Gå til innhold

Hvor mange av oss er gravide for første gang?


solhilsen

Anbefalte innlegg

Ser mange venter sitt andre og tredje barn. Og tenker at det må være noe helt annet å være gravid når man har vært gjennom det før.

 

Selv er jeg gravid for første gang (graviditeten var til og med uplanlagt), så jeg aner ikke hva jeg/vi går til.

 

Hvor mange av oss her inne er førstegangs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er gravid for aller første gang... og jeg har absolutt ikke peiling, men tar det som det kommer.. lykke til med graviditeten din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første gang! etter assistert befruktning, men har iiingen peiling på hva jeg går til, skal tilogmed ha 2!! hvis alt er bra da, ul til tirsdag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang her også, som monky er dette er assistert-befruktning-baby! Så jeg veit ikke hva jeg går til, men har prøvd å gått til det i 3,5 år, så jeg føler meg egentlig ganske klar for det meste!! :) :) Jeg gleder meg!!! I går var jeg til svigerinna mi og fikk med meg masse babyting, nå står de på spisebordet (!!) og jeg er innom hele tiden for å se på å ta på! Hehe... Venter sånn på å kjenne liv nå, kan godt skje synes jeg, men er bare uke 16, så må muligens vente noen uker til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid for første gang jeg også :) veldig spennende tid fremover, gleder meg til å komme over de mest kritiske ukene. Så langt har det godt veldig fint. Bare ekstra trøtt og kvalm om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også førstegangs!! Syns dagene snegler seg avgårde og er sååå klar for å begynne å kjenne liv!! Er nå 15+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også førstegangs, men vi har prøvd i 6 år, å det ble til slutt ett ivf barn, så er veldig klar:) Men vet så klart ikke hva jeg går til;)

Er utrolig spennende:)

Er 14+3 nå, har hyperemesis, så dagene går til å PRøVE å ikke gå ned mer i vekt haha, rar problemstilling egentlig når man er gravid. Krysser fingrene for at det gir seg snart hvertfall.

Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også førstegangs. Barnet var planlagt, men spiren satt kjappere enn vi hadde regnet med. Det er en spennende tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også førstegangs. 14+2 idag. Fortsatt uvirkelig for meg, føler at alle rundt meg er på tuppa mens jeg selv bare er forvirret, samtidig som jeg blir litt "snurt" når folk får vite og bare sier "jaja" eller lignende, helt uten glede og forventning (?) i stemmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

førstegangs her og :) hadde planlagt, men ikke at det skulle skje første gangen! aner ikke hva vi går til egentlig! kroppen forandrer seg hver dag jo! lykke til allesammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangs jeg og. Prøvd i 3,5 år før det endelig gikk veien med prøverør:-) Gleder meg veldig, men er selvfølgelig klar over at livet kommer til å bli snudd helt opp ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også.. :) Spiren var veldig planlgat, men at det klaffet på 1pp hadde vi ikke trodd. Jeg må si jeg beunderer dere som har prøvd i så mange år, og likvel står på og er positive! :) Fantastisk!!

 

Har endel venninner og venner som har barn, samt 2 nevøer, så føler meg relativt klar over hva jeg går til ;) Men blir nok noe spesielt med ens eget kjøtt og blod..

 

Jeg er i 1.trisemester, så fortsatt en vei å gå før jeg kan slappe av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 13 tantebarn selv, første kom når jeg var 6, så jeg har hatt babyer rundt meg hele tiden, håper det hjelper med litt i alle fall, for dette blir en omstilling!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min andel av babyer og 3-åringer på besøk, og det er krevende...så er veldig spent. Det som slår meg mest er at en ikke får så mye tid til seg selv. Enorm overgang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter også mitt første barn i februar. Jeg gleder meg, selv om jeg ikke vet hva som venter meg. Jeg er spontan så jeg får ta det som det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...