Gå til innhold

skravletråd for oss i 2 trimester.


*venter en liten gutt feb*

Anbefalte innlegg

Jeg blir ikke fortere mett jeg... Begynner å bli ein smule fortvila, hvordan skal dette gå...?? Jeg prøver å ikke spise så mye mer enn jeg brukte før, men jeg klarer meg ikke uten noen ekstra mellommåltider... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja det er flere som er sulten skjønner jeg ;)

her spiste jeg froskost før hanen gol...

snakk om å våkne om morran og har lyst på noe godt til mat.

men det gjør å at jeg ikke er så veldig kvalm om morran nå men heller kvalm om kvelden, er nå 15,3 uker på vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og var forresten også oppe 07:45, allerede i uke 17 stopper ryggen og TETT nese sovinga mi tidlig! Og når jeg sto opp så var det første som slo meg "Jeg er så heldig!! Jeg har en herlig mann, god katt og hund, ENDELIG baby på vei og jeg koser meg gløgg ihjæl i huset mitt"

I går kjøpte jeg fargeprøver til barnerommet, skal koooose meg med det i høst, er litt interiør-glad og liker å pusse opp å bygge egne møbler, så det kan nok hende jeg blir å sysselsette meg med det utover høsten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så koselig:) Slenger meg med jeg. Er 18+1 med tredje barnet. Blir tre barn på knappe fire år, og vi storgleder oss!

 

I dag har jeg litt etterlengtet luksus! Sov til 0930, mot normalt 06/0630. Og spiser frokost i fred og ro med ipaden. Barna har sovet borte, jeg hadde en stlille og rolig kveld mens mannen var på konserter! Han kom nå tidlig hjem heldigvis, og sitter sammen med meg med egen iPad. For en verden vi lever i, avisa er byttet ut med tekniske duppeditter!

 

Snart får vi gullene tilbake og skal i bursdag..

 

Jeg hørte forresten baby med angelsound da jeg var 9+ noe. Men må fortsatt lete en stund for å finne den. Og kjenner enda ikke spark. Så lurer på om morkaka er foran. Doppleren har ihvertfall vært veldig betryggende dette svangerskap siden jeg ikke kjenner noe romstering. Sist gang kjente jeg i uke 15/16, og første gang i uke 18..

 

Men ha en super søndag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og nå har jeg bestilt meg en angelsaound.(eller hvordan det nå skrives) og gleder meg til den kommer. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er litt av en verden vi lever i der alle er veldig opptatt av duppedingser!! Jeg har vært så flink og gått tur på 6 km i dag!! Veldig deilig etter en uke med sykdom!! Nå blir det litt husarbeid og litt hvile før vi skal på middag til mine foreldre! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flink du er, Vestlandsprøver :)

Her er energinivået på et lavnivå for tiden, så jeg er stolt hver gang jeg har gått til eller fra hytta (tar ca 30 minutt å gå én vei).

Er det noen som vet om man har noen fare av å gå med en sekk på 10-15 kg hvis man ikke føler ubehag ved å gjøre det? Har jo hørt litt forskjellig angående det å være gravid og løfte ting...

 

Ellers merker jeg at guttungen på 1,5 begynner å bli vant med at mamman ligger å halvsover på sofaen på ettermiddagen, og at han krever mindre oppmerksomhet fra meg enn vanlig. Det er litt trist egentlig, for jeg vil jo være en aktiv mamma som engasjerer med i det han holder på med. Spesielt når vi har såpass få timer sammen på hverdagene. Men samtidig så orker jeg bare ikke i samme grad som før... Heldigvis er pappan kjempeflink med han, og de ligger sammen på gulvet og leker og koser seg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er litt av en verden vi lever i der alle er veldig opptatt av duppedingser!! Jeg har vært så flink og gått tur på 6 km i dag!! Veldig deilig etter en uke med sykdom!! Nå blir det litt husarbeid og litt hvile før vi skal på middag til mine foreldre! :-)

 

