Gå til innhold

Brun utflod!


Ms.Smith

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åjj! Ønsker deg masse lykke til! NÅr det er sakt, vil jeg si at bÅde med min SA i uke 6 og MA i uke 16 startet med/ble oppdaget med friskt blod, der mengdene var store, og det var ikke tvil (sammen med sterke menssmerter).

Selv om du aldri har opplevd dette fØr, sÅ husk at ingen svangerskap er like. Jeg krysser det jeg kan for at spiren klamrer seg fast og at blØdningene kommer av helt ufarlige Årsaker!!

 

Stor klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingrene for at spiren klorer seg fast altså!! - og at det bare er et lite bøllefrø inne i magen som ikke er som sine to eldre søsken. Håper hcg`n har steget godt, og at du eventuelt på innvendig UL. Lykke,lykke til igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk for det! Bøllefrø vil jeg IKKE ha når jeg har så greie jenter fra før ;) Ser jo at folk opplever MA/SA på forskjellige måter. Og nå har jeg blødd i snart en uke, så mister jo litt motet da! Men får bare vente i spenning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok første på fredag og andre i dag. Fikk svar på første nå- den var fin :) Ringer onsdag for neste ;)

 

Du spottet jo før frdag også så hvis du hadde mistet tipper jeg hcg ville ha sunket noe. tenker på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm! Fikk svar på hcg nå- og den stiger fint den! Men hvorfor blør jeg da?? Han skulle undersøke muligheten for UL, så håper på det. Og så må jeg tilbake over helgen for å sjekke hcg enda en gang. Men jeg er uke 8 i dag, og legen sa at hcg tilsvarte uke 7 eller mer... -hva betyr det? Han sa jo at den var steget mer enn nok på de tre dagene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blødd siden uke 8 selv, spottblødninger daglig ... + Hadde 3. styrblødning på 1 uke i dag.... Kom akkurat fra føde pol. For 2. gang på 5 dager...Spire lever og har det fint.... Hos meg skylder blødningene trolig lett blødende livmorhals i forbindelse med ekstra kraftig vekst av blodkarene utenfor livmor.... Må bare leve med det, enda det er psykisktortur!!!

 

Hvis du ikke får ul koster det ca 1000kr privat på volvat...

 

Lykke til, håper spira klorer seg fast tross blødninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo flott Mrs.Smith.. at hcg stiger! :)Men jeg er enig i at du burde få en ultralyd. Trodde at man skulle det i alle tilfeller av blødning jeg.

Jeg er bare èn dag over ikm.. altså 4+1 idag, men isted da jeg tørket meg på do var det litt lyserosa på papiret;) Hatt positive tester hver dag siden fredag forrige uke. Jeg har litt vondt i venstre side av magen, og bekymrer meg for om jeg enten mister eller har svangerskap utenfor livmoren( det siste har jeg hatt en gang før så det er økt risiko for å få det igjen desverre).

Likevel er det altfor tidlig for meg å ta ul. Jeg må evt. vente en ukes tid til for å se om fosteret ligger i livmor. Men likevel da kan jeg ikke forvente å se noe hjerteaktivitet, siden det erså tidlig.

 

Jeg sier meg enig i en som sa over her at hvert svangerskap er jo forskjellig. Jeg har to svangerskap bak meg, og begge var forskjellige. Jeg har heller ikke blødd før i mine svangerskap, og håper selvsagt at dette var bare en "påminnelse" om at jeg skulle hatt mens.

 

Har noen av dere vært borti det å få en liten lyserosa stripe på papiret etter dobesøk når dere skulle hatt mensen, men likveld var gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm! Fikk svar på hcg nå- og den stiger fint den! Men hvorfor blør jeg da?? Han skulle undersøke muligheten for UL, så håper på det. Og så må jeg tilbake over helgen for å sjekke hcg enda en gang. Men jeg er uke 8 i dag, og legen sa at hcg tilsvarte uke 7 eller mer... -hva betyr det? Han sa jo at den var steget mer enn nok på de tre dagene....

