Gå til innhold

*aprilspirene 2013 skravletråd*


najaden

Anbefalte innlegg

i alle dager! Jeg er 5+6 i dag og måtte åpne knappen i jeansen min, nå når jeg satte meg. Det var faktisk ubehagelig! Det har jeg aldri opplevd så tidlig før, men det er jo naturlig at magen blir raskere stor når man skal ha nummer fire.Har heldigvis en lang topp, så jeg skjuler nødløsningen min med å bruke en stor binders mellom knappehull og knapp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hi hi, sånn hadde jeg det også omtrent på den tiden, Najaden! Nå er alle de gamle buksene lagt på de øverste hyllene. Bruker bare mammabukser nå. Det er deilig :)

H&M har fått sånne mammabukser med strikk nede i livet istedetfor tøy opp til puppene, og de er helt geniale! Har tre sånne nå, og bruker KUN de :)

 

Uniformsbuksen min må jeg bruke strikk mellom knapphull og knapp da, heldigvis har jeg både jakke og forkle utenpå ;)

 

Her er det soool i dag, og jeg begynner sent. Helt nydelig, denne dagen skal nytes til det fulle.

 

 

Ha en strålende dag, jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med en skravletråd, da jeg er 6+3 i dag, og derfor ikke så mange å snakke med, om en ting man tenker på 24/7. Er hyggelig å snakke med samboeren, men er ikke det samme! Jeg "klør" etter å fortelle det til familie og venner, men jeg er så redd for at ting skal gå galt, så skal prøve å vente noen uker til! Noen andre syn på dette?

Dette er jo også første gang for meg, så mulig jeg har mye spm etterhvert, så trygt å se at det er flere her inne som er mer "erfarne" enn meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med en skravletråd, da jeg er 6+3 i dag, og derfor ikke så mange å snakke med, om en ting man tenker på 24/7. Er hyggelig å snakke med samboeren, men er ikke det samme! Jeg "klør" etter å fortelle det til familie og venner, men jeg er så redd for at ting skal gå galt, så skal prøve å vente noen uker til! Noen andre syn på dette?

Dette er jo også første gang for meg, så mulig jeg har mye spm etterhvert, så trygt å se at det er flere her inne som er mer "erfarne" enn meg! :)

Vi har fortalte det til kommende -besteforeldre, tanter&onkler. Fordi vi fortalte sist at vi mistet,og synes det var fint å kunne dele gleden med de nå:-) men nå er det ingen flere som får vite på ca 4 uker!!;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Førstegangsmamma her, og veeeldig spent! Masse spørsmål, så godt å kunne ha noen å skrive med, da jeg og samboer ikke har fortalt det videre enda. Har regnet ut at termin er ca 21 April :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Førstegangsmamma her, og veeeldig spent! Masse spørsmål, så godt å kunne ha noen å skrive med, da jeg og samboer ikke har fortalt det videre enda. Har regnet ut at termin er ca 21 April :-)

 

Da er vi helt i samme situasjon da :) 1.barn og foreløpig termin 21.april! :) Spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen! Førstegangsmamma her, og veeeldig spent! Masse spørsmål, så godt å kunne ha noen å skrive med, da jeg og samboer ikke har fortalt det videre enda. Har regnet ut at termin er ca 21 April :-)
Da er vi helt i samme situasjon da :) 1.barn og foreløpig termin 21.april! :) Spennende!!

 

Ojojoj!! Så spennende at vi er i samme situasjon!! Jeg er foreløbig så fersk og usikker på ting, så har ikke bestilt meg kontroll hos lege enda, har du? Leser jo at de fleste har den første svangerskapskontrollen mellom 8-12 uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja samme her, og er så bekymret for alt mulig.. Men det er kanskje normalt! Har bestilt timen hos legen, den er når jeg er 9+4, altså den 18.september! Har også lyst til å bestille meg tidlig ultralyd på privat klinikk, ca uke 12!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg nesten ta en tlf til legen min i morgen, og ordne meg en time! Jeg går rundt med "murringer" i magen, kjennes nesten ut som menssmerter. Noen fler som opplever det? Foreløbig ikke kvalm, så krysser fingrene for at jeg slipper unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forfeeeerdelig trøtt... hehe! Kan nesten sovne når som helst, og hvor som helst! Vi går en spennende tid i møte, spesielt når det er første gang, alt er jo nytt og fremmed! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forfeeeerdelig trøtt... hehe! Kan nesten sovne når som helst, og hvor som helst! Vi går en spennende tid i møte, spesielt når det er første gang, alt er jo nytt og fremmed! :-)