Wow det er noen som er flinke her! Jeg har gått opp og ned trappa utallige ganger og ryddet og styret litt rundt og bare det kjenner jeg bra godt i bekkenet, tror ikke jeg skal begi meg ut på noen langtur med det første.. hehe. Kjenner følelsen Adrianne1, det er kjedelig å ville være en aktiv mor og ikke føle man har noe energi i det heletatt. Har vært flinkere denne gangen enn sist og sagt ja til å bli sykmeldt litt tidligere nå....kjenner at det var nok det smarteste selv om jeg absolutt ikke er noe fan av å være hjemme og henge hele dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fyttigrisen det var godt Å komme hjem fra jobb. Blir sÅÅÅ sliten i ryggen etter Å stÅ et par timer :(

SÅ nÅ har jeg deisa nedi sofan, og gruer meg til Å prøve Å komme opp igjen :P

Skulle spist noe kveldsmat, men det eneste jeg har lyst pÅ er eplejuice og POTETGULL :( Men vi har ikke potetgull.. Snufs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen, håper du fikk tak i potetgull i dag. Heldigvis har jeg gjemt unna en pose i den ene kjøkkenskuffen.

 

I dag kjøpte jeg de første klærne til gullet i magen. En 2-pack med slike "I <3 Mom" og "I <3 Dad" bodyer og en tilsvarende 2-pack med "Mum <3 me" og "Dad <3 me". Og i helgen fikk babyen en slik klassisk Brio-hund (dachs). Koselig!

 

Jeg lurer så på hva slags vogn vi skal kjøpe. Har lyst på en duo-vogn med stor bagplass, men klarer ikke å bestemme meg for Simo eller Emmaljunga... Får teste dem litt rundt i butikken, kanskje det blir lettere å bestemme seg da.

 

Blir spennende med Angelsound, Siri! Har litt lyst på selv også, men mannen er litt skeptisk, så vi utsetter det litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å si at jeg har masse energi, men er jammen meg deilig å slappe av også!! :-) Har vært til kiropraktor i dag pga korsryggen, men etter det var jeg hos mine foreldre for å bygge ikea møbler.. kan vel ikke si at det hjalp på ryggen.. Så nå MÅ jeg slappe av litt!! Husvasken går ingen steder, eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre så tregt dagene går! :(

 

Jeg er tett i nesen dagen lang og har masse luft i magen. Sjarmerende :(

Vondt i en visdomsjeksel har jeg også, og det er omtrent umulig å få tak i nr. til tannlegen her jeg bor. Hun er ikke oppført noe sted på nett som jeg kan se.

Det eneste kjekke må være at babyen sparker masse og i går kunne jeg se det utenpå magen for første gang. Ikke noe voldsomt, men det var der :D

 

*syte og klage* Men ellers har jeg det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, tett nese er utrolig slitsomt, jeg har vÆrt tett fra befruktning, så 3,5 måneder nå, blir fryktelig sliten av det. I begynnelsen så brukte jeg ikke nesespray, så i 3 uker sov jeg ca 2 timer om natta og gråt stort sett hver kveld, men i konsultasjon med 3 leger tar jeg nå barne-nesespray om kvelden så jeg får sove! Tetner som regel igjen i 8-tida på morgenen, så blir ikke å ligge utpå, menmen, bedre enn 2 timer søvn! :P

 

Her har bekkenet slått seg vrangt virker det som, har hatt mer og mer vondt hele uka, (er i uke 17 nå) og i natt våkna jeg av knallvondt! Kan det vÆre at jeg hadde ligget dumt, eller noe anna? Må nok ringe legen i dag, jeg jobber å kontor, men 8 timer er rett og slett for mye, så jeg må redusere med en time dagen å starte opp med noe fysio virker det som... Syns Ærlig talt det er litt flaut å konke ut så tidlig i første svangerskap, min beste venninne på jobben fikk baby for en uke siden og var i topp form å jobba 100% frem ti 3 uker før termin... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tett nese er grusomt. Men jeg er ikke så tett som deg stakkars :( Jeg var sylte forkjølet tidlig i svangerskapet, da jeg fremdeles ikke visste at jeg var gravid, og forkjølelsen hang i en måneds tid. Etter det har jeg bare vært tett i nesen, spesielt på ene siden heh.