 

Hva er det for en lege du har?? Det er fullt mulig å se om det er liv når du er kommet så langt? På grunn av min historie(mistet 5 ganger), så går jeg rett til gynekolog når jeg har fått positiv test. Er nå 10+5 på vei med nummer 3 og har allerede hatt 2 ultralyder. Den første var når jeg var ca 6+4 og gang nummer to så var jeg kommet 9+0 ...begge gangene fikk jeg se ett bankende hjerte.....det er jo fortsatt ingen garanti for at det går bra, men en vil jo få bekrefta om det fortsatt er liv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke fastlegen min. Han fortalte meg også at de ikke kunne se om det var truende abort- sa bare at DET er det når du blør. MEN jeg fikk komme til på UL nå i ettermiddag uten å mase. Han sa bare at jeg kunne få en sjekk. Så nå har jeg nettopp vært der og sett et lite bankende hjerte- satt tilbake til ca uke 6, så var kommet kortere enn jeg trodde. Men det var jo litt deilig. Men ingen forklaring på hvorfor jeg blør! Livmorhalsen var lukket, så det var ingen truende abort! (DE kunne nemlig svare på det ;) )

 

Så nå skal jeg prøve å slappe av så godt jeg kan, og så må jeg ta celleprøve om blødningene ikke gir seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble du sykemeldt?? Min celleprøve var ikke god nok pga gir mye blod Så må ta ny etter svangerskapet. Jeg har bestemt meg for å være hjemme tom neste legetime, til tirsdag, fastlege sa han kunne tilbakeskrive etter han kømmer fra ferie. Selv om gyn mente det bare var å jobbe, blødningene vil komme uansett hva jeg gjør eller ikke gjør. Men jeg orker ikke se folk i øya akkurat nå. Bare sliten og lei blødninger, usikkerhet og at alle stiller spørsmål... Sist jeg var gravid studerte jeg fult og jobbet 40% så dette er uvAnt kost.. Men sofagris trenger jeg å være litt nå.

 

Håper det blir bedre for deg etterhvert. Men som sagt jeg har hatt det sånn i 3-4 uker og spira lever som bare det;)

 

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre! :)

 

Nei, jeg ville ikke ha sykemelding, så det slapp jeg heldigvis. Har en rolig kontorjobb, så det spiller ingen rolle om jeg sitter der eller om jeg ligger hjemme på sofaen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk ikke UL med nummer en pga blødning. Legen min sa bare "enten går det bra, ellerså går det ikke...". Nå med nummer to fikk jeg UL fordi jeg var hos ei kvinnelig lege, visste ikke hvor langt vi var på vei, uplanlagt, - og jeg blødde igjen. Så litt forskjell på gamle og nye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er det så absolutt! Men min fastlege er en mann på nærmere 60, og INGEN er så forståelsesfull som han! Han er helt fantastisk! Han som jeg hadde i dag er vanligvis flink, men veldig faktaorientert og mindre følelsesmann ;)

 

Var godt å få UL, men hadde ikke blitt veldig irritert om jeg ikke fikk. Skjønner jo at det er lite man kan gjøre uansett. Så det er jo bare for sin egen ro på en måte. UL bør jo prioriteres der man faktisk kan gjøre noe dersom man oppdager feil og mangler.

 

Men for min egen trygghet så var det godt å se at alt var i orden- enn så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt vondt i venstre side av magen, og bekymrer meg for om jeg enten mister eller har svangerskap utenfor livmoren( det siste har jeg hatt en gang før så det er økt risiko for å få det igjen desverre).

Likevel er det altfor tidlig for meg å ta ul. Jeg må evt. vente en ukes tid til for å se om fosteret ligger i livmor. Men likevel da kan jeg ikke forvente å se noe hjerteaktivitet, siden det erså tidlig.

 

Jeg hadde også vondt på venstre side og var på tidlig Ul 6+1. Fikk se et bankende hjerte og perfekt plassering i livmoren. Gynekologen sa at han kunne se at jeg hadde hatt EL på venstre side og at det gule legemet var på den siden. Så det som gjorde vondt. Gått over nå i uke 8 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...