemt frossenfisk i hatten.

 

Folk er rare....!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet som julehjelp en gang i en blomsterbutikk og der kom det en dame (45-50 år) som skulle handle blomster. Jeg hjalp til og når vi stod ved kassen spurte jeg om hun skulle ha pose til.

 

Hun; Pose? hva er det??

Jeg; Pose som man har varene oppi slik at du får bært alt sammen.

Hun; Nei nei nei

hun; Pose da? Får jeg det?

Jeg; Ja, du skal ha pose? (måtte forsikre meg så ikke hun ble.... rarere...)

Hun; Ja, det skal jeg.

 

Jeg tar frem pose og hun spør; HVA ER DET???

 

Jeg; Du ville ha en pose til varene dine.

Hun; Nei nei.. Hvorfor det???

 

Etter mye om og men så tok hun en pose fra egen lomme og sa hadet.

 

Jobbet på en kiosk når jeg var rundt 17, og en mann kom inn og skulle ha wienerpølse i lompe. Jeg sa hvor ketchupen var og da ble han så glad så han holdt ketchup-flaska i hånda og spant rundt i ring :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine kunder sendte en melding til en felles meldingssentral som alle hadde tilgang på på pc'ne våre, og ba om og få et nakenbilde av meg. Det var flaut. Og ekkelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal man begynne.. Folk er jo fullstendig sprø der ute..

Jobbet i kaffebar/kafe/bakeri i flere år ved siden av studiene.

 

 

* utrolig mange som står og teller opp myntene sine når de skal betale, og du ser at de har fullt av sedler i seddellomma. Likevel finner de det for godt å si "oi, jeg mangler x kroner", og så grabber de til seg det de mangler fra tipsskåla!!!

 

* jeg er adoptert fra Korea, og ser følgelig ikke norsk ut. Men jeg er norsk, og jeg snakker selvsagt flytende norsk. Men flere ganger har jeg opplevfd at norske kunder (altså ikke turister) prater til meg på engelsk når de bestiller, hvorpå jeg svarer på norsk - og de fortsatt svarer på engelsk!! Eller enda bedre, når de henvender seg til en kollega av meg og ber dem fortelle "hun utlandske at..:"

 

* kundene som skjeller ut de bak kassa for at prisene er for høye eller varetilbudet er mangelfullt. Da mener jeg regelrett skjeller ut. Hva får dem til å tro at det er de unge ekstrahjelpene bak disken som bestemmer prisene og varesortimentet?? Hva med å prate til folk på hyggelig vis først??

 

* kundene som stjeler stempelet for å fylle opp bonuskortet sitt. Veldig ofte voksne menn på 30 +

 

* på kaffebaren jeg jobbet på var det ganske høyt trykk, mye folk. Når vi hadde laget ferdig hver kaffe, ropte vi den ut og satte den i enden av disken, så skal folk ta med seg kaffen sin selv.

Hver bidige dag, flere ganger om dagen, var det folk som tok med seg feil kaffe. Og da snakker jeg ikke om å forveksle dobbel latte med enkel latte, men folk som har bestilt en vanllig svart kaffe, og så grabber med seg en kaffe mokka - altså en kaffe med melk og sjokolade! For så å komme tilbake å kjefte på oss fordi de har fått feil kaffe.

 

* alle de som "skal bare ha en latte", som parkerer midt i trikkeskinnene utenfor kafeen og stopper hele kollektivtraffikken fordi de skal ha kaffe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor skal man begynne.. Folk er jo fullstendig sprø der ute.. Jobbet i kaffebar/kafe/bakeri i flere år ved siden av studiene. * utrolig mange som står og teller opp myntene sine når de skal betale, og du ser at de har fullt av sedler i seddellomma. Likevel finner de det for godt å si "oi, jeg mangler x kroner", og så grabber de til seg det de mangler fra tipsskåla!!! * jeg er adoptert fra Korea, og ser følgelig ikke norsk ut. Men jeg er norsk, og jeg snakker selvsagt flytende norsk. Men flere ganger har jeg opplevfd at norske kunder (altså ikke turister) prater til meg på engelsk når de bestiller, hvorpå jeg svarer på norsk - og de fortsatt svarer på engelsk!! Eller enda bedre, når de henvender seg til en kollega av meg og ber dem fortelle "hun utlandske at..:" * kundene som skjeller ut de bak kassa for at prisene er for høye eller varetilbudet er mangelfullt. Da mener jeg regelrett skjeller ut. Hva får dem til å tro at det er de unge ekstrahjelpene bak disken som bestemmer prisene og varesortimentet?? Hva med å prate til folk på hyggelig vis først?? * kundene som stjeler stempelet for å fylle opp bonuskortet sitt. Veldig ofte voksne menn på 30 + * på kaffebaren jeg jobbet på var det ganske høyt trykk, mye folk. Når vi hadde laget ferdig hver kaffe, ropte vi den ut og satte den i enden av disken, så skal folk ta med seg kaffen sin selv. Hver bidige dag, flere ganger om dagen, var det folk som tok med seg feil kaffe. Og da snakker jeg ikke om å forveksle dobbel latte med enkel latte, men folk som har bestilt en vanllig svart kaffe, og så grabber med seg en kaffe mokka - altså en kaffe med melk og sjokolade! For så å komme tilbake å kjefte på oss fordi de har fått feil kaffe. * alle de som "skal bare ha en latte", som parkerer midt i trikkeskinnene utenfor kafeen og stopper hele kollektivtraffikken fordi de skal ha kaffe..

