Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #1 Skrevet 17. august 2012 Jeg og min samboer er forlovet. Vi ønsker å gifte oss rundt neste sommer. VI har tenkt mer og mer på å gjøre dette i utlandet. At vi inviterer de nærmeste (som kan og vil) med oss på en fellesferie + at vi gifter oss:) Vi tenker at dette blir billigere enn å arragere ett bryllup i Norge fordi vi har så stor familie begge to. Vi ønsker heller å invitere vår festglade familie + venner på en stor fest etter bryllupet. Vi tenker å gifte på ett sted hvor det er varmt, derfor tenker jeg ikke på land som Tyskland, Sverige, Danmark m.m, men mer "syden land". Vi ønsker ikke at det skal være veldig mange flytimer unna Norge, 4-5 t max er passlig syntes vi:) Noen som har noen forslag til steder? Evt linker? Hvordan går man frem å "bestiller" ett bryllup i utlandet, er det ambasaden man kontakter eller? Har du giftet deg, eller vært med i ett brullup i utlandet så setter jeg pris på tips og råd:)
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #2 Skrevet 17. august 2012 Har ikke giftet meg i utlandet men har blitt invitert to ganger. Begge bryllupene endte med å bli flyttet hjem siden det ikke var nesten noen som hadde mulighet/lyst til å reise så langt. Det ene skulle vært i Roma det andre på Bali.
Oktoberbabyen Skrevet 17. august 2012 #3 Skrevet 17. august 2012 Vi giftet oss på den norske ambassade i Roma, og alt ble perfekt slik vi ville ha det. Hotellet vi ble anbefalt av en vennine viste seg å være MYEMYEMYEMYE bedre enn vi trodde, betjeningen visste ikke hva godt de kunne gjøre for oss. Vi overlot det å finne fotograf og brudebukett til hotellet, og vi ble positivt overrasket over begge. Eneste "negative" er at ambassaden i Roma kun vier folk på torsdager, så gjester (og brudeparet) må ha anledning til å ta fri midt i uken. Vi reiste nedover på tirsdag og hjem på lørdag, for å ha litt ekstra tid til å kose oss og avverge evt kriser som måtte oppstå Men kort oppsummert, så ble det drømmebryllupet over alle drømmebryllup for vår del, og jeg har ikke angret et sekund på at vi valgte Roma fremfor Norge
ØnskerBIM87 Skrevet 17. august 2012 #4 Skrevet 17. august 2012 Var nettopp i et bryllup på Rhodos. Det var FANTASTISK!!! Tror broren min betalte en bryllupsplanlegger 16000 og da var alt i boks, 4 fotografer, to som spilte inn en video, alle papirer ja... Ikke de som gifta seg i denne videoen men det her er stede: Heter kalithea horizon spa
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #5 Skrevet 17. august 2012 Tusen takk for svar jenter:) Rhodos så helt fantastisk ut:) Merker at videoen gjør at jeg får mer og mer lyst til å gifte meg i utlandet:) #2, jeg forstår absolutt at folk ikke har muligheten til å bli med oss. Vi kommer nok bare til å invitere søsken m fam + foreldre. Evt høre med de vi ønsker å ha som forlovere. Har ikke de mulighet vet vi at søskene våre stiller opp uansett. Vi har snakket litt med de nærmeste om det, å de sier de godt kunne tenkt seg å bli med oss. at vi tar en familieferie + brullup. Alt i alt har vi så stor familie at skal vi ha bryllup i Norge, kommer det til å bli ALT FOR DYRT. I tillegg blir jo et brullup bare en bonus for oss, i tillegg til at vi får ferie i samme slengen;) Roma skal jeg definitivt sjekke opp:) Tusen takk, håper jeg sitter igjen med samme følelsen som dere om utenlandsbryllup;) hi
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 17. august 2012 #6 Skrevet 17. august 2012 Vi giftet oss i Sjømannskirken i Calahonda, rett utenfor Marbella i Spania. Super fint og koselig
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #7 Skrevet 17. august 2012 Visst du er på facebook (kanskje uansett) kan du gå inn her og få litt inspirasjon. Bryllupsbyraaet-Din bryllup- og selskapsarrangør
Oktoberbabyen Skrevet 17. august 2012 #8 Skrevet 17. august 2012 Hør gjerne med bryllupsplanleggere, hva de anbefaler, få tilsendt info og brosjyrer osv om forskjellige steder, men jeg ville ihvertfall ha sjekket opp hvor mye det koster å booke hotell, fotograf og lokale og slikt på egen hånd. Planleggerne vi pratet med skulle ha rundt 12-15.000 for å planlegge, så kom hotell, restaurant, fotografer, blomster osv i tilleg.. Vi endte opp med å fikse alt selv (vel og merke med utrolig god hjelp fra hotellet), og endte vel opp med å bruke 20.000 på hele sulamitten med flybilletter oslo-roma tur/retur, to dobbeltrom + en suite fra tirs-lør, transport i Roma, fotograf (der vi fikk beholde alle bildene digitalt i etterkant uten vannmerke), buketter, vielse, bryllupsmiddag og middager for alle seks alle dagene bortsett fra en der svigers absolutt skulle spandere.
Even123 Skrevet 8. oktober 2012 #9 Skrevet 8. oktober 2012 Hei, kan jeg spørre hvilken fotograf dere brukte. bryllupsfotografering i roma gir litt vel mange treff :-).
Oktoberbabyen Skrevet 8. oktober 2012 #10 Skrevet 8. oktober 2012 fotogioberti.it brukte vi, og var knallfornøyde med både fotograf, kvalitet, og hele opplevelsen både før, under og etter bryllupet. Ingenting var problemer, alt ble fikset omtrent før vi rakk å tenke over at det var noe vi var ukomfortable med
Even123 Skrevet 9. juni 2013 #11 Skrevet 9. juni 2013 Vi giftet oss i Mai 2013 på den Norske Ambassaden, og var veldig fornøyd med fotografen, og bildene. Sammen med fotografen kjørte vi rundt i en liten Fiat og tok bryllupsbilder på historiske steder i Roma. Dette var veldig sjarmerende og vi anbefaler dette på det varmeste til andre. Etter fotograferingen fikk vi en CD med bildene, uten vannmerke, som vi bruker når vi skal ta ut papirkopier, bryllupsinvitasjoner etc. Hilsen Even og Torill, Oslo
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2013 #12 Skrevet 9. juni 2013 Må man ordne noe av papirer på forhånd, og ta med til landet man gifter seg i ? Anonym poster: 8c7fd105cdf597b0fbc5e22d6a1efcc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå