Gå til innhold

skravletråd for oss i 2 trimester.


*venter en liten gutt feb*

Anbefalte innlegg

vi har slik i 1 trimester og synes det er litt koselig og kan skravle og spørre om ting i den tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er i dag 13.1 uke på vei og koser meg her hjemme mens gubben er på jobb. neste uke skal jeg besøke søstra mi i oslo.

 

men sitter her å lurer på om hva jeg skal ha til middag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prater litt med med selv i dag jeg ;)

sitter inne på finn, lurer på hvilke vogn jeg skal kjøpe meg.

må ha hjul som man kan kjøre med i masse snø, som det kan bli her.

 

hvilke har du sett på?

 

denne har jeg sikla litt på.

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=27579361

 

svart - blomst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan snakke litt med deg jeg før jeg må forsette vasking av badet. Må ha en pause så jeg får i meg noe mat. Hungersult her altså!!

 

Jeg er litt lengre på vei enn deg da, men er 24 uker i dag :)

 

Virker som en grei vogn det der. Litt klumpete for min smak, men det er MANGE som liker den typen :) Svart blomst var absolutt finest. For i rosa var den grusom :P

 

Jeg skal kjøpe en Bugaboo. Her i sør en vinteren enten forferdelig og med fullstendig kaos, eller regnfylt og slapsete.

I år når jeg er hjemme med lillegutt skal vi ha litt snø, og fint trillevær. Det har jeg bestemt :P

 

Hvor i lander er du fra??

Når har du termin?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser

Kan henge meg på jeg også:)

Har en gutt fra før og venter nå et ? :) vi vil ikke vite!

Jeg er 24+5 idag og formen er hvis jeg ser bort fra bekkenløsning tåli bra(bank i bordet)

 

Var å kjøpte første plagg til baby idag å det var en herlig følelse!:) gleder meg til han/hun kommer så jeg får handle litt :)

 

Jeg skal selge simo duo vogna mi og kjøpe emmaljunga Edge duo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg også til å kjøpe vogn :) Vi får den påspandert av besteforeldrene <3 så her blir det en ny emmaljunga. Enten Mondial Duo eller Sport Classic med city bag sumpere (eller hva den nye heter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

prater litt med med selv i dag jeg ;) sitter inne på finn, lurer på hvilke vogn jeg skal kjøpe meg. må ha hjul som man kan kjøre med i masse snø, som det kan bli her. hvilke har du sett på? denne har jeg sikla litt på. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=27579361 svart - blomst
Den vognen så fin ut. Jeg har kjøpt emmaljunga nitro city med brown flower. Minnet litt om den i fargen.

I morgen er jeg 27 uker, og neste uke reiser vi til syden. Gleder meg! Det skal bli godt med litt mer varme før vinteren... Kommer til å være i uke 30 når vi kommer tilbake. Tiden går så fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en sort Basson fra forrige gang, var veldig fornøyd med den, så blir ikke ny her.

 

Er 23+6 i dag og kommer meg etter hyperemesis. Bekkenet krangler, men jeg tar smerte fremfor kvalme anyday! ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en ting min gravide kropp virkelig ikke liker, det er å stå opp rundt 6 om morran. hele denne dagen har jeg vært helt elendig.

skal på mandag igjen opp tidlig pga av at jeg skal rekke toget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan snakke litt med deg jeg før jeg må forsette vasking av badet. Må ha en pause så jeg får i meg noe mat. Hungersult her altså!! Jeg er litt lengre på vei enn deg da, men er 24 uker i dag :) Virker som en grei vogn det der. Litt klumpete for min smak, men det er MANGE som liker den typen :) Svart blomst var absolutt finest. For i rosa var den grusom :P Jeg skal kjøpe en Bugaboo. Her i sør en vinteren enten forferdelig og med fullstendig kaos, eller regnfylt og slapsete. I år når jeg er hjemme med lillegutt skal vi ha litt snø, og fint trillevær. Det har jeg bestemt :P Hvor i lander er du fra?? Når har du termin?? :)

 

jeg bor i østerdalen, har termin i februar, så derfor må jeg ha en vogn som jeg kan bruke i snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med en skravletråd :)

 

Jeg anbefaler Basson på det varmeste!!!! For deg siri som bor i østerdalen (hvor btw????) ville jeg sagt det er en perfekt vogn. Den er stor og romslig og har fire hjul. Det er dermed god plass til voksipose utover i kulden.

