Gå til innhold

Hvilken uke startet kvalmen?


Lola2016

Anbefalte innlegg

Med første var jeg kvalm fra uke 6 til 18. (sluttet å kaste opp i uke 16)

Denne gangen kom kvalmen i uke 6, det verste har gitt seg nå (uke 12) men kaster opp f. Eks en gang om dagen eller annenhver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom i uke 5, er snart i uke 13. Var sengeliggende I ca fem uker med spybøtten, ingenting tok kvalmen. Nå er jeg oppe å går igjen men kvalmen trigges igang av lukt. Lukt hjemme, ute, I butikken, på bussen. Spyr heldigvis ikke noe mer lengre da. 

Anonymkode: a45b6...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjentar igjen : har lest mange steder at wild yam tabletter har god effekt mot kvalme og til og med sa /ma :)😊 

Solaray wild yam tabletter fås på life eller andre helsekost butikker eller fra helsekost på nettet. 

Endret av Førstegangsprøvendejuni18
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 3.2.2019 den 21.18, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

Gjentar igjen : har lest mange steder at wild yam tabletter har god effekt mot kvalme og til og med sa /ma :)😊 

Solaray wild yam tabletter fås på life eller andre helsekost butikker eller fra helsekost på nettet. 

Jeg har lest at wild yam ikke skal brukes ved bekreftet graviditet da det kan øke sjansen for sa.. Men vet jo ikke om det stemmer

Anonymkode: d7413...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner flere steder der dette står: Enkelte undersøkelser har tydet på at midlet kan føre til lette sammentrekninger i livmor, og dermed abort.

Det er ikke forsket nok i forhold til dette midlet til å kunne si hvirdan det virker i forhold til graviditet. Det får være opp til hver enkelt å avgjøre hvilken risiko de vil ta i forhold til sin graviditet.

Anonymkode: d7413...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Finner flere steder der dette står: Enkelte undersøkelser har tydet på at midlet kan føre til lette sammentrekninger i livmor, og dermed abort.

Det er ikke forsket nok i forhold til dette midlet til å kunne si hvirdan det virker i forhold til graviditet. Det får være opp til hver enkelt å avgjøre hvilken risiko de vil ta i forhold til sin graviditet.

Anonymkode: d7413...e19

Andre steder står det at wild yam kan stoppe en på begynnende abort. Men skjønner om folk ikke vil ta risken. Men det er blitt brukt i forhold til å motvirke sa også i mangevis av år. Man får researche selv og se hva man tror. :) skjønner begge meninger. Men er man over 12 uker på vei tror jeg i alle fall det er mer trygt å bruke mot kvalme. Men kvalme forsvinner ofte kanskje i uke 12 også. 

Endret av Førstegangsprøvendejuni18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 3.7.2012 den 21.30, Høytoppåfjellet skrev:

På dagen jeg var 5 uker på vei.. nå er jeg 18 fullgåtte uker i dag og fortsatt like kvalm :(

 

Enebarn sier jeg bare!

😂😂😂😂 Det har jeg sagt etter min første, spydde sprut flere ganger daglig t.o.m uke 16, lillebror, spydde sprut daglig 9mnd. Skulle aldri ha flere. Men, nå ligger jeg her da å slapper av på sofaen etter snart 9 år med nr 3 i magen. Å venter på kvalmen skal slå til igjen. Etter 9 mnd kan det ikke bli verre enn sist liksom... Men helt andre symptomer denne gangen, så ikke sikkert kvalmen kommer for fullt. Ligger bare å ulmer i bølger nå... 

Endret av Fjellgeitamedkje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...