 

Bekkenet mitt krangler også. Jeg måtte gi tapt i uke 15. Føler meg som -den- unnasluntreren, men det er ikke så lett å tilrettelegge på Sykehjem og på en kortidsavdeling i tillegg. Har også venninner som jobbet 100% og noen i 2 jobber også, ut svangerskapet, men jeg prøver å ikke sammenligne meg med dem. Vi opplever det forskjellig :) å sitte i ro i 8 timer er jo heller ikke bra for bekkenet så du skal ikke være flau. Det er jo ikke din feil. :)

 

Nå har jeg fått iskaffien min og jeg fikk fatt i tannlegen, hurra! Så nå kan jeg senke skuldrene litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, om jeg hadde fått tak i tannlegen hadde skuldrene mine steget kilometersvis!! Hehe, *tannlegepyse*

Ja, sykehjem med kranglete bekken = umulig! Går du til fysio eller noe? Jeg har hørt at støvsuging og vasking er en dårlig ide med bekkenløsning, kanskje du har flere tips til hva jeg bør unngå?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått tilbud om fysio enda, men det kommer vel. Av erfaring så vet jeg at smertene vil bli værre :(

 

Hmm, det eneste rådet jeg kan gi er å unngå bevegelser som er vonde. Hold bena samlet når du skal inn/ut av en bil eller ut av sengen og uh...jeg aner ikke. Husker veldig lite av de rådene jeg fikk for 5 år siden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅ, skulle ønske jeg hadde matlysta som mange her har. Jeg vil ogsÅ spise og spise :P Her blir det ikke Å legge pÅ seg fordi man overspiser nei, hadde ikke planer om det heller da, men vil gjerne spise normalt :( Ikke rart man sliter med energien.

 

Er uke 26 i dag, yey! Tida gÅr egentlig fort altsÅ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke matlyst? Jeg holder på å sulte til døde jeg, klarer ikke lenger mellom frokost og lunsj uten å spise... Jeg skulle VELDIG gjerne vært foruten, føler ikke at jeg trenger å legge på meg så mye, er vel normal-uten-å-lide-noen-nød fra før liksom! :P Opp 3 kilo til nå, i uke 17, og har lest at det virkelig er Nå det starter! Og selv om jeg har verdens største matlyst så er ikke energien helt like stort altså, så det er ikke bare om matinntaket, men den lille, herlige energityven i magen! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på her jeg. Er 14 + 3 i dag og fremdeles har ikke formen og energien kommet tilbake. Håper det er i ferd med å endre seg.

 

Jeg har begynt så vidt på innkjøp, men tar nok det meste av innkjøp etter ultralyd 25. september. Lettere når en vet om en skal se i de rosa eller blå hyllene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nei skal si det var dødt her nå :P

 

I helga reiser vi til Tyskland for å kjøpe barnevogn, barnesete, babybay seng pluss pluss :) Gleder meg til å få det i hus :)

 

Ellers så er jeg 28 uker imorra. JIPPI!! Da hopper jeg videre til 3.trimester, men håper jeg fortsatt får lov til å være med videre i denne tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen over her sier.... jeg syns også det er flaut å kapitulere så tidlig i svangerskapet. Jeg har vært sykmeldt siden uke 8..... begynner på uke 14 imorgen, og har enda to uker igjen med 100% sykmelding. Regner med at jeg begynner noen prosenter igjen da. Men jeg er jo sykmeldt pga bl.a. hyperemesis da. Kjenner ikke noe bekkenproblemer, håper jeg slipper...... Jeg får heller ikke lov til å anstrenge meg, gjøre husarbeid, strekke meg eller løfte... pga fire aborter tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det hørtes bÅde slitsomt og drittkjedelig ut!! Om jeg mÅ sykemelde med flere prosenter enn 30% skal jeg ta opp tv-spill-karrieren min!! :P Ev slÅ til med noen koselige dataspill... SÅ fÅr dagene bare gÅ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg er godt i gang med det Ele. Yoshi Island på super nintendo :-p Spiller helst sammen med mannen når han har komt hjem om dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Paper Mario and the thousand year door på game cube, oh, den skulka jeg faktisk (høy)skolen for altså... Hehe... Og av pc-spill er Money Island spillene fantastiske!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i dag 17.1, koser meg som gravid men dagen i dag har jeg skikkelig mage smerter, di kommer ikke og går som kynnere men har di hele tiden. føden sa at jeg fikk komme inn på en skjekk litt senere hvis det ikke gir seg.

 

hvordan er formen deres damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...