Gå til innhold

Nå er det like før jenter :) Kanskje noen av dere t.o.m har født allerede?


Appelsindyret

Anbefalte innlegg

Ja nå nærmer det seg snart August :) Kan tenke mange er spente på det som skal skje, det er iallefall jeg. Ikke minst engstelig og rastløs :P

 

Er litt stresset over at bagen min ikke er pakket enda :S men den skal jeg få ferdig i løpet av en dag eller to :)

 

 

Hva med dere andre? Begynner dere å bli klar for baby eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er alt pakket og klart, har til og med satt inn barnesete i bilen :) Så nå er det bare for lille mannen å komme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det meste vært klart en tid. Mangler bare at badet blir vasket rundt slik at jeg får inn stellekommoden og klær. Får hjelp av en snill svigermor i løpet av uken til det...:) Så nurket kan bare komme når som helst...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alt i hus - mesteparten fra forrige gang, men har ikkje ordna alt heilt klart enno. Bagen er ikkje pakka, men skal ordna det snart - var ikkje ferdig pakka då fødselen starta sist (7dg før termin), men det gjekk fint likevel.

Har kontroll på kvar alt utstyr er, har funne fram alt, men ikkje vaska sengetøy og klær på nytt enno. Har heller ikkje montert opp senga att, men skal gjera det denne veka. Vogn er klar, men ikkje sengetøy. Bilsete blei montert i bilen i går. Kjøpte 1 bleiepakken i dag (storebror bestemte at det skulle gjerast). Har ellers klart ammeinnlegg og lanolinsalve (i tilfelle såre bryster i starten) og har ammebher frå sist. Må vel også fylle stellekommoden og få den inn på badet att før lillbror kjem. Ein liten vask av soverom og bad høyrer vel også med, men er mykje mindre stressa på slikt enn sist. Blir nok ikkje så mange 90 graders vask denne gongen. Lillebror får nok mange barnehagebakterier mm likevel....

Ser fram til fødselen og til permisjonen som starter om 1 veke. Merker at det er litt tyngre enn sist, særlig å gå (ømt forran i symfysen/bekkenet), men ellers i relativt god form.

Håper lillebror kommer litt før termin eller rundt der - er ikkje klar for overtid. Skal snart bestille time til modningsakupunktur. Hadde det sist med stort hell - siste timen satte i gang fødselen - hadde ein fin fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 veker igjen og er på ingen måte klar.

Skal fyst ta over nytt hus, pusse opp litt, flytte frå leiligheta og komme i orden i huset. Phuu!

Har kjøpt vogn, seng og stelledings til å legge på kommode. Jah, det var vel alt som er på plass. Og det står pakka nede hos svigers.

Så han her bør holde seg på plass til termin 27.august, og gjerne litt lenger og! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten seks uker igjen til termin, men regner med å få keisersnitt i nærheten av uke 38 (hvis det ikke starter før) pga seteleie på begge to. Har alt klart med unntak av en stellekommode som skal inn på badet. Men den er det uansett ikke noen krise med for har klærne vasket og stående i en tett boks så lenge :) Klar for at de kommer snart for har rimelig vondt i bekkenet og problemer med å gå for tiden. Men formen generelt er bra så skal ikke klage. Lykke til inn i august og "vår" mnd alle sammnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 uker igjen. Har helt i beg. Av august :-)

Var på ul pga stor baby i forje uke, der det viste seg han ikke er så stor alikevel :-)

men legen mente han kommer før termin, hva han baserte dette på vet jeg ikke. Så tenker baggen må pakkes snart. Skal hente vugga i slutten av denne uka så den kommer på plass. Har begynt å få andre ting på plass også. :-)

 

Men i bunn og grunn har jeg tenkt å slappe av på barsel denne gangen men vil ha mine 3 barn så fort som mulig på besøk så om jeg glemmer noe i baggen så tar mannen min med seg dette. Så stresser ikke med baggen. Har aldri pakket den før, men har kjappe fødsler og bor over en time unna så denne gangen skal jegprøve få det gjort før det starter ;-)

 

Masse lykke til dere andre augustmammaer :-)) Gleder meg vanvittig til småbarnstid igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det meste klart! Redde opp kurven i dag og har vasket over vogna etter at den har vært på loftet en stund. Er straks 38 uker, men sistemann kom veldig tidlig, så jeg har vel vært klar en stund. Prøver å ikke stresse og slappe av og forbereder meg mentalt på å gjennomføre en vellykket setefødsel.

Har sendt eldstemann på ferie hos bestemor denne uken, så nå kan hun egentlig bare komme altså! Jeg er klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

38+5 i dag, og er veldig klar. Forrige gang fødte jeg i uke 37+4 så mentalt er jeg på "overtid" nå, he he. Men prøver å ikke stresse, gå turer osv. Men denne ventingen er en prøvelse assa. Lykke til alle sammen!

Endret av nybakt mams
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+4 å veldig klar for å møte prinsen min <3 er lov å håpe han kommer snart vel. Er sååå spent på alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...