Gå til innhold

Best med søsken av samme kjønn, eller en av hver?

Ell

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har tre gutter, og de har opp gjennom årene hatt så utrolig mye glede av hverandre!!!! Hjemmet vårt har også vært et populært sted for kamerater til guttene våre å komme på besøk til. Når vi reiser på hytta eller ferie, så har de alltid noen å leke med eller finne på noe sammen med, selv om det er 6 års forskjell mellom eldst og yngst. I tillegg er det praktisk i forhold til å arve klær, sportsutstyr, sykler osv. :)

Eg har to jenter med to år mellom. Perfekt :):) vurderer å få en til, og vil gjerne ha enda ei jente :) har selv to søstre jeg har veldig godt forhold til! (de er endel yngre enn meg) og mannen har en bror han har godt forhold til :)

Men tror nok personlighet har like stor betydning.

Jeg har 2 gutter med 4.5 års mellomrom. Synes det er KJEMPE koselig å se hvordan de allerede har glede av hverandre (6 mnd og 5 år nå). I tillegg er det praktisk at lillebror kan arve. Vi vurderer å få nr 3 etterhvert og da håper jeg egentlig at det er gutt. Vi har guttenavn og alt klart dersom nr 3 kommer.

Jeg tenkte jeg skulle ha 1 av hver når jeg var yngre men nå er jeg veldig glad for at jeg har 2 gutter. Særlig siden det er litt aldersforskjell på de!

Annonse

jeg har vokst opp med en lillebror, og kan ikke si det har vært noe negativt. 4år mellom oss:) men siden han har vært mye syk, har jeg nok vært mer reservemamma enn lekekamerat.

når vi fant ut att vi skulle ha mer en 1 tenkte jeg mer på aldersforskjell, enn kjønn. ville ha de tettere enn vi har vært.

men når jeg fant ut att det ble gutt nr 2 ble jeg veldig gla, da jeg ønsket meg 2gutter <3

• 1 måned senere...

For mange foreldre er d tydelig at de ønsker seg barn av forskjellig kjønn. Sikkert for å ha opplevd begge deler.

Selv har jeg alltid sagt at d ikke spilte noen rolle hva nr en ble,bare nr to ble d samme ;)

Jeg har alltid ønsket meg barn av samme kjønn. Nå venter jeg også jente nr to og syns d er veldig koselig.

Hva som er best er vel umulig å si. Ingen garanti for at søsken m likt kjønn blir bestevenner heller.....men d er iallefall praktisk :)

Jeg har en storebror på 5 år og en lillebror på 21mnd og de har det så vannvittig gøy sammen og elsker hverandre høyt!! Det er helt fantastisk å se de leke sammen selv om aldersforkjellen er 3,5år.

De går i sammen bhg også, men på stor og liten avd da, men ser hverandre mye og blir ikke lei.

Jeg tar storebror ut av bhg innimellom slik at vi kan kose oss, noe vi også gjør, men han gleder seg til han får leke med lillebror igjen:)

Nå kommer vår nummer tre og 4 uker og vi vet ikke kjønn. Det er det samme hva det blir. Har alt klart - klær, seng, tutt, flasker,leker, sengklær.....ja, alt. Mye gutt og mye blått :) Så det kommer enten en bittelillebror eller ei lita tomboy-frøken, for her gidder jeg ikke kjøpe inn noe rosa til å begynne meg ;)

Det å få bæret barnet i 9mnd og få kunne føde det velskapt er så stort i seg selv, at hvilken vei tissen går er ganske så ubetydelig, ja...

Kjenner jeg gleder meg enormt!! :)

Endret av mamma.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...