Gå til innhold

Er 38 år, venter 1.barnet i slutten av februar


Førstegangsmor38

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er ny på dette nettstedet, og ble tipset av en venninne som har 3 barn, at dette var et ok sted for å dele erfaringer.

 

Kjenner ikke nettstedet BIM noe særlig ennå, men vil sikkert lese en del her...

 

Jeg er 38 år, bor sentralt i Oslo og venter det første barnet. Har hørt at det er "terminklubber" her på BIM: jeg søker å finne noen i samme situasjon som meg: at de bor i Oslo, og at de skal bli førstegangsmødre som 38-40-åringer: kafémøter/barseltreff/etc.

 

Selv jobber jeg fullt, har kjæreste/samboer og ingen av oss har barn fra før av. Gleder meg stort, samtidig som det virker som et enormt ansvar og jobb :-) Når jeg får barnet vil jeg være 39 år.

 

Håper det er flere i samme situasjon!

Endret av Førstegangsmor38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Kjekt at du har funnet veien inn her. Innimellom er det litt sure svar på innlegg og slikt, men dersom du overser det kommer du nok til å trives godt her inne.

 

Jeg venter også første barn i slutten av februar, men bor på andre siden av landet og er en del yngre enn deg. Jeg er 25 og vil fortsatt være det når barnet kommer til verden. Håper du finner noen kjekke mennesker her inne. Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier å være bare hyggelige svar inne på terminklubben her, da :) Er stort sett på skravlesiden og anonymsiden man plutselig kan få høre mye rart om man ikke er "perfekt" som gravid eller mor.

 

Jeg trives kjempegodt på BIM, venter første og er 30, jobber i Oslo, men bor med samboer i Drammen. Er deilig å kunne skrive med andre gravide og dele ting uten å overbelaste venner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det pleier å være bare hyggelige svar inne på terminklubben her, da :) Er stort sett på skravlesiden og anonymsiden man plutselig kan få høre mye rart om man ikke er "perfekt" som gravid eller mor.

 

Jeg trives kjempegodt på BIM, venter første og er 30, jobber i Oslo, men bor med samboer i Drammen. Er deilig å kunne skrive med andre gravide og dele ting uten å overbelaste venner :P

 

Godt å høre! :-)

 

Kommer jo langt i fra til å verken være perfekt eller ha de rette løsningene. Det er en utrådd sti. Men klart, passer man ikke inn med den gjengse oppfatning, blir man lett lagt merke til overalt. Har sett noen keisersnitt-debatter på nett som viser det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindus :) med spire!

Velkommen :)

Jeg er 36 år, 37 når barnet kommer. Venter mitt tredje barn :) Trives godt her inne på BIM, men man må være litt overbærende noen ganger og ta ting som skrives med ei god klype salt...spesielt råd og synsing om diverse....hehe.

Jeg bor med samboer i Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-) Jeg er også 38, og gravid for første gang :-) Bor i ålesund, og er singel. Mye rart som svirrer rundt oppe i hodet nå, så det er kjekkt å ha noen å prate med. Har heldigvis mange som støtter, men kan jo ikke "plage" dem med alle tanker som svirrer rundt, så har funnet ut masse ved å lese innlegg her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har blitt 39 når jeg venter min 3 i februar.

det er mange tanker i hodet når man går gravid og da er det godt å kunne spørre her inne for da får du svar på det du lurer på.

 

gratulere med svangerskapet. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er også førstegangsgravid (17 uker og termin ca 1. februar) og har nettopp blitt 38 år! Ikke nok med det, jeg er i tillegg singel, og har av den grunn blitt gravid ved hjelp av donor i Danmark. Jeg bor i Oslo, nokså sentralt - nærmere bestemt på Sagene. Jeg er også nokså ukjent med forum-verdenen, men har nå lest litt her inne de siste ukene og må si det er mye god underholdning :-)

 

Det høres jo veldig bevisst ut, da er det veldig planlagt tenker jeg. Respect for bevisste single. Sagene lunchbar er jo hyggelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har blitt 39 når jeg venter min 3 i februar. det er mange tanker i hodet når man går gravid og da er det godt å kunne spørre her inne for da får du svar på det du lurer på. gratulere med svangerskapet. <3

 

Takk, gratulerer med nummer 3! Da har du jo litt erfaring...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...

Høres veldig hyggelig ut. Hvordan gjør vi det praktisk, når tiden kommer? Mange av oss får barnet i februar, noen i mars, også går det med litt tid til å komme seg?

 

Men tenk...den første trilleturen ut med barnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er 38 år venter mitt andre barn, flyttet nettopp fra Løkka til Drøbak, men møter gjerne opp på barseltreff i mitt kjære Oslo:)

 

Drøbak er fantastisk fint. Kjenner noen der, og samboer og jeg liker godt stedet. Oslo er også bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå begynner magen å bli stor, synes jeg. Har blitt litt tungt å stå opp om morgenen, og magen er av og til "i veien". Føler meg ganske tykk og oppblast. Så er det ennå noen måneder igjen.

 

Spennende og uvirkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en her inne som har opprettet en Facebook gruppe for oss over 30 som bor i Osloområdet. Treff kommer etterhvert til å bli i Oslo, på vårparten da de fleste har termin fra januar-mars. Det er jo ikke bare førstegangsmødre da, men aldersmessig ligger det fra 30-37 år tipper jeg. Send en mld til 1976modell hvis du vil være med. Helt lukket gruppe, så ingen andre kan se at du er medlem:-) Enklere å dele erfaringer og "snakke" på en slik side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...