Gå til innhold

Når begynner dere med innkjøp?


Mamma.til.en.2013

Anbefalte innlegg

Jeg er 11 uker på vei i dag og nærmer meg (endelig) den magiske 12-ukersgrensen der verden kan få vite om mageboeren og vi kan slappe av og regne med at dette går bra.

 

Så begynner tankene om innkjøp å svirre. Tenker å kjøpe bilsete og vogn på januarsalg, så det skal vi vente med, men når kjøper dere andre ting? Da tenker jeg på vaskekluter, sengetøy, klær osv?

 

Dette blir morro! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pleier ikke å kjøpe noe før dte nærmer seg, men jeg liker godt å bare gå å kikke litt i butikkene. Blir like overrasket hver gang over hvor bittelite alt sammen er <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har begynt å sikle på barnevogner jeg.

min søster fikk baby for 1 år siden og kommer til å arve litt etter henne, så jeg håper på gutt da kan jeg arve masse klær å.

jeg har kjøpt inn masse småe klær på tilbud som jeg egentlig pleier å gi bort som barselgaver men nå tror jeg at di blir liggende i skapet til jeg vet hva jeg får.

og nå som cubuc har så mye på tilbud for tiden da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevogn hadde jeg mer eller mindre bestemt meg før lenge før jeg ble gravid. Er ped.leder i bhg og der er det mange sovebarn. Etter min erfaring kan ingenting måle seg med Simo :P Mannen sitt krav er lett å infri: Den skal være svart. Hihi... Tror nok jeg vil tillate meg å kjøpe noen antrekk når jeg passerer 12 uker. Babyteppet jeg skal strikke har jeg kjøpt garn til (nøstebarn <3 ), så det skal jeg også begynne på når jeg bikker 12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok ikke til å kjøpe inn så mye riktig enda, annet enn at jeg skal pusse opp et rom til den lille, det skal jeg koooose meg med i hele høst, og da kan det vel bli noen innkjøp. Ellers har jeg 3 søsken og en svigerinne som brenner inne med mye de ville ha levert allerede, så det starter nok snart, jeg er jo i uke 14 nå! :) Vi har prøvd i 3,5 år, så søsken har lagra i lange tider uten å sagt noe spesielt om det før nå, nå gleder de seg på orden i bodene! :P

Og jeg gleder meg over alt jeg kan motta brukt; Vogn, sprinkelseng, vugge, babybjørn, bæremeis, kluter, klær, osvosv! Jeg har lyst til å kjøpe ny vogn, men synes det blir litt råflott når vi kan få en. Det eneste av større ting vi skal kjøpe nytt er bilstol da jeg vil ha en jeg kan klikke løs bagen på så jeg slipper å ta babyen ut og inn av den om han/hun sover eller noe! :)

åh, jeg gleder meg sånn, har håpa på dette såååå lenge!!! Og interiørfreak som jeg er kommer jeg til å pusse opp å tapetsere gamle møbler i hele høst, drømmen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde en del innkjøp av klær da jeg var i London mellom el og ikm, tenkte å gi bort i barselsgaver om det ikke hadde klaffet, men siden det klaffet så blir det nok værende her i huset. I hvert fall det meste av det. Jeg kjøpte også en uro til å ha over senga fordi jeg syntes den var Så fin og visste at det var litt under halv pris av hva den koster her hjemme. Har begynt å strikke også. Vet sånn ca hvordan vogn og seng osv vi skal ha, men det får vi ta etterhvert. Men jeg kjenner spesielt den siste uken at shoppinglysten har tiltatt. Har lyst til å kjøpe alt med en gang, og allerede rydda en del for å få plass til noe osv. Redebygging i gang, gitt. Det syntes jeg kanskje var litt tidlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten hadde jeg en ide til kule bodyer som jeg skal prøve ut!

Kjøper helt enkle ensfarga bodyer som ikke koster så mye, også har jeg tekstiltusjer som jeg skal skrive på de med. Mye billigere enn å kjøpe dyre med slagord i tillegg til at man kan skrive mye kult! Våre ideer er slikt som "Når jeg blir stor skal jeg klippe plena for mamma'n og pappa'n min" (viktig å ta bilde av han/henne med den på som bevis til senere) og (pappan flyr paraglider) "Jeg gleder meg til jeg også kan fly, som pappa", "Jeg er en nerd under utvikling" (vi er begge dataingeniører) og maaaange andre ting! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg virkelig falt for ideen med tekst på body, og da spes om å klippe plenen!! Hehe! Genialt!! :)

Ellers så venter jeg bare på at tiden skal fly avgårde så jeg får gjort alt jeg skal!! Har en tom etasje oppe som vi endelig skal innrede og der skal den lille få boltre seg på hele 18m2 (er skråtak da så litt forsvinner der..) Temaet på rommet skal være OleBrumm siden jeg er eksepsjonelt glad i den lille bamsen der!! :) Har en venninne som er veldig flink å tegne så hun skal få tegnet huset hans samt noen andre trær fra hundremeterskogen og så skal jeg bruke wallstickers som selve figurene og pynten!! Gleder meg stort til å sette i gang!! :) Min utrolig snille søster har tatt vare på ALT hun hadde til min niese av utstyr og klær så det eneste vi trenger er stellebord og bilsete! Og skulle det bli en jente så trenger vi jammen meg ikke klær heller!! :) Jeg måtte bare begynne på hentesettet nå selv om det er litt tidlig (er 13+3), men er jo også greit med alt som er gjort, og da får jeg også kanskje tid til å strikke flere ting før den lille ankommer!! :) En venninne av meg har nett lært seg å strikke så hun annonserte hin dagen at hun var begynt på babyteppe til den lille!! :) Masse spennende!! Har ultralydtime 07.09 og reiser til London 09.09 og vet forhåpentligvis kjønnet da, så da skal jeg virkelig handle!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vogn, bilsete og sprinkelseng kjøpt inn allerede og jeg er i uke 15 nå. Siklet akutt på Emmaljunga Edge duo sist så nå er et eksemplar i sort kjøpt :D kjøpt maxi cosi cabriofix med base og sprinkelseng fra en venninne rett og slett fordi det var gi bort pris :)