 

Jo, og de som etter stengetid, når alle stolene står oppå bordene, lokalene er kundefrie og det er helt opplagt at det er stengt, KLATRER over sperringene vi har satt opp i døra (innmari varmt når man skal stenge butikken, må ha døra åpen) og stiller seg ved kassa og skal ha kaffe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en eldre dame som gjemte vekk bacon i fryseren i butikken til utgangsdatoen, for så å komme å si at hun skulle ha varen på datogaranti..(KIWI). Dette skjedde ganske ofte.

 

Hehe, har ikke alle kiwi-butikker noen faste "kunder" som enten gjør slike ting, eller som systematisk leter butikken rundt etter varer som har gått ut på dato eller gjør det dagen etter? ;)

Skjønner bare ikke at folk får seg til det jeg. God tid må de ha også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i en klesbutikk, og i forrige uke opplevde jeg det rareste jeg har opplevd siden jeg begynte der i 2009 iallefall. En mann gikk rundt i dameavdelingen, plukket med seg litt her og litt der, og gikk til prøverommet. Jeg syntes det her var veldig rart, så etter noen minutter gikk jeg og spurte om det var noe jeg kunne hjelpe han med. Da rykket han forhenget til side, stod der i en lang kjole og ba meg om å snakke nedsettende til han. "Ydmyk meg da! Si at jeg er latterlig, si at jeg er den ekleste personen du noen gang har møtt! Jeg tenner sånn på at pene damer snakker nedsettende til meg når jeg er ikledd dameklær!".

 

Jeg ba han pent om å gå, noe han ikke gjorde. Han ble fulgt bort av vekterne etterhvert. Veldig spesielt.

 

Wow.. Bare wow!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Ble anklaget for å stjele lammekjøttet til en kunde som besvist valgte delen med minst kjøtt, hun ringte politiet og ledelsen. Hun kaldte oss for mafian. Sa vi underslo kjøtt fra alle kunder :P Mye latter den dagen.

 

- Snerpen gammel dame som fikk filitert opp en fisk som var perfekt da hun fikk filetene. Da hun kom hjem var de ødelagte ( da snakker vi mos). Kom tilbake og kjefta meg huden full for elendig arbeid. Hu fikk samme behandling tilbake. Fortsatt fast kunde og er nå like hyggelig mot meg igjen. Merkelig dame :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i renholdsbransjen og må finne meg i at mange kunder kan yrke mitt mye bedre enn meg. De forteller meg til stadighet hvordan jeg skal gjøre jobben min, som regel så skal kunden meg til å gjøre ting jeg ikke får betalt for å gjøre og synes jeg er vanskelig som sier nei.

 

 

Andre ting, er at kunder gjerne spør kan ikke du bare......

Kan ikke jeg bare ta i mot den pakka, slippe inn han/hun, følge dems kunde til en ansatt, ta med det dit, signere der, rydde der osv.

Mye av dette gjør jeg kun for å være snill, men når noen ba meg passe butikken en times tid for de skulle bare takket jeg pent nei...

 

Det finnes utrolig mange frekke folk der ute, kanskje du er en av dem??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg har opplevd var da en voksen mann stod og snakka rimelig høyt til meg og sa jeg var udugelig, dum, frekk, burde gå mer på skole, kunne ikke jobben min, burde ikke ha den utdannelsen for jeg var så dum, burde bli sendt hjem fra jobb osv.

Han stod sånn i 30 min og når han gikk stod jeg bak å gråt.

