Gå til innhold

skravletråd for oss i 2 trimester.


*venter en liten gutt feb*

Anbefalte innlegg

Huffda, det hørtes ikke godt ut! Ingen magesmerter her, bare rygg! Det er værst mot slutten av arbeidsuka, men vet at nå er det snart helg og da blir det bedre!! :) Har sååå lyst til å klare en tur med voffsen min i helga, så det er målet! Oh, er forresten 18+0 i dag, stas, 2 uker til halvveis! :)

Også skal jeg til søs å hente en spinningsykkel om en ukes tid, det er jo ganske ryggvennlig trening! Ikke like kos som tur i skogen med valpen, men det blir jo deilig å røre litt på seg uansett! Gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynner på uke 15 i dag og formen er heldigvis bedre enn den har vært siden før sommerferien. Nå skal jeg ut og gå tur og møte jentungen på skolen, og så blir det sikkert en lur etterpå haha. Men bare det å kunne gå tur uten å ha lyst hjem og legge meg underveis er seier! :)

 

Lurte på om jeg skulle på treningsykkelen ista men så var katten så grei at han sover under ene pedalen så da utgikk det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg hiver meg med her. Er 14+0 idag, og de siste ukene har gått fort! Så og si alle symptomene er borte, litt kvalme om det er lenge siden mat og lite energi, men er kjempefornøyd! Er utrolig mye roligere etter ultralyd i uke 12 :) Har nettopp ryddet hjemme og venter besøk av ei veninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på UL i dag, og fy søren det var godt å se det lille hjertet slå! :D

Ut fra siste mens var jeg 18 +1 i dag, men forventet å bli satt tilbake 2-3 uker pga ustabil syklus, og dette stemte. De kunne ikke si eksakt hvor langt jeg var på vei, men hodemålene tydet på at jeg var ca 15 + 3.

Heldigvis var jeg veldig forberedt på dette, så det var ingen nedtur :)

Dette innebærer også ny UL om tre uker for å fastsette termin, og det er jo bare koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL er alltid litt småskummelt og en lettelse å få unna syns jeg :)

 

Jeg var "heldig" nok å få en ekstra UL. De må følge opp blodgjennomstrømningen i navlesnoren. Gutten har det så fint så! <3

 

Værre med mor. Klarer knapt å gå om dagene. Bekkenet har virkelig låst seg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 15 dager til min ul. Gleder meg! Skulle ha første time hos jordmor i morgen, men hun var blitt syk, så da ble det utsatt hele 14 dager! Skuffet!

 

Hva har dere fått i hus av utstyr da, damer? Jeg har arvet to bilstolposer. En vindtett og en i dun. Kjempedeilig da vi har et par min å gå til felles parkering. Har også arvet bærebag. Fant en utrolig billig leandervugge med stativ på Finn, så det har vi også kjøpt. Hadde i grunn slått den fra meg siden de er så dyre. Har vært på Barnas Hus i dag og bestilt ny madrass til den. Ellers har jeg kjøpt litt klær, mest ull siden det er vinterbaby, men skal prøve å vente med mer til etter ul. Om jeg klarer :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er det 15 dager til min ul. Gleder meg! Skulle ha første time hos jordmor i morgen, men hun var blitt syk, så da ble det utsatt hele 14 dager! Skuffet!

 

Hva har dere fått i hus av utstyr da, damer? Jeg har arvet to bilstolposer. En vindtett og en i dun. Kjempedeilig da vi har et par min å gå til felles parkering. Har også arvet bærebag. Fant en utrolig billig leandervugge med stativ på Finn, så det har vi også kjøpt. Hadde i grunn slått den fra meg siden de er så dyre. Har vært på Barnas Hus i dag og bestilt ny madrass til den. Ellers har jeg kjøpt litt klær, mest ull siden det er vinterbaby, men skal prøve å vente med mer til etter ul. Om jeg klarer :-p

Jeg har 3 dager til ul nå, åh, jeg gleder meg sånn, vi skal (sannsynligvis) finne ut om vi får ei datter eller en sønn!! Uvirkelig... 18+3 i dag, ikke så lenge til halvvveis nå!