Var på UL i uke 13 og fikk vite at det var en gutt så det blir endel arving fra storebror selv om man også kjøper endel nytt <3

Har en sparkedress i velour som jeg bare måtte ha i uke 11 hittil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt vogn og bilstol pluss et antrekk i 56 :) Har seng, vugge, babycall, stellekommode og lammeskinn fra før. Og jeg er bare i 15. Uke :D Liker å ha full kontroll, så babyen kommer til å ha alt den trenger lenge før jul ja! Vil fordele kostnadene utover også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går tok jeg en oversiktsrunde, snakka med søs og svigerinne, konklusjonen er at jeg har mye!! :D Også sa mamma at de skulle kjøpe vogn, då den blir NY, jippi!! Bilstol skal kjøpes ny også, så skal følge med tilbud. Ellers mangler jeg masse av ullbodyer og slikt, men jeg tenker at januarsalget er en lur plass å handle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindus :) med spire!

Jeg er over 13 uker nå, og har så vidt begynt å shoppe litt til den lille. Har kjøpt litt ulltøy som har vært på tilbud nå, kjekt å ha med et februar-barn. Ellers har vi det meste fra før...vogn, kurvseng, sprinkelseng mm. Det eneste jeg skal kjøpe av utstyr er Leander vugge og Maxi Cosi bilsete...men det drøyer jeg litt :) Vil gjerne ha hatt ordinær ultralyd først (11/9), før vi gjør de store innkjøpene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting kjøpt forløpig, og kommer ikke til å kjøpe noe på en god stund. Skal i hvert gjennomføre ordinær UL før jeg begynner å tenke på shopping, tror jeg. Det er fortsatt ganske uvirkelig for meg og kjæresten at vi skal ha barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke kjøpt noe enda, men har veldig lyst! tror jeg venter til etter ul om 2 uker;) hvor er det tilbud på ull da? ;) og gleder meg til å rote i tingene mamma har tatt vare på fra meg, blir som julaften det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte seng på lørdag. Hvit Stokke sleepi mini :D Gleder meg til å montere og gjøre klar, men den får vel stå i esken sin noen måneder til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henta hjem masse fra svigerinna på lørdag så nå har jeg vaska opp dunpose og stelleveske og mer står for tur! Burde vel roe ned litt, men DET ER Så STAS!!! Denne uka skal jeg og mannen stikke innom Barnas Hus på vei hjem også, prøve barnevogn, men er det noen små babyklær på salgs så lover jeg ingenting... Hihi... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg vei å kjøpte et splitter nytt Maxi-cosi babybilsete og base på salg, nå er jeg i gang!! :D :D :D

 

Stas! Hvor kjøpte du?! Og tror du de har tilbudet over helga også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg vei å kjøpte et splitter nytt Maxi-cosi babybilsete og base på salg, nå er jeg i gang!! :D :D :D
Stas! Hvor kjøpte du?! Og tror du de har tilbudet over helga også? :)

På Barnas Hus på Lade! Det viste seg at tilbudet egentlig hadde gått ut når jeg kom i går, men siden jeg var innom noen dager før og så kom tilbake for å kjøpe det fikk jeg det på tilbud allikevel, snille som de er! :) Du kan jo høre med de! Jeg kjøpte i brunt, bunker til begge kjønn, ellers var det en del rosa og lilla i tillegg til sort mener jeg å huske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ jeg gleder meg sÅnn til Å begynne Å handle inn utstyr :) :) Har allerede titta en del i baby butikker og sÅ Å si bestemt meg for vogn og bilsete ;) Jeg er 9+1 uker pÅ vei, sÅ er litt tidlig Å begynne Å handle ennÅ. Gleder meg stort til handlingen kan starte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en tilbudsannonse fra Babycare, tror jeg. Der hadde de også tilbud på maxi cosi med base til 2 500 som gjaldt frem til 1.sept. Står liste over hvilke butikker rundt i landet som tilhører babycare på http://www.babycare.no/

 

Jeg har ikke isofix i bilen, og blir ikke ny bil på et par år, så jeg trenger bare setet. Eller med beltebase. Er det noen som har erfaring med beltebase?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihihi jeg kjøpte 2 par sokker i går, de var jo så utrolig små og søte :D men skal nok vente med å shoppe til jeg er litt lenger på vei :) er jo bare 9+4 og tida går såååå seint!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt et par småting på salg: ullvotter :) søt sparkebukse i nøytral farge, håndkle m hette, stellematte og litt andre ting. Jeg har ikke vært på ul ennå. Jeg skal om 4 uker :) Jeg er nå i uke 15! Gleder meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...