Gå til innhold

Alicante eller Malaga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lurer på på reise til et av disse stedene i september.

Noen her som har vært noen av stedene, og evt kan anbefale et av stedene fremfor det andre?Noen som har leid feriehus / leilighet her, og kan gi sin anbefaling?har søkt litt her på nettet, men det er jo altfor mangen steder og bo-alternativer å velge mellom....setter pris på all informasjon og råd !!

Skrevet

Jeg har aldri bodd i Alicante, bare vært på dagstur der når vi var på ferie i Spania! Fin by, men kommer nok ikke til å reise dit på ferie.

Det blåser nesten hele tida og ikke så greit for små barn å bade i sjøen der. Så kan nok tenke meg at det er bedre jo lenger sør man kommer, f.eks malaga!

Håper noen kan svare deg bedre :)

Skrevet

Har vært i Alicante-området i september ved flere anledninger, både med og uten barn. Har aldri bodd i selve byen da men leid leiligheter i apart-hotell litt nord for byen. Jeg liker Althea-Albir området. Det er roligere og veldig barnevennlig. (En god del pensjonister som bor der om vinteren). Partylivet finnes i Benidorm ti minutter unna. Vurderer å reise tilbake i september vi og. Alt er rent og pent, gratis parkering overalt.(ikke i Alicante by da men) Veldig barnevennlig. Veldig lett å finne fram hvis man leier bil. Strendene er ikke de beste siden de er mye steinstrand og bølgene kan bli litt store for smårollinger, men Benidorm har flotte strender. Alicante by har et nydelig havneområde med lange promenader, masse luksusbåter å se på og flust av restauranter. Akkurat passe varmt i september.

Har desverre ingen erfaring fra Malaga.

Gjest peacock
Skrevet

Jeg har bare reist til Malaga på våren, men derfra er det mulig å reise til Granada - og det er kjempefint!! Anbefaler deg å google begge stedene, da finner du sikkert masse fin info :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...