Gå til innhold

Hva er normal vektoppgang gjennom svangerskapet?


Klar for nr2 **med spire**

Anbefalte innlegg

Gikk opp 29 kg med nr en, masse vann.

Gikk opp 14 kg med nr to, siste ukene fikk jeg masse vann ca 2,5 kg gikk jeg opp siste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er vel det nye at man ikke bør gå opp mer enn 16 kg. Jeg legger mye på meg... overalt.. la på meg 18 kg i 1 og 2.svangerskap.. gikk i +2 etter ammeslutt, så stemmer vel at alt over 16 kg er unødvendig. Nå har jeg allerede gått opp 9 kg i uke 22. og det uten snopesyka, men med null trening.. bare aktiv på jobb.. (barnehage)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 7 i dag og ikke gått opp en gram. Er ikke på grunn av kvalmen, er nesten ikke kvalm jeg. Spiser helt normalt, men aldri vaert noe søtmoms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 37+3 og har gått opp 9 kilo. Jeg hadde som mål å kun gå opp 8, men det gikk ikke helt. Grunnen til dette er at jeg gikk opp 24 kilo i forrige svangerskap, og ikke har mistet det overflødige enda... Nummer en er ett år og fem måneder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 17+2, og hittil har jeg gått ned 9kg. De raste av iløpet av de første fire ukene, før jeg visste jeg var gravid. Har til nå ikke hatt en eneste dag med kvalme og matlysten har vært som normal, så hvor alle kiloene har forsvunnet aner jeg ikke. De siste fire ukene har jeg imidlertid gått opp igjen et halvkilo, så det er vel tegn på at ting begynner å snu igjen.

 

Det jeg "sliter" mest med er at jeg ikke lenger kan gå med gifteringen og andre kjære ringer siden alt bare glir av fingrene mine.. og den er for kraftig til å ha den i smykke rundt halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang gikk jeg opp 15 kg, nå er jeg 34+4 og har gått opp rundt 4 kg. Men har vært mye kvalm,så all middag kom opp de første 16 ukene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp 20 kg sist svangerskap, men var veldig tynn og beholdt 8 av kiloene etter svangerskapet med vilje og det så mye bedre ut :P Denne gang er jeg 4 kg opp og er i 15. uke. Var horisontal mesteparten av sommeren pga svimmelhet og trøtthet så det kunne sikkert vært mindre :P og SUPERsulten hele sommeren :3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må ta meg selv i å bruke tid på å lese disse idiotiske trådene. De gjenspeiler absolutt ikke gjennomsnittet, men er for de som er utover det vanlige opptatt av vekten sin. Jeg har full forståelse for at noen går ned de første ukene i et svangerskap, men det er jo veldig spesielt å gå ned eller stå i + 0-5 kg i slutten av et svangerskap. Etter min mening er et svangerskap en tid du skal sette deg selv til side og spise det som er til det beste for barnet du mest sannsynlig ønsker skal bli født godt ernært og med de beste forutsetninger for en god helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå så kimura, men det er mange av oss som har store plager med kvalme og oppkast, og selv etter at det gir seg så er matlyst noe man ikke husker hva er.

Jeg spydde omtrent daglig fram til uke 17/18, og gikk ned i vekt.

 

Skal man se på startvekt før graviditet og nå så har jeg ikke gått

opp noe. Tar man utgangspunkt fra første gang jeg var til jordmor så er det nå snakk om ca 4-5 kg. Jeg er nå 27+5.

 

Jeg tenker MYE på mat, hva jeg skal spise, hva jeg får i meg, hva som er bra og at jeg spiser ofte nok. Nettopp pga at jeg sliter sånn. Jeg kan ikke bare sette meg ned å spise hva som helst, da får jeg brekninger og mister matlysta helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp 8kg de to første svangerskapene mine, nå er jeg i uke 36 og har lagt på meg 15kg!!!! Håper jeg ikke legger på meg så mye resten av svangerskapet, men det ser faktisk ut til at vektoppgangen har stoppet opp.....uansett synes jeg ikke dette er avskrekkende, og det kommer nok raskt av igjen med amming og trening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist la jeg på meg 17-18kg totalt, og de gikk fort av med ammingen og turgåing. Nå er jeg i uke 32 og har lagt på meg 11 kg så vet ikke om jeg slipper unna litt færre kg denne gangen eller om det vil "røyne" på mot disse siste 2 månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så langt lagt på meg 14,3 kg og er nå i uke 38. Jeg slet med ekstrem svangerskapskvalme og kastet opp helt frem til uke 27 før oppkasten gav seg. Daglig kvalme/sterk kvalme frem til uke 36. Jeg er tidvis fortsatt kvalm, men ikke i nærheten av hvor ille det var en periode. Da jeg var 19 uker på vei veide jeg det samme som før graviditeten. Altså har jeg lagt på meg vekten jeg har nå de siste 18-19 ukene;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde kommet til uke 27, hadde jeg kun gått opp 1kg men nå er jeg i 35 uke +5 dager har gått opp 7 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 25, og har gått opp fem kg siden uke 9.... men jeg vet ikke hva jeg veide før jeg ble gravid, så ikke godt å si hva vektøkningen egentlig er.

Endret av Nymeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 27+3 og har gått opp 3,5 kg. Regner med det kommer noen kg til før fødsel;) Babyen skal jo i hvert fall legge på seg rundt 2,5 kg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...