Gå til innhold

Pappa hjemme 2 første ukene etter fødsel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er vanlig? Og får han lønn under de 2 ukene? Hvorfor/hvorfor ikke? Hva skal til for at han kan være hjemme de 2 første ukene MED lønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ifølge arbeidsmiljøloven har pappa krav på to uker fri etter fødsel. Men det er opp til arbeidsgiver om han får betalt eller ubetalt fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle fedre (såvidt jeg vet) har rett på to uker omsorgspermisjon i forbindelse med fødsel. Men om de får med eller uten lønn er opp til arbeidsgiver å avgjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer fra arbeidsplass til arbeidsplass :) Man har rett på 2 uker uten lønn, men enkelte arbeidsplasser gir lønn.

 

Min samboer valgte å være hjemme, og velsigne ham for det! Selv om det var uten lønn.. Etter en fødsel er det best å få hvile litt hjemme, og da er det best å være to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han ansatt i kommunen får han omsorgspermisjon med lønn. Min samboer er ansatt i en privatbedrift. Har får fri en uke med lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om far er LO-medlem og medlem i diverse forbund? Spiller det noen rolle? Eller er det kun opp til arbeidsgiver?

Kjedelig om han må ta ut ferien sin når babyen kommer om han ikke får lønn de 2 ukene, vi vil jo gjerne reise på ferie før babyen kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kun opp til arbeidsgiver.

 

Alle i Stat og Kommune får det.

 

Mannen min jobber privat og fikk ikke noe.

Han tok en uke ulønnet med første og valgte å ta to uker ferie etter andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...