 

Det var veldig kaldr det året datteren min ble født, og det ble aldri trangt i bagen. Så som Nordhagenjente skal jeg også bruke Bassonvogna til nr 2.

 

Her har formen min vært elendig frem til nå. Ikke spydd, men er generelt dårlig. Sliter med veeeeeeldig dårlig samvittighet ovenfor datteren min. Og jeg ser jo at det påvirker henne også. Jeg har verdens beste mann, heldigvis for det, for det meste av hus, hjem og hunder faller på han for tiden.....stakkars.

 

Jeg er 21+1 i dag - og teller ned dagene for å si det sånn. Jeg er takknemlig over å få et barn til, men jeg hater å være gravid - aldri mer.

 

Hva med dere? Trives dere med graviditeten/formen/endringen av kropp osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig frem og tilbake om jeg liker dette eller ei.. Jeg var selvfølgelig en av de som tenkte det kom til å bli sååååå koselig å gå gravid :) er det mulig å være såååå naiv?? Hehe..

 

Kvalm, har begynt å spy litt igjen :(, veldig dårlig med energi (er helt utslitt av å lage middag), kjempesulten hele tia og halsbrann!! (er så lei av å spise), og nå begynner jeg å få vondt i korsryggen :(

Klage klage klage :P

 

Jeg er vel ikke skikkelig lei enda, men hadde ikke gjort noe om jeg våkna opp imorra også var det november, og en mnd igjen ;)

Folk sier til meg hele tia.. Men det er verdt det, er det ikke??

Da svarer jeg: Åssen kan jeg vite det?? Har aldri opplevd dette før, og kan jo være jeg får en skikkelig umulius skriker unge :|

 

I forhold til endring av kroppen gjør det meg lite av magen blir større. Den går fra å være tjukkas mage til og bli gravidmage :)

Men at puppene mine skal bli enda større.. DET gruer jeg meg til..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Siri*: Jeg bor i Elverum og er som sagt veldig fornøyd med Basson-vogna. :)

 

Kakaoen: Det er lov til å ikke like det, eneste jeg liker er bevegelsen innenfra. Ellers er det bare kjipt å være gravid. Her har det vært hyperemesis (som med nr 1) og bekkenplager, lite energi og dårlig form om jeg ikke får sove til jeg våkner av meg selv. (Også svar til *Venter nr 2*)

 

Siden du er kvalm og uvel; Prøv å ikke lage maten selv. Det er først de siste par ukene jeg har orket å steke mat. Jeg har kunnet kutte grønnsaker o.l., men steking har jeg måtte la være. Er 24 uker i morgen. ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå som jeg er midt oppi dette merker jeg at det er mange som ikke elsker å gå gravid. Det er en gooood trøst :)

Er veldig spent påom jeg klarer holde frokosten nede imorra. Begynner på jobb til mandag etter 3uker ferie, så må nesten bli i bedre form!

 

Men fikk et skikkelig lyspunkt da jeg var hos legen i går.. Har vært der en del i de siste mnd, så de begynner å kjenne meg igjen ;)

Skulle henvende meg i resepsjonen og levere blodprøve rekvisjonen. Lege sekretæren som satt der kikka på magen min og sa: Ååååå. Næmmen.. Se på den. Så fiiiin :)

 

Varmet gravid hjerte mitt :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på denne tråden de siste dagene før jeg hopper over til 3.trimester. Wow, som tiden flyr når man tenker siste 3 månedene er under innspurt ;)

 

27+4 her jeg sitter med min fine, struttende mage, en smule hovne armer, ansikt og bein hehe...;) Men jeg trives stort sett i tilværelsen som 2.gangs, og det er en god stund siden gutten vår bodde i magen. Han er nå snart 4 år og gleder seg veldig til å kunne bli storebror til enten en liten bror eller søster i november.