 

Vi har arva en del utstyr! Urban Jungle vogn med bag, blir brukt som byvogn, skal ha emmaljunga edge duo ellers. Og så dunpose, gammel voksipose, ammepute, sprinkelseng, babybjørn med babytrekk, stelleveske, leker, bæremeis og en del ting til. Selv har vi kjøpt maxi cosi bilstol med base på salg. Også skal vi kjøpe en ny voksipose, for mine bursdagspenger siden jeg vil ha en fin en og ikke en lilla som er 22 år gammel... Hehe... Ellers var jeg på bruktbutikken å kjøpte et hærlig lite skap i dag som jeg skal pusse opp! Elsker å pusse opp gamle møbler. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JM antydet at vi muligens får en til gutt, så da har vi nesten alt vi trenger :) Må vel ha en til bilstol ettersom vi nå har to biler. Ellers trenger vi ingenting... Det er både bra, og litt kjedelig... hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi arvet en vugge (eller seng...). Fikk den for to år siden, men pga alle abortene så står den hos foreldrene mine. Jeg husker ikke lenger hvordan den serut. Forrige dagen sa mamma at de også har sånn bilsete til nyfødte stående hos seg. På loftet her vi bor står det en gaaammel skuvseng. Den skal males på nytt, med ny tapet i de feltene som fra før har rosablomstrete tapet fra 70-tallet. Hehe. Ellers så har jeg arvet noen klær, og sånn. Men er jo knapt over 14 iker uker, så det er enda noen uker til jeg spør mannen om vi skal dra å se på vogn..... må først passere ordinær ultralyd tenker jeg. Etter den kan jeg også begynne med redebyggingen. Gleeeder meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai, vondt bekken er fryktelig hemmende!! Er du sykmeldt eller? Og hvor langt på vei var du nå?

 

Det er helt grusomt ja :s

Har vært sykemeldt siden uke 16, er nå i uke 23+6. Ikke noe kjekt å "gå" hjemme heller. Den daglige turen på butikken blir rene utflukten for meg :P

Hadde meg en 2 timers tur i Canadaskogen før helgen... det var ikke så lurt.

 

Heldigvis er Jordmoren min en fantastisk skjønn dame så jeg får syte til henne så mye jeg orker;)

 

Har også gått ned 3 kg siden sist...uten at det var noe å bekymre seg over så jeg kan ikek annet enn å glede meg over akkurat det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 15 dager til min ul. Gleder meg! Skulle ha første time hos jordmor i morgen, men hun var blitt syk, så da ble det utsatt hele 14 dager! Skuffet! Hva har dere fått i hus av utstyr da, damer? Jeg har arvet to bilstolposer. En vindtett og en i dun. Kjempedeilig da vi har et par min å gå til felles parkering. Har også arvet bærebag. Fant en utrolig billig leandervugge med stativ på Finn, så det har vi også kjøpt. Hadde i grunn slått den fra meg siden de er så dyre. Har vært på Barnas Hus i dag og bestilt ny madrass til den. Ellers har jeg kjøpt litt klær, mest ull siden det er vinterbaby, men skal prøve å vente med mer til etter ul. Om jeg klarer :-p

 

Her sto igjen seng og trappegrind etter svigermor, som de to andre barna våres brukte når de besøkte henne (Vi overtok leiligheten) så da har vi det. Madrass har jeg fra før av og Vognen som jeg kjøpte ny til minste jenten fikk svigerbror låne til sin sønn. Den er nesten ikke brukt av de og vi får den igjen :)

Hmm ja og så fikk vi en trappegrind til av en venninne så da kan jeg ha grind oppe og nede.

 

Jeg trenger vel mest klær nå, og dyne + sengetøy til sengen. Og en bilstol. Jepp jepp. Får også vinterbaby så det blir vel mest ull. Skulle bare ønse det ikke var så dyrt. :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:) lenge siden jeg har vært innom her. Men har litt ekstra tid nå, måtte kapitulere igår, og ble 50% SM i to uker, så har hjemmedag idag. Mannen reiser i perioder mye på jobb, og i september er han så og si fraværende, så har vært litt mye å være alene i to uker m svangerskap, full jobb og to barn under fire år, hus og hjem og alt som hører med.

 

Er nå 20+1, og vært på ul og sett en frisk og fin jente. Har to gutter, så det var jo litt ekstra gøy. Så denne gang må jeg vel handle litt nytt tøy i jentefarger..