 

Neste gang han kommer tilbake, noe som ikke er lenge til kommer jeg til å nekte å ekspedere han! Er det ingen andre ledige får han bare vente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i matbutikk da jeg studerte og en kveld var det en mann som handlet i kassen min. Da han kom mot kassen begynte han å "ræppe" og synge. Han hadde ikke dekning på kortet og da han så et returkort som lå i kassen min så kjeftet han på meg og ropte høyt at vi i butikken hadde dannet en allianse og brukte dette kortet for å stjele pengene hans. Han mente også at alarmen som hadde skrudd seg på i sidebutikken hadde deaktivert kortet hans og tatt alle pengene han hadde. Da ringte han politiet og gikk ut på parkeringsplassen og ropte "se til helvete å komme tilbake med pengene mine, ellers så skal jeg drepe dere". Hvem han ropte til vet jeg ikke da parkeringsplassen var tom. Han var nok ikke helt i vater stakkars...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... det må være når hu gale dama som er innom hver dag kom å fortalte meg om ei dame hu kjente som hadde laga fårikål av lillesøstra si!!!!

 

 

 

Det var jo selvfølgelig bare tull.. Denne dama forteller hver dag skrøner om alt mulig. Men viste ikke helt hva jeg skulle si denne gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utvilsomt mye rar der ute. Jeg jobbet mange år på et serveringssted midt i Oslo-sentrum da jeg var student.

 

Det aller verste episoden var da en kunde truet meg på livet fordi han mente at jeg hadde stjålet fra han. Det endte med at jeg ble fulgt hjem den kvelden av vektere.

 

Jeg har løpt etter en jente min egen alder som forsøkte å stjele appelsinjuice, det ente med 'håndgemen'.

 

Når jeg hadde morgenåpning kom den en litt rufsete blondine vær morgen og kjøpte cola og pizza til frokost til sine to små håpefulle på ca to og fire år. Hjelpes. .

 

En dag kom det en ung dame og ga meg en stringtruse, med merkelapp på og alt, så jeg antar at det var en gave, mulig hun trodde jeg var lesbisk og at det var en flørt. Men synes uansett det var en smule merkelig og littebittegrann ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i matbutikk hadde jeg en stalker. Jeg var rundt 20 og han var vel 50-60 år og ikke helt god. Drev å fant ut når jeg sluttet på jobb og stod og ventet på meg utenfor døren da jeg gikk hjem. Han ble til slutt veldig innpåsliten og skummel. Ville gifte seg med meg og være far til mine barn. Gikk også inn på lagerene og lette etter meg. Det verste var at han hadde en gang fått tak i arbeidslistene på kontoret og visste akkurat når jeg jobbet og var der da jeg åpnet butikken og stod utenfor da jeg stengte klokka 23 om kvelden. Sjefen min måtte si at han ikke fikk lov til å komme lenger ellers så ringte han politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobba på en matbutikk da jeg var student. Da var det en som kom innom hver dag, bare for å se om jeg var der, han er vel rundt 45-50 år. Han pleide å ha med seg ei tomflaske han skulle pante, bare for å ha en "grunn" til å komme. Spurte alle medarbeiderene mine om jeg var på jobb eller hvordan jeg jobbet. Jeg pleide sitte i kassa, og hver gang han så meg ropte han høyt "Hey sexy!". Det var så flaut, det sto jo som regel masse andre kunder i kassa også. Til slutt måtte sjefen min si til alle som jobbet der at de ikke måtte gi han noe informasjon om jeg var på jobb eller om når jeg jobbet. Og jeg fikk lov å "rømme" på lageret å ta noe jobb der når vi så han kom.

 

å så var det en mann, som var skikkelig ekkel. En utlending som var 60 år ca. Han kom alltid på kveldene når det var lite folk. Sto å la skikkelig ann på meg. Jeg prøvde så godt jeg kunne å være reservert med høflig. En gang kom han, så sto jeg og holdt på en leppepomade, den tok han bare ut av hånda mi og ville begynne å smøre meg på leppene mine. Da rygget jeg og sa "nei nei nei!". Og en kveld sto han utenfor og venta til jeg skulle stenge. Det var høst og mørkt ute. Jeg bare gikk når jeg så han. Men han fulgte etter meg. Da var jeg skikkelig redd! Jeg kunne ikke komme meg av sted heller, for kjæresten min skulle hente meg. Men heldigvis, så kom han etter ei lita stund.

 

å så var det mannen som skjelte (ja, sto å brølte) meg ut fordi jeg slo inn en bærepose ekstra. Måtte tilkalle sjefen slik at han kunne åpne kassa igjen, så han fikk tilbake de 50 ørene.

 

Jeg bor på sørlandet, og her kommer veldig mange turister fra Rogaland om sommeren, og min erfaring er at de er utenom normale frekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...