 

Det eneste jeg gjerne kunne ha vært foruten er bekkenløsningen som ikke er noe "pluss i boka." Ellers har jeg det bra, litt hormonell så stakkars guttene mine får hørt det til tider :) Endring av kropp bryr jeg meg fint lite om siden den er midlertidig, og noe godt må man kunne unne seg selv om man føler seg som en flodhest til tider.

 

I morgen starter jeg på jobb igjen etter noen ukers ferie så er spent på hvordan det vil gå siden jeg slet veldig før ferien. Får ta dag for dag og se hvordan kroppen reagerer :) Heldigvis starter jeg kun i halv stilling av hensyn til bekkenet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 13 ennå men sliter forsatt med kvalme og skikkelig uvel. har veldig lite energi om dagen, så det skal bli spennende å besøke søstra mi i morra noen dager. og de sure oppstøtene og jeg blir ikke enig, enkelte netter sover jeg nesten pga av dette.

 

men snart er jeg i uke 14 og gleder meg for hver uke som har gått, siden jeg har mistet så mange ganger så trodde jeg ikke at jeg skulle komme meg så langt men bare koser meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg en god dag - heldigvis!!!

 

Velger å holde meg inne, selv om det er sol her, kanskje egentlig nettopp derfor, jeg tåler ikke varmen som gravid!

 

Fått sovet lenge og hvilt mye. Ikke stått opp med vesla eller gått med hundene, og vips har jeg hatt energi til å vaske klær, brette, slenge over gulvene og siden mannen og ungen skal ut på stranden skal jeg bake horn til de er tilbake :)

 

Det er så deilig å kjenne seg litt mer som seg selv!!!!

Får likevel litt dårlig samvittighet over datteren men hun tar jo ikke skade av å være masse med pappaen sin en dag! :)

 

Føler med deg siri som fremdeles er kraftløs, kvlam og uggen. Det er slitsomt. Men ser jo at du har slitt mye med å bli gravid, så da er det kanskje verdt alt likevel?

Du skal se formen kommer snikende nå utover i andre tri :D! Gjør i alle fall det for veldig mange. Veldig fint å se at det har lykkes for dere å bli gravide også.

 

Enig med deg Kakaoen at når man først åpner munnen, er det en god del som ikke trives med å være gravide. Jeg tror det bare er litt fy-fy å snakke om fordi man burde være glad og takknemlig. Men det er jeg altså, jeg bare ser frem til sluttresultatet!!

 

Misunner derfor deg Bøllefrø, som straks hopper videre til siste tri!!!!!

 

Hva bringer deres søndager da? Er det sol der dere er??

Tåler dere solen/varmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg spisepause i malinga. Må jo ha mat hver 2. time :P

Her var det egentlig meldt skyfri himmel og fint, men det er overskya. Jeg står ute om maler så det gjør meg INGENTING.. Blir så fort sliten i varmen jeg, og holder meg mest inne. Samme som deg rett over meg :)

 