 

Har lagt på meg 8 kg, enda jeg er aktiv og løper tre gang i uka (kan trene på jobb), og spiser sunt. De forrige gangen la jeg på meg totalt 13 og 14 kg. Tror det blir litt mer denne gang. Kanskje fordi jeg bærer en jente?

 

Går det bra med dere? Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, under den magiske 100 dagers grensa til termin! :P Rart hvordan det er anderledes med 2.mann, med første hadde jeg jo stålkontroll på slikt, når jeg tellte nå var jeg plutselig på 96 dager alt :) Utrolig hva man får tid til å fundere på når man er sykmeldt altså. Hehe les egentlig hva man TAR seg tid til, stua ser jo ut som et bomba horehus etter at 2åringen fant det for godt å helle alle duploklossene utover og blande de sammen med dukketing og puslebiter 5min før avreise til barnehagen idag :) LOVE IT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig hatt første time hos jordmor i dag. Hadde gledet meg, men så ringte de i går og sa jordmor var blitt syk. Ny time om to uker, dagen før ul. Lenge til. Skuff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her :) 13+6, synes tida går sakte. Går bare og venter på ultralyd i uke 18 ;) Dette er femte graviditet, men første barnet. Veldig lyst til å kjøpe doppler, men har latt vær. Ser fram til å kjenne liv for første gang! Vært på tidlig ul pga min "bakgrunn", og der var det i hvert fall liv :) Har virkelig tro på at det går bra denne gangen :)

 

Har dere handlet inn mye utstyr eller ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også femte graviditet, men første barn. Vi har sånn til å lytte etter fosterlyd på drektige purker (ja, jeg er bonde), og det frister egentlig å prøve den på meg selv...... men foreløpig har jeg motstått fristelse. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ultralyd i morgen, åh som jeg gleder meg!!

I går hadde jeg første time hos fysio og det viste seg at jeg hadde bekkenlåsning og ikke løsning, så det er bra!!! Men det endrer jo ikke det faktum at jeg sto opp i natt fordi jeg hadde vondt... Menmen, jeg skal tilbake å få noen øvelser og i dag skal jeg kjøpe treningsball, så satse på at det blir bedre!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også på ul ;-) hvor lang tid tok det fra legen sendte henvisningen om ul til dere fikk time? Jeg er sååå utrolig utålmodig. Jeg vil så gjerne få en dato å glede meg til... :-) Det har vel strengt tatt ikke gått mer enn en og en halv uke siden legen sendte henvisningen, men dog.... baaaah!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også femte graviditet, men første barn. Vi har sånn til å lytte etter fosterlyd på drektige purker (ja, jeg er bonde), og det frister egentlig å prøve den på meg selv...... men foreløpig har jeg motstått fristelse. Hehe.

 

haha, jeg føler meg allerere som ei purke, kommer bort til deg for en sjekk etterpå !? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også på ul ;-) hvor lang tid tok det fra legen sendte henvisningen om ul til dere fikk time? Jeg er sååå utrolig utålmodig. Jeg vil så gjerne få en dato å glede meg til... :-) Det har vel strengt tatt ikke gått mer enn en og en halv uke siden legen sendte henvisningen, men dog.... baaaah!!

 

Det tok hele 5 dager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også på ul ;-) hvor lang tid tok det fra legen sendte henvisningen om ul til dere fikk time? Jeg er sååå utrolig utålmodig. Jeg vil så gjerne få en dato å glede meg til... :-) Det har vel strengt tatt ikke gått mer enn en og en halv uke siden legen sendte henvisningen, men dog.... baaaah!!

Til meg tok det 2 uker, tortur!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ultralyd i morgen, åh som jeg gleder meg!!

I går hadde jeg første time hos fysio og det viste seg at jeg hadde bekkenlåsning og ikke løsning, så det er bra!!! Men det endrer jo ikke det faktum at jeg sto opp i natt fordi jeg hadde vondt... Menmen, jeg skal tilbake å få noen øvelser og i dag skal jeg kjøpe treningsball, så satse på at det blir bedre!! :)

 

jeg å skal på Ul i morra og gleder meg veldig,

jeg begynte hos naprapat pga av bekkenløsning og har fått det bedre.

 

lykke til på UL i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...