Gå til innhold

Oktobermammaer... kjenner dere den lille sparke? Kan det kjennes utenpå? Hvor mange uker er dere nå?


vinter2012

Anbefalte innlegg

Bare er litt nysgjerrig på hvordan dere har det. :) Selv er jeg 21+0, og i dag ble jeg virkelig skremt! Lå med hånda på magen og plutselig kommer det ett kjempe hardt spark fra den lille. Kunne til og med se det! Jeg skvatt skikkelig til! he he :) dette fortsatte i nesten en hel time.... Gleder meg til samboer kommer hjem fra tur, så får han kjenne han også.. :) Har kjent spark innvendig fra ca uke 16..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er 22+4, har kjent liv "inni der" siden uke 12, daglig siden uke 18 og de siste ukene mer og mer på utsiden, desverre har ikke mannen kjent mer enn 1 spark enda!

kommer gjerne ett, og så er det stopp en stund og han har nesten ikke tålmodighet til å vente på evn flere spark.... forrige sv.skap lå morkaka foran så han kjente minimalt på utsiden, denne gangen ligger den trygt på baksiden :) så han kommer nok til å få oppleve det mer, men det var den tålmodigheten da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+4 i dag og kjenner spark daglig. Har kjent spark fra innsiden siden uke 12-13. Har vel kunnet kjenne de utenpå siste 4-5 ukene. Men sambo har ikke mye tålmodighet til å sitte å kjenne på magen. Vesla stopper å sparke så fort han legger hånden på magen, og begynner igjen når han tar den vekk. Litt utspekulert;) La merke til i går at man kan se sparkene fra utsiden også. Har morkaken bak denne gangen, så kjenner alt mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21 + 4 i dag, og kjenner daglig :-D om morgenen ved frokost, en periode på ettermiddagen og alltid på kvelden når jeg skal sove ;-) har kjent siden ca uke 12, men så er dette mitt andre barn ;-) er så koselig med bevegelser og spark, men tenker meg på slutten er vi sikkert alle litt lei og har vondt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Er 22+5 og har kjent liv i noen uker. Er mitt tredje svangerkap så det var kjente bevegleser som svakt dukket opp. Nå kan man både se og kjenne at nurket er aktiv. Sambo'n har kjent og sett at hun sparker flere ganger. Hun er mest aktiv på morgenen og på ettermiddagen. Om jeg synger, spiller musikk eller kjører bil kjenner jeg ingenting. Slutter jeg med disse aktivitetene begynner hun å røre på seg og starter jeg igjen blir hun rolig. Noen som allerede sier i fra hvordan hun vil ha det. Synes det er litt herlig å jeg da!!! Og prater ungene eller pappa'n i nærheten av magen blir hun rolig. Skal dem se eller kjenne at hun rører på seg, må dem sitte lenge. Nurket slutter aldri å overraske med sin måte å være på. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shanti ♥

21+6 her, førstegangs og morkaka på fremsiden, har kjent spark siden 19+3, den siste tida daglig.. :) Ca 20+0 fikk samboer også kjenne. Som flere andre her også skriver - så fort samboer kommer for å kjenne, stopper hun! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 uker her og kjenner veldig lite. Morkaken ligger foran, så den demper det meste. Gleder meg til de betryggende sparkene døgnet rundt (dersom hun/han er som sine søsken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+2 i dag, har kjent bevegelse innvendig siden uke 11, og hele magen begynte å bevege seg i uke 15. Har kjent bevegelse daglig stort sett hele tiden, men særlig siden uke 15-16.

Hun har allerede en ganske fast døgnrytme, virker det som :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina10

21+6 i dag, kjent spark innvendig siden uke 17, begynte kjempe smått å kjenne litt utenpå forrige uke. Han sparker gjerne ikke like hardt rett etter hverandre så må bare ha god tid og ligge og kjenne hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19+4 i dag og har nå forstått at det jeg har kjent i noen uker er barnet. Jeg har en morkake som ligger bak. Gleder meg til det kjennes på utsiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 23 uker og kjenner spark daglig :) har gjort de siden uke 18 :) kjennte de utenpå i uke 17-18 :) men inni siden uke 14 :) dette er mitt 3 barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei frøken som våkner til på kvelden..

Har kjent bobler siden uke 12, dult siden uke 16 og et par spark et par ukers tid;)

er 21+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nina10

Nei så pussig, nå sa jeg i går at jeg hadde kjent noen spark utvendig forrige uke. Satt og så på tv i går, så sparka han så veldig så sa jeg til samboern at kanskje vi kan se det, så lå jeg der og det var fult liv:D kunne tydelig se de små sparkene utenpå:)kjempe gøy at vi begge faktisk fikk se det utepå samtidig:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mye liv om dagen, 22+5! Jeg kjente de første bevegelsene i uke 17, det var en uvirkelig følelse! Den kommende pappa'n kjente de første sparkene i uke 20, det var et fantastisk øyeblikk når vi kunne dele denne opplevelsen. Her om dagen la han øret inntil, og da fikk han seg tre spark i retur, hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjent og sett spark i en uke i dag, er 20+5. magisk følelse og j nyter det, hvertfall enn så lenge. Er førstegangs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uke 23 og har kjent utvendige spark siden 18+6. Første par, tre ukene kjente jeg det ikke hver dag. Men siste par ukene har jeg kjent det flere ganger om dagen og spesielt om kvelden når jeg går og legger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+1, og har enda ikke kjent noe. Har morkake på fremside og øverst i livmor og jenta ligger med beina opp så det er visstnok derfor jeg ikke kjenner noe enda. Men venter.......... Syns hun kunne gi meg et lite livstegn snart : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22+0 idag og har kjent spark utenpå siden uke 19 ca. Morkaken på fremsiden. Nå er de så kraftige at jeg kan se magen bevege seg når han sparker :) Ellers har jeg kjent "bobling" siden rundt uke 15. Så utrolig herlig og merke at han vokser og blir sterkere og sterkere der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

inni fra uke 14-15. utenpå ca 17-18, har glemt skrive ned. Mannen kjente ca uke 20 tror jeg. er nå i uke 25 å kjenner utenpå og inni flere ganger daglig. det synes når man ser på magen hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...