Gå til innhold

Hvor reiser dere gravide på ferie?

Anbefalte innlegg

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg er nå i uke 22. Bortsett fra sterk kvalme har jeg ingen fysiske plager. Blodtrykk og blodprosent er bra. Jeg får litt vann i kroppen når det er varmt, og liker meg best i skyggen når gradestokken viser 25 +.

Vi reiser alltid til sydlige strøk om sommeren, men i år har jeg sagt at det våger jeg ikke være med på siden jeg har mistet tvillinger i uke 12 for mindre enn år siden og jeg er redd for å dra så langt hjemmenfra hvis noe skulle skje.

Men nå nærmer sommeren seg og jeg er bitt av reisebasillen! Hvor i all verden kan vi reise? Vi har to barn i tenårene som skal være med...

Gjest Shanti ♥
Skrevet

Er 22+2 selv.. Vi har egentlig ikke planlagt noen ferie i år, tenkte å spare de fleste ferieukene for å få lengre permisjon. Hvis jeg skulle reist, eller om vi gjør noe spontant, vil det nok bli typ til Stockholm/Gøteborg, UK (landsbygda?) eller Nord-Tyskland, hvor klimaet er litt kjøligere enn i Syden og toxoplasmoserisikoen omtrent som her hjemme.

Var på en times (innenlands jobb-) flytur i forrige uke og ble direkte uvel underveis (ble tungt å puste pga trykkfall i kabinen), så frister ikke å sette seg på flyet igjen heller egentlig.. Kanskje jeg er pessimist ;)

Men skjønner hva du sier om å bli bitt av reisebasillen - det frister veldig med en liten babymoon før det braker løs. Kanskje en langhelg på et spahotell her hjemme blir løsningen istedet :)

Skrevet

vi var nylig en langhelg i Spania.. jeg er også 22 uker!

I juli reiser vi til Danmark, UK og hytta på fjellet

:)

Skrevet

Så lenge du holder deg på fastlandet i Europa har de stort sett gode sykehus overalt. Kjekt å dra et sted du kan ta rutefly så du slipper maset og de ukurante tidene charterfly ofte har. Ville vel valgt Spania, Italia eller Frankrike hvis du vil sydover. Eller hva med sørengland eller Haag hvis du ikke vil dra så langt?

Skrevet

Vi tar oss en ti dagers tur til England. Har bodd der tideligere, så det er trygt og godt. Kommer til å være uke 18/19 når vi reiser. Ville nok ikke reist noe varmt sted i juli da det er ubehagelig når det er så varmt. Uansett blir det og for varmt for 3-åringen vår, så vi tok sydenturen i mai.

Skrevet

Godt spørsmål! Jeg er i uke 21+5, og her må vi bare se det an etter formen. Som hos deg, HI - blodtrykk og annet er bra, men kvalme og lavt energinivå tar på likevel! Men det som seiler opp som et godt alternativ for oss, er Stockholm - storby og sommerskjærgård på en gang, ikke for varmt, og masse spennende tilbud. Jeg syns det høres bra ut for både voksne og tenåringer :)

Jeg vil også helst unngå å fly, da jeg blir forferdelig uvel av det og det gjerne sitter i et par dager etter flyturen - dermed kan det hende det blir biltur på oss. Da er et annet alternativ København, siden vi bor sør i landet og Stockholm fort blir en lang biltur.

Men våre nærmeste hovedsteder har masse å by på, og det er trygt å reise dit i forhold til helsevesenet både i Danmark og Sverige også - trenger ikke bekymre oss over språkproblemer eller helt andre regler!

Skrevet

jeg er 23+1 i dag, og vi skal reise til kreta når jeg er i uke 26+3 - 28+3. har snakket med både jordmor og fastlegen om dette, og de ser absolutt ingen problemer med å skulle dra til sydlige strøk. så lenge jeg holder meg unna salater og uferdigstekt kyling ;) jeg stoooorgleder meg :D vi har vært der på samme plass de tre siste årene, så er kjent med plassen :)

Skrevet

Vi skal en uke til zakynthos, da er jeg vel ca 26 uker. Ser veldig frem til en uke i varmere strøk altså, og til å bade!! Ellers blir det litt småturer til hytta, venner og bekjente her hjemme, som vi alltid er.

Skrevet

Jeg er nå i uke 22 og reiser om 10 dager til Hellas. Her har både lege og jordmor gitt grønt lys og det er helt klart for meg hvilke forhåndsregler jeg skal ta. Dropper uvasket frukt og grønnsaker og unngår dermed gresk salat, fetaost i tillegg til de forhåndsreglene jeg allerede tar for å unngå toxoplasmose her hjemme. Ikke noe mer hokus pokus enn det. Er ikke engstelig i det hele tatt, og tar en kontrollblodprøve 3 uker etter hjemkomst.

Har også fikset meg helsekort gjennom Helfo og har de nødvendige forsikringer, om noe skulle skje.

Skrevet

er nå 21+3, og skal til Tyrkia, Alanya og være der i 2 uker, når jeg er ca 25-26 uker på vei. ser veldig fram til å komme meg bort med kjæresten og kose oss den siste tiden sammen :) eneste er jo at en må ta visse forhåndsregler da :)

Skrevet

Vi reiser over til Danmark. Drar til Gøteborg og blir der i ett par dager (shopping og Liseberg), så tar vi ferga over til Danmark og blir i Odense i 2 uker. Masse aktivitetsparker, sjøl ho mor synes det er morsomt å være i disse parkene :P

Vi kjører, har byttelånet hus med foreldrene til en kollega av mannen, og tar inn på hotell eller hytter på turen nedover :)

Jeg er i uke 263nå, og er enda 3 uker til vi drar. Så lenge vi er i Norden føler jeg meg trygg! Har ikke hatt noen problemer i hverken dette eller tidligere svangerskap, så satser på at det går greit.

Skrevet

I uke 21 nå, og reiser til Singapore og Bali i uke 23, 15 dager tilsammen. Har vært der før og reist en del rundt i Asia og har aldri blitt dårlig. Tenker å være litt forsiktig med hva jeg putter i meg denne gang så klart. Ellers gruer jeg meg bare til den lange flyreisen.

Skrevet

Her blir det Danmark i sommer, reiser når jeg er i uke 31.

Sist jeg var gravid var vi i Egypt, det kunne ikke falle meg inn å gjøre på nytt. Altfor varmt + et voldsomt stress for alt jeg fikk i meg og ikke.

Skrevet

Jeg er kanskje litt vågal, men jeg og samboeren min reiste nettopp til tyrkia, kemer. jeg var uke 33. med all inclusive hotell spiste vi trygt på hotellet. støttestrømper på flyet gjorde reisen ok. Og det beste ved hele turen må ha vært bekkenløsningen som jeg plages med her hjemme ble knapt merkbar i tyrkia sitt varme klima.

Skrevet

Var i Thailand i andre Trimester. Kjempe flott. Vurderer lang helg med mannen min nå snar og er i uke 33. Men vet ikke hvor det blir. Paris kanskje...

Skrevet

Hei!!

Hos oss blir det Göteborg, har tenåringer i huset og ønske var storbyferie med mulighet til bading. Skal leie oss hytte ved sjøen... Er i uke 31 når jeg har feire så noen store utflukter blir det vel ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...