Gå til innhold

Når begynner dere med sportsdelen?

Anbefalte innlegg

Gjest Baby♡Lykke
Skrevet

Lurer på når jeg skal bytte til sprortsdelen av vognen.

Skrevet

Så lenge den kan legges helt flatt kan man bytte til sportsdel så tidlig man vil. Her ble det rundt 6 mnd, da tok hun tak i sidene på bagen og satt seg opp. Sportsdelen har jeg gjort myk og lun med fleecepose

Gjest peacock
Skrevet

Vi byttet ved 6 mnd - da ville mini ikke lengre ligge i bagen og være våken. Ble mye hyggeligere trilleturer, gitt! :-)

Skrevet

Her er hun 7 mnd og bruker bagen enda. Får meg liksom ikke til å bytte enda... Er så glad i bagen, hehe. Hun har hvertfall god plass ends :)

Skrevet

6-7 mnd har vi byttet til sportsdel med våre. Da har barna hatt lyst til å sitte litt oppreist så de kan se mer på turen.

Skrevet

6 mnder.

Da ble bagen for liten.

Gjest yrild
Skrevet

åååå så fint å se så mange som har skiftet ved 6 mnd! Min lille snuppe vil overhodet ikke ligge i vogn i våken tilstand, hun skriker bare... så jeg bærer og bærer og bærer... hadde jeg ikke hatt en 3 1/2 åring i tillegg hadde det vel ikke vært så farlig, men han vil jo også gjerne få sitte på fanget på buss/trikk og løftes litt iblandt..

Så nå skal jeg prøve om to uker :-) Håper hun vil være litt i vogna da!

Gjest peacock
Skrevet

Hvilken vogn har du? Om du har en med ergonomisk sete der baken hviler i hakket (om du forstår), og det er flere innstillinger på seteryggen, gå det vel greit å bytte med en gang? For da får du ikke så mye belastning på korsryggen :-)

Vi har en bugaboo og en mountainbuggy, og å sitte i de er jo stort sett som å sitte i en vippestol. Legg ryggen helt ned når barnet sover så går det nok bra! Mange i min barselsgruppe byttet før oss :-)

Gjest yrild
Skrevet

Hmmm vi har ingen ergonomisk setedel... kanskje det blir alt for tidlig da... jeg får se hvordan det i det hele tatt fungerer. Lurer på om babyinnlegget til Maclaren vogna kunne funket i storvogna også...

Skrevet

Vi byttet når småen var 8,5 måneder. Han likte å ligge og satt dårlig og jeg kunne lette opp ryggen i bagen så han fikk sitte litt der også. Byttet når han hadde lyst til å sitte mer og satt dårlig i bagen og fant ut at han satt bedre i sportsdelen, så da ble det den :)

Det er vel mulig å stille inn ryggen på flere ulike hakk i de aller fleste vogner? Burde ikke være noe problem å bytte og ha ryggen litt opp innimellom så hun får se litt og så legge den ned når hun trenger hvile/skal sove?

Skrevet

Vurderer å bytte snart. Hun blir 5 mnd 30.05. Hun hater å ligge i den vogna så lenge hun er våken. Men det er jo veldig tidlig da. Så vurderer å bare holde ut med baby i meitaien og tom vogn på store deler av trilleturene.

Skrevet

Vurderer å bytte snart. Hun blir 5 mnd 30.05. Hun hater å ligge i den vogna så lenge hun er våken. Men det er jo veldig tidlig da. Så vurderer å bare holde ut med baby i meitaien og tom vogn på store deler av trilleturene.

Oi, kjenner igjen denne:-) Ikke alltid så hyggelig som man planlegger å gå på tur... Vi bytter nok over om noen uker. Baby er straks fem måneder.

Skrevet

Da han akkurat var blitt 7 mnd. Da hadde han lært å krype og sitte selv. Det er skikkelig stas å sitte våken i vogna nå. :)

Skrevet

Hehe. Snuppa er 10 mnd straks og ligger ennå i bagen;)

Har liksom ikke tenkt tanken engang.

Sitter litt oppreist i søskenvogna da, men den kan også legges helt flatt på den siden hun ligger.

Skrevet

Jenta vår er 9 mnd og vi har nettopp bytta, ikke forde den er for liten, men forde hun vil sitte opp å se mer nå.... men bruker bagen av og til også:)

Skrevet

Her ligger ho fortsatt i bagen. ho er snart 5 mnd. men det går ann å sette opp ryggen i bagen hennes så tenkte å prøve det før jeg bytte til sportsdelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...