Hehe,jeg overdriver ikke hvis jeg sier at etter 30 min på jobb så er jeg klar for en hvil!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg oppdaget en liten blødning når jeg var på do på jobb i dag, fikk litt småpanikk, men prøvde å roe ned meg selv med å si at det er vanlig..det hjalp ikke akkurat at jeg ikke hadde noen å prate med heller, for ingen vet jo om dette på jobben enda. Fikk tatt en kjapp tlf til legevakten, og fikk beskjed om at det ikke behøvde å bety at noe var i veien, men at jeg måtte forberede meg på at det KUNNE gå galt.. Har ikke blødd siden. Noen råd?? Blir så urolig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget en liten blødning når jeg var på do på jobb i dag, fikk litt småpanikk, men prøvde å roe ned meg selv med å si at det er vanlig..det hjalp ikke akkurat at jeg ikke hadde noen å prate med heller, for ingen vet jo om dette på jobben enda. Fikk tatt en kjapp tlf til legevakten, og fikk beskjed om at det ikke behøvde å bety at noe var i veien, men at jeg måtte forberede meg på at det KUNNE gå galt.. Har ikke blødd siden. Noen råd?? Blir så urolig..
Huff, ikke noe artig med blødning, men om det ikke tar seg opp og/eller begynner å bli vondt, tror jeg ikke du skal bekymre deg. (lett å si!). Man blir mer blodfyllt "der nede" og slimhinnene er nokså skjøre, så det skal ingenting til for at man blør litt. Det er kjempeskummelt når det skjer, men lite å gjøre med. For din egen del kan du jo ta det med ro, men såpass tidlig har det ikke så mye å si - er noe i ferd med å skje, så skjer det uansett.

 

Jeg tror og håper det er en uskyldig blødning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget en liten blødning når jeg var på do på jobb i dag, fikk litt småpanikk, men prøvde å roe ned meg selv med å si at det er vanlig..det hjalp ikke akkurat at jeg ikke hadde noen å prate med heller, for ingen vet jo om dette på jobben enda. Fikk tatt en kjapp tlf til legevakten, og fikk beskjed om at det ikke behøvde å bety at noe var i veien, men at jeg måtte forberede meg på at det KUNNE gå galt.. Har ikke blødd siden. Noen råd?? Blir så urolig..
Huff, ikke noe artig med blødning, men om det ikke tar seg opp og/eller begynner å bli vondt, tror jeg ikke du skal bekymre deg. (lett å si!). Man blir mer blodfyllt "der nede" og slimhinnene er nokså skjøre, så det skal ingenting til for at man blør litt. Det er kjempeskummelt når det skjer, men lite å gjøre med. For din egen del kan du jo ta det med ro, men såpass tidlig har det ikke så mye å si - er noe i ferd med å skje, så skjer det uansett. Jeg tror og håper det er en uskyldig blødning!

 

Takk for svar! Det eneste er at jeg har disse mens "murringene" og de har blitt litt sterkere i dag, i tillegg til den lille blødningen. Så krysser fingre for at det er sånn det skal være? Kjennes ut som jeg skal begynne å blø, uten at jeg gjør det. Det er mye usikkerhet ved første graviditet merker jeg, også blir jeg litt mer urolig nå som samboer er på jobbreise, og jeg er aleine hjemme. Kjenner meg ikke så urolig som før i dag, så satser på at alt er i orden. :-)

 

Når begynte dere andre med kvalme? Jeg har ikke hatt noe enda, så håper jeg slipper..om jeg er så heldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget en liten blødning når jeg var på do på jobb i dag, fikk litt småpanikk, men prøvde å roe ned meg selv med å si at det er vanlig..det hjalp ikke akkurat at jeg ikke hadde noen å prate med heller, for ingen vet jo om dette på jobben enda. Fikk tatt en kjapp tlf til legevakten, og fikk beskjed om at det ikke behøvde å bety at noe var i veien, men at jeg måtte forberede meg på at det KUNNE gå galt.. Har ikke blødd siden. Noen råd?? Blir så urolig..
Huff, ikke noe artig med blødning, men om det ikke tar seg opp og/eller begynner å bli vondt, tror jeg ikke du skal bekymre deg. (lett å si!). Man blir mer blodfyllt "der nede" og slimhinnene er nokså skjøre, så det skal ingenting til for at man blør litt. Det er kjempeskummelt når det skjer, men lite å gjøre med. For din egen del kan du jo ta det med ro, men såpass tidlig har det ikke så mye å si - er noe i ferd med å skje, så skjer det uansett. Jeg tror og håper det er en uskyldig blødning!
Takk for svar! Det eneste er at jeg har disse mens "murringene" og de har blitt litt sterkere i dag, i tillegg til den lille blødningen. Så krysser fingre for at det er sånn det skal være? Kjennes ut som jeg skal begynne å blø, uten at jeg gjør det. Det er mye usikkerhet ved første graviditet merker jeg, også blir jeg litt mer urolig nå som samboer er på jobbreise, og jeg er aleine hjemme. Kjenner meg ikke så urolig som før i dag, så satser på at alt er i orden. :-) Når begynte dere andre med kvalme? Jeg har ikke hatt noe enda, så håper jeg slipper..om jeg er så heldig!

