Gå til innhold

Går det an å betale inn på kredittkort på forskudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne mnd faktura står i null da jeg ikke har brukt kredittkortet, men neste mnd kommer jeg til å få en høy regning pga div innkjøp,

Går det an at jeg betaler inn f.eks 5000 kr på denne mnd, til tross for at det ikke hører til denne mnd?

Skrevet

Det er slik du burde bruke kredittkortet ja! Jeg bruker det gjerne på netthandel, og i det pengene er trukket fra kredittkortet betaler jeg tilbake med mitt vanlige kort. Jo lenger pengene mangler fra kredittkortet, jo dyrere blir det!

Skrevet
Det er slik du burde bruke kredittkortet ja! Jeg bruker det gjerne på netthandel, og i det pengene er trukket fra kredittkortet betaler jeg tilbake med mitt vanlige kort. Jo lenger pengene mangler fra kredittkortet, jo dyrere blir det!

Jeg betaler alltid fakturaen til forfall, og har derfor aldri renter på kr.kortet, men denne mnd tenkte jeg altså å betale på forskudd, dvs før kravet kommer.

Jeg forstår deg sånn at det går greit, så da gjør jeg det :) greit å fordele utgiftene litt :)

Takk for svar.

Skrevet

Hvorfor bruker du da ikke bankkort istedet?

Skrevet

Hvorfor trenger du å vite det?

hi

Skrevet

Ja, du kan betale når som helst innen fristen.

Skrevet

Forstår jeg deg rett, d vil betale inn FØR du i det hele tatt har brukt kredittkortet? Altså om du har en kredittgrense på 10 000 kr. så vil du sette inn 5 000 kr. For så å bruke kortet? Høres for det første veldig tungvint ut.

Men vet ikke om det går om du ikke har brukt noe, å det ikke foreligger noen regning. Hvorfor ikke bare sette de 5 000 kr. på en annen konto å føre over når regninga kommer, siden du absolutt må bruke kredittkortet...

Skrevet
Forstår jeg deg rett, d vil betale inn FØR du i det hele tatt har brukt kredittkortet? Altså om du har en kredittgrense på 10 000 kr. så vil du sette inn 5 000 kr. For så å bruke kortet? HØres for det fØrste veldig tungvint ut. Men vet ikke om det går om du ikke har brukt noe, å det ikke foreligger noen regning. Hvorfor ikke bare sette de 5 000 kr. på en annen konto å fØre over når regninga kommer, siden du absolutt må bruke kredittkortet...

Nei, jeg har brukt kortet etter at faktura for denne mnd ble sendt ut. Altså det står benyttet kreditt på nettsidene til kortselskapet, men de har ikke sendt ut faktura på det enda - det blir belastet for august mnd.

Jeg har betalt inn en sum nå, og tar resten på neste faktura. Det er for å fordele utgiftene litt - noe som er grunnen til at jeg har kredittkort i utgangspunktet :)

hi

Skrevet
Hvorfor trenger du å vite det? hi
For poenget med å bruke kredittkort er da borte, om du betaler på forhånd!!
Skrevet

Jeg vet i hvert fall om at man kan få konto nr. til mastercardet, så kan du føre over det skyldige beløpet tilbake til mastercardet før regningen kommer...

Skrevet
Hvorfor trenger du å vite det? hi
For poenget med å bruke kredittkort er da borte, om du betaler på forhånd!!

Da har du nok misforstått en del av fordelene med kredittkort. Det er sikrere å bruke ved handling på nett, man kan få reiseforsikring i kortet hvis man bruker det når man bestiller reiser. Jeg bruker ofte kredittkortet i stedet for bankkortet, selv om jeg har penger i banken. Betaler alltid tilbake på forskudd. Er litt ulike måter å gjøre det på fra bank til bank. I Skandiabanken kan man bruke "overfør mellom egne konti"-funksjonen. I andre banker må man legge inn en regning til kredittkortselskapet og og bruker kortnummeret som KIDnr. Eller man kan selv endre beløpet på de fakturaene som kommer automatisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...