Gå til innhold

Tenkt på navn allerede?


Gjest Thunder Road

Anbefalte innlegg

Gjest AnneS

Jeg har tenkt på navn siden vi begynte å prøve i februar ;) Har diskutert så smått med mannen, men han har ikke så sterke meninger ang. navn, så jeg får bestemme innen rimelighetens grenser :D

Denne gangen blir det oppkalling, etter min far om det blir gutt: Ole + et mellomnavn. Etter mannens avdøde tante om det blir jente: Nikoline :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det har jeg tenkt på og vi har diskutert litt. Har en liste med kanskje 5 guttenavn og 10 jentenavn. Vi er god ikke helt enige, for mannen er overhodet ikke seriøs. Hans morsomste forslag var May Duskjønne Mille, eller bare May Mille da, så kunne hun legge til Duskjønne selv.. Eller så er vel alle navn som en kjent fotballspiller fra Barcelone har godkjent fra han. Satser på at han blir mer seriøs etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindus :) med spire!

Vi har foreløpig noen navn på lista. Jentenavn: Mathea, Lilly og Sofie. Guttenavn: Mikkel, Lukas og scott

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg får en datter skal hun kalles opp etter min avdøde søster, Trine, også er vi ikke helt enig om guttenavn enda, men Gabriel, Lukas, Leo og mio e de som er oppe til vurdering nå.;) Det er gøy å diskutere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis vi får jente har vi diskutert en del men ikke blitt helt enig har en lite engasjert mann pga jeg mistet en tidligere så han liker ikke bli for giret så tidlig som meg!

 

men jeg liker jente navnet Miliani og gutt som vi har snakket mer om har jeg falt for Diaz-rahim eller Milan-antonio :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

tenkt på navn men det er så mange fine,så heldigvis er det lenge igjen. har guttenavn klart men om det blir jente vet jeg ikke hva hun skal hete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jentenavnet klart, der er mannen og jeg faktisk enige: Melisa. Om det blir en gutt neste gang sliter vi. Vi sleit da vi fikk sønnen vår i 2009 og endte opp med et kompremiss: to navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentli både gutte og jentenavn klare noen å velge mellom da:) og en mann med sterkemeninger så detblirnok noen diskusjoner når tiden nærmer seg :)! Jentenavn står jeg mellom vilde, aurora og viola og guttenavn står det mellom william og storm :) har en sønn fra før av som heter leander så det skal jo passe litt sammen å :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aurora er på min liste også. Har likt det helt siden jeg leste aurora fra blokk z en gang som jentunge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt jentenavn og guttenavn klart lenge jeg, har bare mangla kulen på magen! Og jeg er veldig glad i oppkalling, så det blir enten mellomnavnet til bestemor eller fornavnet til oldefar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi diskuterer litt men er ikke helt enige ennå :P har foreløpig Nora og Sofie på jente, også er vi ganske enige om jakob på gutt. Men er jo lenge igjen , faller kanskje for noe helt annet før februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt jentenavn og guttenavn klart lenge jeg, har bare mangla kulen på magen! Og jeg er veldig glad i oppkalling, så det blir enten mellomnavnet til bestemor eller fornavnet til oldefar! :)

 

men Ele hva er mellomnavnet til bestemor og fornavnet til oldefar? hemmelig muligens? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!!

 

Her i huset er navn et bestemt. Lykketrollet skal hete Linnea. Vi hadde 4 jentenavn å velge mellom. Men ettersom samboeren min er svensk og jeg er norsk. Var vi veldig opptatt av at navnet skal kunne uttales likt på begge sidene av grensa.Ønsker alle lykke til videre, for det er jammen meg ikke enkelt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også bestemt oss. Hun skal hete Eva etter bestemoren sin. Men vi har ikke bestemt oss for mellomnavn enda. Liker Eva Jeanette, Eva Christina. Noen som har forslag med navn som passer til Eva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg som har vært så bestemt lenge på at hvis det blir jente så skal hun hete Nikoline.. Men nå har jeg begynt og vakle og vurderer Sigrid. Synes det er så fint, men i en annen gate enn Nikoline da... Men har jo hvertfall et halvt år å tenke på ;) Og det kan jo være gutt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt jentenavn og guttenavn klart lenge jeg, har bare mangla kulen på magen! Og jeg er veldig glad i oppkalling, så det blir enten mellomnavnet til bestemor eller fornavnet til oldefar! :)
men Ele hva er mellomnavnet til bestemor og fornavnet til oldefar? hemmelig muligens? ;)

Hihi, litt hemmelig egentlig, bestemor sitt har jeg aldri hørt noen andre hete før! Men guttenavn er det Odin som er tanken, men det har steget litt mye i popularitet i det siste og jeg prøver å unngå navn det det vil være maaange i klassen som heter det samme, så vi er ikke heeeelt bestemt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal få lov å holde det hemmelig:) ikke lett med navn nei, de skal tross alt hete det hele livet!;) og vi må bli enige om TOOO, jiiiisss;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal få lov å holde det hemmelig:) ikke lett med navn nei, de skal tross alt hete det hele livet!;) og vi må bli enige om TOOO, jiiiisss;)

Aaaaw, jeg blir helt varm om hjerte hver gang du nevner at det er to, det er så herlig! :D Men absolutt vanskeligere med navn, de må passe til hverandre! Og skal de være like? Ikke like? Samme forbokstav? Ikke? Hihi, stas!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er vel skjønn;) ja håper de begge to trives der inne i magen min! blir spennende å få vite om det er en av hvert kjønn eller hva.... tror ikke d blir samme forbokstav, skal prøve alt jeg kan å la de få være hver sin person og ikke "en av tvillingene".. men prøve å finne noe som klinger fint;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi skal få tvillinger :) Vi vet ikke kjønnet, så visst det blir to jenter blir det ane og adele. Blir det to gutter blir det Leon å Mathias, å en av hver : Ane og Mathias :) hehe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi ikke snakket om det så veldig masse, men såg litt på de navnene som ikke er mest populære. Er halvveis enig om Michelle om det blir en jente, men om hun blir født under fullmåne og hsr mørkt hår så blir det Ronja siden jeg alltid har likt og lignet henne!! Guttenavn er det verre med.. Har alltid likt Thomas, men det heter hans bror.. Så får lete videre når vi vet hvem som er der inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Eg har tenkt på navn leenge :-)

 

Blir mest sannsynlig ei jente-etter ka dei kunne se på UL :-)

 

Eg og mannen har delte meininger..

Fortida snakker vi litt om Eira Othilie :-) Men e redd d blir for uvanlig..elska Othilie, men vil ha dobbeltnavn sia d e d alle jenter i vår familie har felles:-)

 

Andre forslag til navn foran Othilie? Har en Markus og ei Tiril Sofie fra før:-)

Endret av løvemamma29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vanskelig å tenke på navn før vi vet kjønnet. Kom over et kult og sjeldent jentenavn på disse sidene, faktisk. Så hvis det blir jente, kommer vi til å vurdere det. Hvis det blir gutt har vi ikke begynt å tenke på navn en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...