Gå til innhold

Kan det ha vært? :)


tyr82

Anbefalte innlegg

I dag (16+3) på jobb satt jeg konsentrert og jobbet, og så ble jeg liksom forstyrret av noe rart i magen. Jeg tenkte "Herregud, hva er det som flakser rundt inni der". Og så måtte jeg si "Oi" høyt og prøve å kjenne mer. Men da kjente jeg jo ingenting. Har jo hørt så mange si at det er som sommerfuglvinger eller fiskehaleslag i begynnelsen når man kan kjenne liv. Så da ble jeg litt satt ut og i hvert fall ikke i stand til å være s jobb-flink lenger. Tenk om det var babyen da :D Gleder meg til å følge med fremover om det kommer igjen. Blir spennende :)

 

Har dere kjent liv enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde akkurat samme opplevelse i dag! Jeg er bare 14 uker på vei, men satt i møte på jobb, og kjente noen merkelig ting / bevegelser i magen. Er fortsatt ikke sikker på om det bare var luftbobler- eller faktisk fosteret som beveget seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i uke 15, og i dag kjente jeg det igjen: De samme "boblene" i magen. Varte en liten stund. Kan fortsatt ikke utelukke at det bare var luft i magen, men har en stadig sterkere følelse av at det var fosteret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt sikker. Har kjent det flere ganger siden sist, men enda ikke ofte nok ;) Gleder meg til det kan kjennes skikkelig på utsiden så bf kan få kjenne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅh, jeg kjenner fortsatt ingenting jeg, er 16+5 og jeg kjenner fortsatt ingenting... Kanskje morkaka ligger foran... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17+3 i dag og jeg vet at jeg har morkaka bak. Men er jo kjempeinviduelt, da. Dessuten tror jeg det kommer litt an på hvordan babyen ligger og hvor den sparker. Man kjenner det tidligere om den treffer noen nerver som gjør at du kjenner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min morkake lå foran da jeg var på UL i uke 12, men denne uken tok fastlegen min en ny UL-sjekk og da hadde den heldigvis flyttet seg opp :) Gleder meg til å være sikker på at jeg kjenner fosteret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er din første Ele, kan det jo fortsatt gå noen uker. Med min første hadde jeg morkaka foran og kjente noe først 19+.

Nå TROR je at det har vært noe der siden uke 16... var absolutt ikke forberedt på å kjenne noe så tidlig denne gangen :)

 

Kjenner dere bevegelser hver dag i starten? Kan ikke si jeg har gjort det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente mye bevegelser i forgårs, litt i går, og nesten ingenting i dag.

 

Lurer på det samme: Dere som vet at "boblene" dere kjenner er fosteret, hvor ofte kjente dere bevegelse i starten? Hver dag? Et par ganger i uka? Eller sjeldenere..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangs og 18+3 og har enda ikke kjent noe:/ morkaken ligger foran hos meg, så har hørt at det skal ha noe å si.. Gleder meg til å begynne å kjenne noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjente mye bevegelser i forgårs, litt i går, og nesten ingenting i dag.

 

Lurer på det samme: Dere som vet at "boblene" dere kjenner er fosteret, hvor ofte kjente dere bevegelse i starten? Hver dag? Et par ganger i uka? Eller sjeldenere..?

 

Jeg har kjent hver dag, ofte flere ganger for dagen. Men kun når jeg har satt meg ned og kjent etter. Vanskelig å kjenne det i en travel hverdag, for det er jo så små dult ;) Nå 17+4 kjenner jeg det ellers også, noen ganger per dag.

Endret av AnneS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det hver dag jeg også nå (18+0 i dag), flere ganger nå i helgen, men mest om jeg sitter stille eller etter jeg har lagt meg. (og jeg har morkaken plassert på bakre vegg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17+2 og fortsatt ingenting! Tror jeg... Føles liksom som om noe svømmer litt der inne innimellom, men det føles egentlig ikke som hverken bobler, sommerfugl eller fisk, så jeg tror bare det er magen som er mage! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner fortsatt ingen ting her, men nå jeg ligger på ryggen for å prøve å kjenne etter så er det noe annet som er så ekstremt dominerende, men jeg vet ikke helt hva det er!

Det kjennes liksom ut som om det er hele livmora som har en supersterk, egen puls, hele greia dunker liksom! Er det vanlig...?? Jeg blir litt nervøs jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er min rytme, men det er liksom et eget liv den dunkinga der, når jeg hånda på dunker alt! Men om du ser pulsen på magen din kan det vel være samme fenomen da, men det føles liksom dypere... Graviditet er rart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjent bevegelser av og på de siste par ukene, og nå begynner jeg å være helt sikker på at dette er den lille babyen :-)

 

Lurer litt på hvor lenge det holder på når dere kjenner bevegelsene? Har ofte kjent noen dult etter hverandre, men i kveld synes jeg det har vært baluba med små mellomrom i rundt 1 time! Har sittet i ro i sofaen, så ingen andre bevegelser som forstyrrer. Spennende å kjenne! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...