 

Jeg hadde en blødning forje uke, og var inne på UL, der var det liv, men litt blod i livmor. Gyn sa da at med mindre det var store blødninger eller smerter så kunne jeg ta det med ro! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten ikke noe kvalme enda, og er i uke 9 ;)

 

ÅÅÅÅh!! Det var et godt og betryggende svar! Tusen takk! Føler meg enda roligere nÅ!:-) Godt Å høre at det er bra med deg ogsÅ! MÅ bestille meg en kontroll snart, har jo ikke vært inne enda. Er i uke 6+5 etter mine beregninger! SÅ heldig du er, ingen kvalme enda! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget en liten blødning når jeg var på do på jobb i dag, fikk litt småpanikk, men prøvde å roe ned meg selv med å si at det er vanlig..det hjalp ikke akkurat at jeg ikke hadde noen å prate med heller, for ingen vet jo om dette på jobben enda. Fikk tatt en kjapp tlf til legevakten, og fikk beskjed om at det ikke behøvde å bety at noe var i veien, men at jeg måtte forberede meg på at det KUNNE gå galt.. Har ikke blødd siden. Noen råd?? Blir så urolig..
Huff, ikke noe artig med blødning, men om det ikke tar seg opp og/eller begynner å bli vondt, tror jeg ikke du skal bekymre deg. (lett å si!). Man blir mer blodfyllt "der nede" og slimhinnene er nokså skjøre, så det skal ingenting til for at man blør litt. Det er kjempeskummelt når det skjer, men lite å gjøre med. For din egen del kan du jo ta det med ro, men såpass tidlig har det ikke så mye å si - er noe i ferd med å skje, så skjer det uansett. Jeg tror og håper det er en uskyldig blødning!
Takk for svar! Det eneste er at jeg har disse mens "murringene" og de har blitt litt sterkere i dag, i tillegg til den lille blødningen. Så krysser fingre for at det er sånn det skal være? Kjennes ut som jeg skal begynne å blø, uten at jeg gjør det. Det er mye usikkerhet ved første graviditet merker jeg, også blir jeg litt mer urolig nå som samboer er på jobbreise, og jeg er aleine hjemme. Kjenner meg ikke så urolig som før i dag, så satser på at alt er i orden. :-) Når begynte dere andre med kvalme? Jeg har ikke hatt noe enda, så håper jeg slipper..om jeg er så heldig!

 

Mensmurringene er livmoren som vokser....

Ekkelt er det, men helt normalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også mye mens-murringer i starten, LykkeligAprilMamma, er visst vanlig det ;) Det har gitt seg litt nå (er 9 uker i dag), men får mere krampe/strekk innimellom.

 

Jeg skal til legen i dag, er kjempespent! Håper han er lydhør for ønsket mitt om tidlig UL. Kjenner jeg er litt bekymra for gjentagelse av MA, som jeg hadde for noen år siden. Blir uansett godt å få gjort unna første kontrollen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu, kontrollen er gjennomført. Dvs legen ville vente med første kontrollen til uke 12 og henviste til tidlig UL istedet :) Jeg har en muskelknute (4cm) i livmor som skal undersøkes (ble oppdaget i vår, skal kartlegge om den vokser og er til hinder for fosterutvikling/fødsel), samt at jeg får sjekket at det er "liv laga" slik at jeg slipper unødig bekymring for MA. Blir godt å få det gjort, håper på kjapp innkalling!

 

Noen flere som har vært på kontroll hos legen eller på tidlig UL?

Endret av trikko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også hos lege i dag! Syns det var betryggende å få tatt en prat med legen, og få svar på ting jeg har lurt på. Er jo bare 6+6, så har fått time til første svangerskapskontroll om 3 uker! Alt er bra foreløbig, og er veldig spent så kommer til å bestille meg tidlig UL, klarer jo ikke vente til uke 17-18??! Aaaalt for lenge til!

 

Blir godt for deg, trikko, å få sjekket deg ordentlig, så slipper du gå rundt å bekymre deg, du skal jo kose deg oppi alt dette også! Håper du får kjapp innkalling! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg som synes det er veldig gøy at det har kommet en ny terminliste?? Johoo,ikke oss som er sist lenger!!!;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...