Gå til innhold

Bahhh, sliter så med jentenavn..På jakt etter et sterkt, "kult", sjeldent enkelt navn


Milly ♥

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg kjente meg veldig igjen i dine kriterier! jenten vår heter Dina og vi er såå fornøyd med valget, synes det er et sjeldent men samtidig et navn som folk har hørt før. det er kort og enkelt men samtidig ikke en forkortning av et annet navn.. det er et gammelt norsk og vakkert navn som jeg syns er både tøft og søtt :) akkurat som jenten vår;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig lyst å gi min datter navnet

Kanutte

 

For da kunne jeg si Kanutte krutte!!! :)

Et jentenavn av tysk opprinnelse. Kanutte var på sitt mest populære i 1895 og er for tiden på 1700. plass på listen over jentenavn i Norge. Betydning: tysk:omskrevet form av Knut 'knute'. Det er 47 personer i Norge som har dette navnet.

 

Men det er selvfølgelig litt sært...Men det ble ikke det navnet til vår datter men et annet sært et istedet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg anser som sterke kvinne/jentenavn er ikke navn som Thea,Lea,Silje osv hvertfall :)

 

Ville sagt

Sigrid

Agnes

Ingebjørg

Ragnhild

Annveig

Rannveig

Rønnaug

Isfrid

Ingeborg

osv,i den gata her hvertfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlige favoritter er Yrja og Hilma, men jeg skal ikke ha flere barn så jeg deler søsterlig ;)

 

Og en liten godbit fra min mors slektsbok: Oliva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Ofelia? Et helt fantastisk navn. Får dessverre ikke samboer med på det :/ Så her blir det Olivia, Sofie eller Aurora på litj veitja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...