Gå til innhold

Hvem klinikk skal vi velge??

Anbefalte innlegg

Bare meg123: hvis du tenker på de skjemaene vi snakket om, er dette skjemaer man selv fyller ut og sender inn til klinikken som første henvendelse til dem. Når man bruker privat klinikk trenger man ikke henvisning fra fastlege, men sender inn et slags egenerklæringsskjema med sykdomshistorie, oversikt over siste måneders menssykluser osv. Håper det kunne oppklare noe! Lykke til i spennende dager! :)
Jeg har foreløpig ikke tatt hormoner på IVF Oslo. Tror de prøver uten først, når alt ser bra ut og syklus er stabil. Men ved første insem fikk jeg en Ovitrelle eggløsningssprøyte, siden alt så klart ut på UL, men testene ble ikke positive. Det var visst veldig vanlig, etter hva jeg forsto.

Altså, dagen FøR insem tok jeg sprøyten. Så var EL testen positiv både kvelden og morgenen etter :)

Fortsetter under...

Bare meg123: hvis du tenker på de skjemaene vi snakket om, er dette skjemaer man selv fyller ut og sender inn til klinikken som første henvendelse til dem. Når man bruker privat klinikk trenger man ikke henvisning fra fastlege, men sender inn et slags egenerklæringsskjema med sykdomshistorie, oversikt over siste måneders menssykluser osv. Håper det kunne oppklare noe! Lykke til i spennende dager! :)

Oki,ja da skjønner jeg hvorfor VI ikke måtte sende inn skjemaer :)

Oki,ja da skjønner jeg hvorfor VI ikke måtte sende inn skjemaer :)
Takker for svar forresten :) Og takk for lykkeønskninger :)
Tar man hormoner på IVF Oslo også forresten? Tenker på alle.. Eller er det bare hvis nødvendig? :)

Jeg trodde at man måtte ta medisiner uansett,når en skal gjennom IVF.For da er jo greia,at man skal ha mange egg.Men mulig jeg tar feil?

Men inseminering,Må man ikke ta hormoner,men det er sikkert forskjellig fra klinikk til klinikk hva de praktiserer.

Noen andre som vet?

Så moro at dere snart er i gang igjen Bare meg123! Gleder meg til jeg er der du er nå!! I og med jeg er helt fersk på dette, kan du si noe om hva det betyr at du må sjekkes annenhver dag? Kanskje jeg må forberede gode unnskyldninger jeg også? Er det på Riksen du sjekkes da eller? Lykke til med dagene som kommer!! :)

Jo takk,det er spennende det her :)

Ja skjønner det.Ventetiden føles milelang når en venter ihvertfall! :-/

Jeg må sjekkes annenhver dag,pga jeg blir overstimulert sånn *knips*. Og da må jeg inn til Riksen og ta UL annenhver dag,så de holder kontroll på eggene mine :)

Tuuusen takk :) Regner med at jeg ikke er igang før om hvertfall 14 dager :)

Annonse

Ja alle dager,er ventedager! :-/

Fikk Ovitrelle`n i hus idag da :) JIPPI! Da mangler bare resten av Menopuren,men den kjøper jeg på sykehusapoteket,for jeg trenger bare tre stk.og ikke en fem pkn. :)

Sist jeg brukte Ovitrelle,var det sprøyte,og denne gangen var det en penn. Helt lik den gubben bruker,for an har diabetes.

Ja,ja,da har jeg fått prøve den og :)

Solskinn...jeg fikk beskjed om å bruke hormoner,da jeg har blitt inseminert fem ganger UTEN,og ingen positiv test har kommet. Så da bestemte de at jeg måtte bruke det.Og jeg er glad for det.Føler det er mer kontrollert på NåR ting skjer :)

Bare meg123: Aha.. Da skjønner jeg! :) Da slipper jeg kanskje det, siden dette blir min andre inseminasjon :)

Det skjønner jeg du føler, blir jo litt mer virkelig når ting skjer.

Blir spennende tider for oss prøvere fremover! :D

Ja mulig du slipper hormoner i denne perioden ja. :) Ikke for det,de medisinene man bruker i forbindelse med inseminering,er ikke så sterke. Verre med IVF (prøverør). :)

Ja greit å ha full kontroll på NåR ting skjer :) Da er man liksom på den sikre siden,at jeg faktisk ble inseminert på riktig tidspunkt :)

Suuuuuuperspennende!! :) Jeg heier på allesammen!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...