Gå til innhold

Har dere begynt å fortelle det?


Tøffe Tøflus

Anbefalte innlegg

Jeg har foreløpig sagt det til to av mine nærmeste venninner (og mannen til den ene). I tillegg har jeg sagt det til tre stykker på jobben. Er lærer, og måtte ha noen virkelig gode grunner til å få en litt lettere timeplan for neste skoleår. Fikk heldigvis viljen min, ellers hadde jeg nok angret på å si noe så tidlig (var i uke 8). Mannen har sagt det til to kollegaer, men ellers ingen som jeg vet om.

Har tenkt å fortelle det til familien etterhvert som vi møter dem i sommer. Er 9+4 i dag (tror jeg). Skal treffe min familie om en uke, og svigerfam uka etter.

 

Hva med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke sagt det til noen, men så er jeg 1-2 uker på vei også :)

 

Hadde dette vært et prøverørsforsøk hadde hele slekta visst det nå fordi vi har vært åpne om prosessen, men siden vi har klart det på egenhånd mellom to forsøk så tenkte vi å vente litt med å si det. Vi skal på ferie med min familie når jeg er 6 uker på vei, så da forteller vi det til dem tenker jeg. Også får vel hans familie vite det når vi kommer hjem tenker jeg.

Også har jeg planlagt å fortelle det til min venninne neste uke om det står 2-3 uker på testen :D Har lovet å fortelle henne det med en gang, og jeg gleder meg til å fortelle henne det. Skulle gjerne ringt henne i dag, men jeg tror ikke helt på testen så jeg får vente litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneS

Sa det til mamma og pappa i går, og de ble lettere sjokkert gitt! Hehe. De trodde jeg var ferdig med å få barn :) "Jeg tror du er helt på styr!" sa mamma flere ganger. Hehehe. Men de ble glade da :)

 

Resten av familien og barna får vite det i uke 12/13 :) Altså 3/4 uker til. Hvis jeg klarer å skjule magen til da så! Resten av verden får jungeltelegrafen ta seg av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til kommende besteforeldre og onkler nesten med en gang vi :P nå er jeg 9 uker i mårra og har fortalt det til de fleste venniner, sjefen min, og et par andre på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre + søster fikk vite det samme dag som jeg fant det ut, det gjorde også de fleste av venninnene mine siden jeg hadde jentekveld samme kveld som jeg fant det ut. Var jo helt umulig å holde kjeft :D (jeg drakk alkoholfri musserende, så kunne sikkert klart å komme unna med det om jeg ville). Samboer er jeg litt usikker hvor mange har fortalt det til, jeg vet at han har sagt det til et par på jobben sin. Svigers blir vel fortalt det om drøye 3 uker, tenker jeg. Skal på ul 12+4, så etter det tenkte min samboer, for da kunne vi ta en middag alle sammen (mine og hans foreldre) så slapp han å svare på alle spørsmålene :P

 

Og sjefene mine på jobben, samt hun jeg deler kontor med vet det også. Haha, egentlig har jeg ikke holdt så mye munn, se jeg. Men gleder meg til å fortelle det til mine besteforeldre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var prøverørsforsøk så det var en del som var informert om at vi holdt på, å da ble det jo litt vanskelig å holde det skjult, når de ventet like mye som oss i spenning på restultatet. Har fortalt det til våre nærmeste venninner og kompiser i tillegg til foreldre. Også måtte jeg fotelle det til den ene sjefen siden jeg har blitt så dårlig. Det er spennende, men er jo bare 7+5 da, så gleder meg til å komme over 12 uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ettersom jeg egentlg sku operere ankelen måtte jeg fortelle det til mine foreldre og min søster. operasjonen har blitt utsatt noen ganger pga andre ting, som at legen ble syk, så tenkte de ikke kom til å gå med på at den ble utsatt enda en gang av tullete årsaker... Fortalte det også veldig tidlig til en på jobben slik at hun kunne hjelpe meg med hva jeg kunne og ikke kunne gjøre! 2 andre har spurt om jeg er gravid (siden de vet at vi har prøvd) og jeg klarte bare ikke lyve.. Ellers fortalte jeg det sist uke til bestevenninnen min!! Er nå 8+5 og skal ha tidlig ul i morgen!! :) Regner med at vi forteller svigers når de kommer tilbake fra ferie om et par uker og ellers vet jeg ikke om han har fortalt det til noen, tror vel egentlig ikke det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får en prøverørsbaby, og siden vi var helt åpen om prosessen til alle som ville vite så vart det naturlig å si det til de som satt å håpa sammen med oss, som ble ganske mange til slutt (forsøk nr 3). Så her er det maaange som vet, syntes ikke det var så fryktelig stas å fortelle det til så mange så tidlig, men det er jo herlig å ha så mange som håper med oss nå da! Og selv om jeg bare er i uke 9 så har jeg sett hjertet slå og har en veldig god følelse, så dette tror jeg går bra! :) Og om det ikke går det så faller jeg nok fra jordas overflate en stund, og da vet jo i såfall alle hvorfor, og det er jo greit det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre, svigerforeldre og min søster vet det. I tillegg vet ei venninne, og sjefen fikk vite det nesten umiddelbart pga tilrettelegging. Skal bestille UL til uke 11/12, så etter det kommer "resten" til å få vite det (om alt står bra til der inne) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nettopp inne i uke 7, og vi har ikke fortalt det til noen :) Skal på tidlig ultralyd om en uke.. Vi skal prøve å holde det skjult helt til uke 12. Er vårt første barn, og graviditeten kom veldig brått på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...