Gå til innhold

Har så mange vonde tanker om at den ene ikke skal klare seg- flere som har/ hadde det sånn i begynnelsen?

Fuglemamma <3

Anbefalte innlegg

Er 11 uker og det er 1 forbasket uke igjen til UL.. Og jeg går jo så klart og bekymrer meg for at den ene ikke skal klare seg :(

Aner ikke hvorfor- for har ingen spesiell grunn til å tenke sånn, men drømmer om det hver natt - og våkner opp og er redd..

Er det flere som var redd for det før de magiske 12?

Fortsetter under...

Jeg har hatt/har det sånn, men så har det hele tiden vært forskjell i vekst på de og ergo mye fokus.

I starten hadde det ikke noe innvirkning på meg, men etter hvert tenkte jeg mer og mer på det. Når er imidlertid tankene roet seg litt på det tema selv om jeg er til kontroll hver uke.

Men i starten tenkte jeg ikke på det i det hele tatt.

Hadde riktignok mange rare drømmer og ekle drømmer om alt fra død, blod etc. Drømmene har roet seg med tiden :)

Stort sett går det jo fint, så prøv å ikke tenk så mye over det :) Her er det toegget med to av alt så det minsker jo komplikasjonsfaren noe, er nå 28+4.

ja jeg tenker mye på det! alle mine nærmeste vet at jeg skal ha tvillinger, men jeg har problemer m å skjule magen så kjenner jeg kvier litt for å treffe andre kjente.. redd for at "alle" skal vite det er to også er det plutselig 1!! fastlegen min prøvde å skaffe meg ul på sykehuset men det fikk jeg ikke, ringte privat og pga stor pågang etter ferie må jeg vente to uker til.... er 11+6 idag men tar ingenting for gitt før jeg har sett at alt er bra;)

Æsj det er så dumt at man har sånne tanker.. Jeg tenker også på alle de som vet det- er redd for alle jeg må "forklare meg til" om det går galt!

Mine er også toeggede :) men du som er 28 uker + har jo kommet så langt at nå går du stort sett bra uansett :D

Æsj skulle ønske jeg bare kunne riste det av meg!

ja jeg tenker mye på det! alle mine nærmeste vet at jeg skal ha tvillinger, men jeg har problemer m å skjule magen så kjenner jeg kvier litt for å treffe andre kjente.. redd for at "alle" skal vite det er to også er det plutselig 1!! fastlegen min prøvde å skaffe meg ul på sykehuset men det fikk jeg ikke, ringte privat og pga stor pågang etter ferie må jeg vente to uker til.... er 11+6 idag men tar ingenting for gitt før jeg har sett at alt er bra;)

Men det er da vanlig å ha UL kontroll rundt 12 uke når man er tvillinggravid? Jeg har bare fått innkalling av sykehuset jeg, uten å ha bedt om det. Men jeg har ekstrem svangerskapskvalme så kanskje det er for å se at de vokser tilstrekkelig.. Ikke vet jeg.

Men vi er omtrent like langt! Hvordan er magen din? Livmoren min ligger bare et par cm. Over bekkenet . Magen er helt flat om morgningen når jeg ligger på rygg og da kjenner jeg kulen tydelig. Men så fort jeg spiser og drikker eser magen ut..

både privat gyn og fastlegen har prøvd å henvise meg til sykehuset, men har ikke fått! fastlegen sa han synes d var rart og dårlig at jeg ikke fikk! derfor jeg ikke har ringt priv før idag... har håpet på brev... jaja...

magen min er stoooor!!! hehe men har nok veeldig mye både luft og vann. håper ikke den vokser noe særlig mer på en stund nå, men gleder meg til å kunne vise den frem:)

vi må bare håpe og tro at alt er bra med begge skattene våre:)

hvordan er dere helt sikker på at det er to eggede? mener jeg leste at eneggede også kan ha hvert sitt av alt?

Annonse

både privat gyn og fastlegen har prøvd å henvise meg til sykehuset, men har ikke fått! fastlegen sa han synes d var rart og dårlig at jeg ikke fikk! derfor jeg ikke har ringt priv før idag... har håpet på brev... jaja...

magen min er stoooor!!! hehe men har nok veeldig mye både luft og vann. håper ikke den vokser noe særlig mer på en stund nå, men gleder meg til å kunne vise den frem:)

vi må bare håpe og tro at alt er bra med begge skattene våre:)

hvordan er dere helt sikker på at det er to eggede? mener jeg leste at eneggede også kan ha hvert sitt av alt?

Legen mente det var toeggede pga den tykke skilleveggen:) jepp det får vi monky :)

ja gjør det:) har prøve å finne ut av om det går an å se kjønn i uke 14... litt delte meninger om det så jeg får jo bare vente;) men for all del, det viktigste er ikke kjønn.. bare alt er bra med begge gull:)

Jeg blander meg inn i tråden deres. Jeg er tvilling gravid 10+4 idag skal til UL om litt over ei uke. Har de siste dagene kjent bobling nederst i magen. Først tenkt at det er luft, det er ikke det heller. Har dere kjent noe?

Tror alle kjenner på bekymringer. Først bekymret jeg meg for at det skulle være 2. Nå klarer jeg ikke tanken på at en ikke skal klare seg.

Bland deg ivei- bare hyggelig! Ja stor jeg har kjent noe, ikke et spark, men mer som om de bytter plass eller noe! - gjerne om kvelden når jeg ligger i sengen, og snur meg fra den ene siden til den andre:)

Fikk en bok av pappa Igår, som heter:

"Vårt første miljø- om livet i mors liv" og der står det masse om hvordan dine tanker og opplevelser blir barnets! Masse interessante forsøk som er gjort osv :) synes spesielt denne var spennende:

Når fosteret har en mor som røyker, blir fosteret opprørt( gjennom hurtigere hjerteslag) hver gang moren TENKTE på å ta seg en røyk. Fordi fosteret forbandt morens røyking med ubehageligheter! .. Sprøtt..

Så nå har jeg begynt å snakke til babyene når jeg tenker. Spesielt de gangene jeg begynner å bekymre meg:)

Da er det sikkert det jeg har kjent. Så hærlig å kjenne liv :) Det var ikke som spark, men bobling. To ganger har jeg kjent det, begge gangene på kvelden når jeg har ligget.

Jeg har ikke begynt å snakke med barna, men har to hunder som jeg kan snakket med. De er tålmodige og avbryter aldri :D

Skal se om jeg finner den boken du leser. Jeg driver å setter meg inn i graviditet og leser masse om det.

Snoker også litt på tvilling-forum.com mange bra tips der.

Annonse

nå er vi flere som skal på ul nesten samtidig, jeg fikk alikevel!!!!! (er jo kjekt å spare ca 1000 kr;)) skal til tirsdag da er jeg akkurat 13 uker... måtte dagene gå fort!!! kommer til å være nervøs den dagen ja! spent på alle oppdateringene her inne neste uke :)

Jeg bor en time utafor Oslo) :) skal på AHUS på kontroll for jeg var innlagt der med ekstrem svangerskapskvalme i juli. Men jeg skal føde på riksen :)

Endret av Fuglemamma <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...