Gå til innhold

Modningstegn eller noen som har født allerede?


trøndermamman87

Anbefalte innlegg

Jeg har termin om en uke (39+2 i dag) Siste uken har jeg hatt sinnsykt med nedpress, aktiv unge om kveldene, litt kvalm, løs mage. Var hos jordmor i går. Hun kunne bekrefte at hodet var festet, (er andregangs og fødte uke 40+5 sist) OG at hodet står dypt i bekkenåpningen :)) Spennende!!!

 

 

 

Fortell litt om deres status da, artig å følge hverandre nå på slutten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hatt vonde kynnere i et par uker nå som kjennes veldig ut som slik første fødsel startet. men, blir lurt hver gang. Så nå har jeg gitt opp. blir jo bare sliten av det! førstemann kom en uke før termin, så håper han her også kommer om få dager. 38+3 i dag... Uansett ikke mange dagene igjen nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+5 i dag. I går hadde jeg løs mage og mye kynnere og håpet noe var på gang. Jeg tror kanskje også slimproppen har gått over de siste dagene. Men i dag har jeg ingen tegn, så jeg får vel bare vente... Kan jo faktisk hende jeg må vente 3 uker til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født:) 21. Mai kom gutten. Min egentlige termin er i dag;) Vi storkoser oss hjemme! Bare å gleeeeeede seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig honningbien, gratulere så masse :)) Kan jeg spørre hvordan fødselen din startet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har masse kynnere, en del nedpress og murringer bak i ryggen. Har hatt det siden begynnelsen av uke 36, og er 37+5 nå. Fødte i uke 38 sist.

Hodet er ikke festet, men legen sa at hodet ikke festet seg når man har født før. Stemmer ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, veldig ofte fester ikke hodet seg før man er i fødsel hos flergangsfødende. Det har jeg også fått beskjed om både av jordmor og lege. Men hos meg står det nå bom fast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også født :) Har egentlig termin 8 juni :) Startet med rier og vannet gikk ikke før ti min før han var ute. Liam er 3 uker allerede, på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tredjegangs gravid, 38+6og var hos jm for to dager siden og hun bekreftet at hodet var festet.

Den siste uken har jeg hatt veldig mye kynnere, og noen har vært ganske vonde, så vonde at jeg har tenkt at det er begynnende rier, men så dabber de av.

Tror slimproppen har begynt å gå,men i omganger.

Har veldig mye nedpress, plagsomt mye til tider.

Så uansett kjenner jeg at det nærmer seg fødsel, det er tross alt ikke lenge igjen hvordan man enn vrir og vender på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også begynt å få ganske vonde kynnere om kvelden. Kan ikke huske at de var så vonde med mine tre første.... Så trodde flere kvelder på rad at nå er noe på gang. Jeg håper egentlig at jeg går til termin. Vet ikke helt om jeg er helt klar for fødsel, veldig blandede følelser. Er så lenge siden sist.... Men prøver jo å forberede meg mentalt!!! Det er bare så stort det som skal skje :)

Jeg gikk over termin med de tre første, så jeg er veldig spent hvordan det blir denne gangen. Er jo 8 år siden sist... 10 dager igjen til termin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig honningbien, gratulere så masse :)) Kan jeg spørre hvordan fødselen din startet?

 

Takktakk:) Den startet med vannavgang, hadde aldri trodd det skulle skje.. Og i hvertfall ikke før termin, ble satt i gang pga overtid sist...

 

3 timer med intense rier, så var han ute:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde forresten hatt 2-3 uker med vonde og hyppige kynnere først. Strippet av lege i uke 38, hadde da 2 cm åpning. Slimproppen gikk så over noen dager. 6 dager senere vannavgang og fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har og født. Hadde termin 6. juni, men mini meldte sin ankomst allerede 23. mai og er snart 2 uker gammel.

 

Jeg hadde mye kynnere og murringer i hvertfall en uke før fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vente å vente hær... Termin 13.Juni. Men håpe lille ska komme litt før. Skal undersøkes onsdag å muligens settes i gang... Krysse fingran for at d skjer nåt snart iallefall. Har en del kynnere å murringer å siste uka har d å vært mye mensensmerter i ryggen. Kjenne man e fryktelig sliten nå. Ikke bare bare når man har to aktive gutter å venter nummer tre å er alene om alt. Men alt går bra til slutt tenke æ. Blir bare lettere når lille e kommen t verden. Gruglæde mæ t selve fødseln... har hadd to svært så forskjellige tidligere, å høre mange si at den tredje kan være litt vrien...

 

Masse me gratulasjona t dåkker som har fått å masse lykke til t dåkker andre som å går å vente i spenning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende start på dagen! :) Lykke til #16!!!

 

Her er det 11 dager til ks, 17 til ul termin - og ikke antydning til at noe som helst skal skje i nærmeste fremtid. Det er nok bare å smøre seg med tålmodighet for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fødte 26 mai. Terminen var 16 juni..

fikk eil lita frøken på 2860 gr og 47 lang. godt å være ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fødte 26 mai. Terminen var 16 juni..

fikk eil lita frøken på 2860 gr og 47 lang. godt å være ferdig.

Gratulerer med jenta!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 40+3 isdag. Hodet er festet. Sjekket modning i dag. Var ikke umoden, men heller ikke moden. Har masse sterke menssmerter, nedpress og kynnere.

Blir ikke satt i gang før evt 18 juni, og det er så lenge til

Håper på fødsel snart jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk ei nydelig jenta i går:)

Kose oss på sjukehuset:)

 

Så heeerlig :) Gratulerer masse!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39+6 og slimproppen gikk på morgenen i dag. Har kontroll hos jordmor kl 11, så spent på hva hun sier ang modning :) Har en følelse på at det vil skje noe i helgen, så gjenstår det å se om det bare er ønsketenkning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 40+3 isdag. Hodet er festet. Sjekket modning i dag. Var ikke umoden, men heller ikke moden. Har masse sterke menssmerter, nedpress og kynnere.

Blir ikke satt i gang før evt 18 juni, og det er så lenge til

Håper på fødsel snart jeg.

 

De er gode tegner at de skal starte seg selv !!!! Jeg hadde de samme circa 4-7 dager før Nikolai var født...... men håper du trenger ikke å vente så lenge!!! Var du strippet i dag? Jeg var 8 dager før fødselen begynte og dager etterpå gikk slimproppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...