Gå til innhold

tidlig tilrettelegging på jobb?!


mes

Anbefalte innlegg

Sniker meg inn her, selv om jeg nok tilhører mars 2013, men ingen som har opprettet den klubben enda... (jeg vil ikke være den første, virker litt skummelt)

 

jeg jobber på sykehus som anestesisykepleier på en operasjonsavd., jeg har ikke lyst å fortelle om graviditeten enda,,,ettersom det er så tidlig, men samtidig har vi endel risker på jobb... som f.eks røngten, sementering ved protesekirurgi, gipsing... og de to siste har nok endel giftstoffer i seg!!

 

har ferie nå, men skal tilbake på jobb om 3 uker...

 

 

mvh meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo alltid en litt vanskelig balansegang det med å ikke si noe samtidig som man trenger litt tilrettelegging for å være trygg... Er det utelukket å fortelle det til bare sjefen også?? Det gjør i alle fall saken litt enklere å manøvrere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja... vil jo være bare han som blir fortalt d.... men jobber i team med andre sykepleiere og de vil nok etterhvert stusse litt!!

 

pokker, hadde vært så enkelt om jeg hadde fri fram til uke 12...hehehe, :)

 

får bruke ferien til å tenke litt over saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten det eller så får du få ei sykemelding den første tiden etter ferien, også be om tilrettelegging f.eks. fra uke 10. da er du hvertfall mye nærmere målet enn i uke 5.. å det er ikke så lang tid fra du er ferdig på ferien.

 

Lykke til å huske å sette deg selv å lille først nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindus :) med spire!

Skjønner hvordan du har det!! jeg jobber i et akuttmottak, og møter de samme problemene der...røntgen, pasienter med cytostatika, smittepasienter....I tillegg til alle lukter og div annet....og står jeg på akuttstua og blir dårlig, så kan jeg jo ikke akkurat bare gå! Men du skriver at du ikke kan gjøre gipsing når du er gravid, det visste jeg ikke. Hvorfor kan man ikke det? Vi har masse gipsing på akuttpoliklinikken vår!

Jeg har fortalt det til sjefen min, pga jeg ønsker ikke å jobbe netter. MEn mitt problem er at vi alltid har en koordinerende sykepleier som delegerer pasienter og arbeidsoppgaver til oss, og de må jo da også få vite det pga tilrettelegging....men da vet jo snart alle på jobben det...Det skal ikke være lett altså! Også har jeg ikke lyst til å fortelle det før jeg er 12 uker pga jeg mistet i sa i begynnelsen av mai. Er bare 7 uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det til sjefen min et par dager etter jeg testet positivt, fordi jeg ikke kan utføre arbeidsoppgavene mine. Det viser seg at de ikke tilrettelegger i det hele tatt, og jeg må derfor ta ut svangerskapspenger... Jeg ønsker gjerne å jobbe, selv om det hadde krevd opplæring i en annen del av firmaet. Bedriften er så stor at "ingen" vet det ennå, selv om jeg har vært ute av jobb i over 4 uker. Heldigvis har jeg studier igjen til høsten, ellers hadde jeg gått på veggen av kjedsomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sa det til sjefen min et par dager etter jeg testet positivt, fordi jeg ikke kan utføre arbeidsoppgavene mine. Det viser seg at de ikke tilrettelegger i det hele tatt, og jeg må derfor ta ut svangerskapspenger... Jeg ønsker gjerne å jobbe, selv om det hadde krevd opplæring i en annen del av firmaet. Bedriften er så stor at "ingen" vet det ennå, selv om jeg har vært ute av jobb i over 4 uker. Heldigvis har jeg studier igjen til høsten, ellers hadde jeg gått på veggen av kjedsomhet.

Whaaaat? Jeg trodde alle var pålagt å tilrettelegge etter norsk lov jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ele - samme her! Etter uke 12 får vi ikke lov til å jobbe, mens før dette kommer det an på hva legen mener (de aller færreste kan jobbe). Så tenker at det kanskje har noe med at vi uansett må ut av jobb i uke 12. Det går ikke an å tilrettelegge selve arbeidsoppgavene jeg har, men jeg hadde håpet at jeg kunne "omsoleres" til kontorjobb e.l. under svangerskapet. Men de plikter sikkert ikke til å tilby annen stilling når tilrettelegging ikke er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...