Gå til innhold

Hvilke tegn på graviditet hadde dere FØR positiv graviditets test ??


Jaffs

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg er gravid, men forventet mens er ikke før 6 august så må vente en uke før jeg kan teste...Jeg er øm i magen, mensenlignende smerter har jeg hatt siden et par dager etter eggløsning..Så ja jeg mistenker at jeg er gravid :) Vi har 2 barn og dette er da forhåpentlig nr 3. Dette er den første pp og jeg har blitt gravid på første forsøke med begge de 2 vi allerede har :)

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg testet meg 1,5 uke før jeg skulle få mens, og jeg fikk veldig sterke streker på at jeg er gravid.

Merket at jeg var ekstremt sulten hele tiden, små kvalm på morgningen.

Jeg hadde også mensenliknende smerter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet i dag men fikk negativt :( Men regner egentlig med at det er for tidelig og teste, siden jeg ikke skal ha mensen før 6 august, Og jeg vet også med sikkerthet at jeg hadde eggløsning 20 juli. Så jeg venter i spenning her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk "omgangssyken" 25. desember- jeg er nå i uke 32, og den har ikke gitt seg enda. Men seriøst- jeg gikk i 2 måneder å trodde jeg bare hadde fått en helvetes influensa med kvalme og det hele. Men jeg ble iallefall dårlig natt til 25. desember- 5 dager på vei. Grunnen til at jeg husker datoen er fordi jeg ikke ble med på familiemiddag siden jeg var dårlig og ikke ville smitte andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm og ikke lyst på sjokolade i uken før mens, men tok ikke lunga født jeg testet 12dpo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ingen symtomer før positiv test 11 dpo (3 dager før ikm)

De kom stormende en god del senere..

 

Men her er litt info hentet fra pernille info som forklarer litt om når man kan forvente positiv test:

Når et egg er befruktet graver det seg ned i livmorslimhinnen ca 6-8(-12) dager etter eggløsningen. Det begynner da umiddelbart å skille ut hCG, men det tar enda et par dager før nivået har blitt såpass høyt at det går an å påvise det i urinen. Med andre ord; de aller, aller fleste kan tidligst oppleve å få en positiv graviditetstest 8 dager etter eggløsningen, og senest omtrent rundt 16 dager etter eggløsningen. Det er mulig å få positiv test tidligere eller senere også, men det er ikke vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg testet 4 dager før ikm neg. Test.

Testet så på ikm dagen å fikk 2 streker. Ei uke før ikm var jeg veldig trøtt,rar stikking i nedre del av magen,svimmel.

Sambo har kommentert at jeg har vært litt grinete:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvalme, ømme pupper og stikkinger i magen kom her før positiv test :) lita uke etter el... testa 3 dager før ikm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte det på meg 1 uke før IKM.

Men hadde ingen graviditetstegn.

Jeg spottet i 6 dager før IkM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde heller ingen tegn. Spottet ca litt over en uke før mens som vanlig, så jeg trodde mensen skulle komme som vanlig. Luktet lunta når jeg telte litt dager og så at jeg hadde spottet ni dager (aldri spottet så lenge før mensen før). Tok en test og den viste ganske raskt gravid 1+2 uker.

 

Lykke til. Håper du tror riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte meg litt kvalm å tok en test. Men den var negativ. Satte meg i sofaen med bena på bordet etterpå. Da kjente jeg en liten klump i magen samtidig som kvalmen kom sterkere..2 dager etter tok jeg en ny test som viste 1-2 uker. 2. gangs gravid på første forsøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en slags stikking/strekking følelse i magen som jeg aldri har kjent før. Testet svakt positivt på 10 dpo og streken ble sterkere etter som dagene gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en følelse av det som jeg ikke greier forklare. En sterk følelse som gjør at jeg bare "vet", og en uke etter testet jeg knallpositivt. Men jeg følte meg også veldig øm i magen og puppene var litt vonde. Ellers så var jeg veeldig trøtt:) lykke til :)) jeg er nå 7+5 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg Hadde ømme bryster og uteblitt mens. Ettersom brystene var ømme, tenkte jeg i 1-2 uker at idag kommer mensen! Men nei.. :) da jeg testet var jeg 5 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde menssmerter bare få dager etter det som må ha vært eggløsning. Var veldig uggen, svimmel, trøtt og sliten. øm i magen, var fryktelig ubehagelig å gå med favorittbuksene mine :(

Når brystene ble ømme, forstod jeg at det kanskje var på tide å teste meg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såre brystvorter, ømme pupper som faen, kjente ut som jeg hadde forbrent dem. Musklene nedentil ble slappere. er iallefall det jeg husker i farta, dette var to uker før ikm. Jeg tok ik test før den dagen jeg skulle ha tr. og da lyste den to røde nesten før jeg fikk tisset på den:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittsur! :P Men jeg hadde faktisk mye mindre synptomer før denne skikkelige graviditeten enn alle mine 10 kjemiske graviditeter, litt rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Jaffs!! Blir inspirert av dere her og jeg er en testoman, så tror jeg fyrer av en test etterpå når jeg er ferdig å sove etter nattevakt. Må bare IKKE gå på do nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på 1 ukes ferie uten barnet vårt.

Jeg måtte plutselig tisse kl 2 på natten, fikk da samtidig en rar metall smak i munnen. Husker jeg sa til mannen min, nå er nok nr 2 på vei.

Tok en test da jeg kom hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en test i dag tidlig og den var POSITIV :) Den var svak men den var rosa er ennda 4 dager igjen til mensen så regner med at streken blir ennda sterkere da ;)

 

Jeg er sååååååååååååå glad nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok test forrige torsdag, den ble svakt positiv.

Da hadde jeg hatt sinnsyke humørsvigninger, ømme pupper som jeg aldri har hatt før, ekstrem luktesans (det hadde jeg med storesøster også, første graviditetstegnet mitt), mistet matlysten og ekstremt trøtt. Igår testet jeg først med A1 sin, den ble positiv, teststreken ble ikke like sterk som kontrollstreken så jeg tok en digital som viste Gravid 2-3 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...