Også klarte jeg å holde frokosten nede idag :D Yay..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også sol og superfint, får nesten litt dårlig samvittighet av å sitte inne, men blir skikkelig uvel av å sitte i sola (og har balkong midt i solsteken og ingen parasoll). Så blir vel å holde meg inne. Er 15 fullgåtte uker i dag, og har følt at formen har blitt bedre i det siste. Så i går skulle jeg trene litt igjen (etter først litt husvask). Tenkte å ta litt oppvarming 10 min på ellipsemaskin (hjemme), en del styrkeøvelser som skal være bra for gravide og så en god økt på maskinen til slutt for å virkelig få i gang hjertepumpa og pusten. Oppvarming og halvparten av styrkeøvelsene klarte jeg, før jeg måtte innse at jeg ikke var Så god i formen enda, og plutselig hadde jeg sovna en time på matta. Så får vel bare innse at jeg ikke orker like mye som før riktig enda, og ta det deretter. Satser(håper) på at formen fortsetter å bli bedre de kommende ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det overskyet men det gjør meg ngenting tåler ikke sol så bra når jeg er gravid . Bekkenet mitt er veldig ubehagelig og ryggen er veldig vond og jeg er bare 19 uker på vei , trodde jeg skulle slippe dette siden forrige graviditet var helt fantastisknuten noen problemer i det hele tatt ! Men men jeg klarer meg :) ha en fin dag alle sammen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg en god dag - heldigvis!!! Velger å holde meg inne, selv om det er sol her, kanskje egentlig nettopp derfor, jeg tåler ikke varmen som gravid! Fått sovet lenge og hvilt mye. Ikke stått opp med vesla eller gått med hundene, og vips har jeg hatt energi til å vaske klær, brette, slenge over gulvene og siden mannen og ungen skal ut på stranden skal jeg bake horn til de er tilbake :) Det er så deilig å kjenne seg litt mer som seg selv!!!! Får likevel litt dårlig samvittighet over datteren men hun tar jo ikke skade av å være masse med pappaen sin en dag! :) Føler med deg siri som fremdeles er kraftløs, kvlam og uggen. Det er slitsomt. Men ser jo at du har slitt mye med å bli gravid, så da er det kanskje verdt alt likevel? Du skal se formen kommer snikende nå utover i andre tri :D! Gjør i alle fall det for veldig mange. Veldig fint å se at det har lykkes for dere å bli gravide også. Enig med deg Kakaoen at når man først åpner munnen, er det en god del som ikke trives med å være gravide. Jeg tror det bare er litt fy-fy å snakke om fordi man burde være glad og takknemlig. Men det er jeg altså, jeg bare ser frem til sluttresultatet!! Misunner derfor deg Bøllefrø, som straks hopper videre til siste tri!!!!! Hva bringer deres søndager da? Er det sol der dere er?? Tåler dere solen/varmen?

 

 

jeg prøver å kose meg som gravid men er forsatt redd for å miste, selv om formen ikke er god.

men gleder oss til februar. <3

og kjenenr at jeg ikke tåler sola så godt når jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser

Her har det også vert nydelig vær!:) er fortsatt blå himmel og en sol på vei ned :)

Har ikke vert noe særlig ute jeg heller i dag, selv om jeg liker å sitte ute :)

Jeg har nemlig laget raspeballer for første gang i dag:) å de ble gode !:) fortsatt mett, men sitter her og har lusst på milkshake eller noe. Hehe..

 

I morgen er siste dagen min med fri så begynner jeg på sykepleier utdanning :) så det blir veldig spennende, om jeg i hele tatt kan fullføre siden det kommer en liten i november :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i sofan nå og koser meg med sparka til lillegutt :) I dag har han vært tålig stile på jobbm så da kan han bare bråker rundt inni der nå om kvelden :)

Men han er en liten luring, for om jeg legger hånda på magen eller stryker den så er han stille. Kanskje han bare er veldig kosesyk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Var/er med i skravletråden i 1.trimester, *siri* :)

 

Er 14 + 6 i dag ut fra menstermin, men mistenker at jeg er noe kortere på vei egentlig. Tipper rundt uke 12 eller noe.

 

I dag har jeg vært hos legen og målt blodtrykk og levert urinprøve. Alt så veldig bra ut, heldigvis! Var der i forrige uke også, og tok da blodprøver og fylte ut helsekortet. Men blodtrykket mitt ville hun ikke måle da ettersom jeg hadde min 1,5-åring med, og han satt ikke akkurat i ro i fanget mitt... hehe.

 

Formen har stort sett vært fin hittil i svangerskapet, men jeg plages til dels med treg mage. Men jeg kan jo ikke klage, for jeg er en av de som elsker å være gravid! Men samtidig har jeg full forståelse for dem som ikke føler det slik :)

 

Er det flere enn meg som har fått mage tidlig?? Min mage har helt klart vokst, og det som er rart er at jeg ikke føler meg spesielt oppblåst. Magen føles mer som en "fleskemage"... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

JA, man trenger å skravle litt...

I morgen skal jeg til ultralyd...

Vet jeg er gravid, ikke hvor lenge, kjønn eller termin,

blir spennende, selv om jeg har tre fra før, litt spredt...

 

Er møkk lei av å arbeide, men må man så må man...

Snart helg!

Da kan man jobbe hjemme i stedet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...