Gå til innhold

Noen som har blitt satt i gang på flere av sine fødsler? Eller som har blitt satt i gang med NR 2?

Anbefalte innlegg

Jeg blir satt i gang fredag om en uke (11dager etter termin)om ingenting har skjedd til da. Jeg ble også satt i gang ved med første fødsel for 2,5 år siden. Kan jeg forvente meg at det blir like grusomt å bli satt i gang denne gangen? Sist gang tok det 16 timer. (modningspiller)Det var en grusom fødsel med konstante rier uten mellomrom. Jeg lurer på hvilken erfaring andre som har blitt satt i gang flere ganger har? Går det greier andre gangen eller blir det liksom samme greiene? Virker som at det ikke er noen som har "fine" fødsler som blir satt i gang. BLIR KJEMPE GLAD FOR SVAR!

Fortsetter under...

Hei

Da hørtes ikkje ut som noko god opplevelse sist :(

Eg har blitt satt igang begge ganger, og blir mest sannsynlig satt igang denna gangen også pga vekstavvik.

Eg blei satt i gang 1 og 2 veke før termin, men har kun positiv opplevelse.

Første fødsel blei satt igang med drypp for å bli moden også tok dei fostervatnet, 3t 15 min med smerte også var han født. Forrige gang satte dei igang med å ta fostervatnet, ho var født etter 1t, 5 min

Veldig masse lykke til!!

Husk at 1 mann allerede har "bana vei" og at 2 fødsel nesten alltid er mykje lettare!:)

Jeg har ikke opplevd det selv, men ble satt igang med første selv og håper inderlig på å få oppleve en fødsel som starter spontant denne gangen. Men det jeg har hørt er at det uansett går greiere andre gang, for nå vet kroppen hva den skal gjøre. Om det alltid er tilfelle vet jeg ikke, men jeg satser hardt på at det er slik i tilfelle jeg også må settes igang denne gangen.

Min første fødsel var grusom, men startet av seg selv. 2. Og 3. Gang ble jeg satt igang, og hadde gode opplevelser, men hadde da også epidural. Det syns jeg er en skumleste biten, men når den virker, er alt vel, så sant du har en jordmor som da ikke skrur den av i slutten.

Annonse

Jeg hadde likt som deg med nr 1. 16 timers fødsel uten pause mellom riene. Satt i gang 14 dager på overtid. Nr to ble satt i gang på termin, varte i 16 timer, men med skikkelige pauser. Stooooor forskjell:-)

Ja, hører så forskjellig. Greit og høre andres erfaring. Uansett så er det vel best om kroppen starter alt selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...