Gå til innhold

Hva synes folk om navnet Vårrull


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er høyst reelt at man finner barn i barnehager her til lands som heter ting som

 

Carosander

Leander

Crissander

Tullballander

Linus

også bortetter

Snart også Vårrull tydeligvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linus er da et veldig vanlig navn i Sverige og ikke en ny konstruksjon.

 

Det er en ny konstruksjon i Norge. Maken til latterlig navn. Forbinder det bare med det forferdelige søppelet NRK sender i stedet for de ordentlige julekalendrene nå for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårrull har broren Lammerull og tvillingsøstrene Dorull og Tørkerull. Vårrull er sosial og lett å like, intelligent, spiller piano og flink i idrett, har mange venner. Vårrull er et nydelig barn, med mørke krøller og store øyne med lange, sorte øyevipper, gylden hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin beskrivelse av en Vårrull, men synes ikke det er et typisk guttenavn. Navnet er like pent på en jente, så det er ett av få unisexnavn.

Fint at det kommer nye navn. Man kan bli ganske lei av de gamle oppbrukte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte om en liten jente som heter Tunika, så nå er det bare å lete etter navn i klesskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårrull er jo veldig poppis, spør du meg. Det er et sånt navn alle snakker om. Jeg ser for meg at det finnes minst 5 Vårruller i barnehaven når det kommer så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårrull er jo veldig poppis, spør du meg. Det er et sånt navn alle snakker om. Jeg ser for meg at det finnes minst 5 Vårruller i barnehaven når det kommer så langt.

 

Hæ? Har aldri sett navnet før. Synes navnet er veldig rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes damer i her til lands som heter Klossetta og Rullgardina ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn heter Gran og vi har fått mye negative tilbakemeldinger etter at lillesøster Diosa kom til verden. Noen forbinder visst navnene med en helt ukjent norsk pizza. Med andre ord, jeg ville holdt meg unna, selv om navnet Vårrull var KJEMEfint altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diosa var nydelig. Vanskelig å finne fine jentenavn på D. Synes ikke Gran er så fint. Ville heller gått for Teak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carossander og Krissander og den slags er ikke pene navn, mener jeg men de høres hvertfall noenlunde ut som navn, men vårrull, haha.

 

Linus er et søtt navn. Vet flere som heter det, både voksne og barn. ikke noe rart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Navn oppkalt etter mat er faktisk ganske vanlige:

 

http://www.babycente...nks_10310050.bc

 

Faktisk er det ganske i vinden (Apple f.eks.). Også Banana, Cookie, Coriander, Paprika (f.eks. den danske skuespilleren Paprika Steen) er brukt. Sugar er brukt som navn også.

 

Og vårrull er da ikke noe mer spesielt enn mye annet i navneskogen nå om dagen, og ikke er det spesielt stigmatiserende. Det har en rimelig positiv klang og forbindes med en rimelig nøytral kinesisk matrett.

 

Forresten:

 

Det er 17 kvinner som har Sau som første fornavn.
Det er 43 menn som har Ulv som første fornavn.
Det er 5 kvinner som har Ku som første fornavn.

 

http://ssb.no/navn/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Navn oppkalt etter mat er faktisk ganske vanlige: http://www.babycente...nks_10310050.bc Faktisk er det ganske i vinden (Apple f.eks.). Også Banana, Cookie, Coriander, Paprika (f.eks. den danske skuespilleren Paprika Steen) er brukt. Sugar er brukt som navn også. Og vårrull er da ikke noe mer spesielt enn mye annet i navneskogen nå om dagen, og ikke er det spesielt stigmatiserende. Det har en rimelig positiv klang og forbindes med en rimelig nøytral kinesisk matrett. Forresten:
Det er 17 kvinner som har Sau som første fornavn.
Det er 43 menn som har Ulv som første fornavn.
Det er 5 kvinner som har Ku som første fornavn.
http://ssb.no/navn/

 

Ser for meg at Ku, Sau og Ulv møtes på kafé.

 

Ulv: Hei Sau, møt min kollega Ku.

 

Sau: Hyggelig å møte deg, Ku.

Endret av Bertelsmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...