Gå til innhold

Symfysemål

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høres helt flott ut! Hvis du ser på helsekortet ditt ser du at gjennomsnittet for uke 15 er 12cm, med alle verdier fra 6cm til 15 cm innenfor grønt område. I uke for uke står det ofte at man finner toppen av livmor ca 5 cm under navel i u 15. Min jordmor ville ikke måle, så har prøvd selv og får ca 13 her også. 15+2. 3 cm fra navlen ca finner jeg toppen, litt dypt nede.

Høres helt flott ut! Hvis du ser på helsekortet ditt ser du at gjennomsnittet for uke 15 er 12cm, med alle verdier fra 6cm til 15 cm innenfor grønt område. I uke for uke står det ofte at man finner toppen av livmor ca 5 cm under navel i u 15. Min jordmor ville ikke måle, så har prøvd selv og får ca 13 her også. 15+2. 3 cm fra navlen ca finner jeg toppen, litt dypt nede.

Ok :) Min livmor har kommet helt opp til navlen nå :) Det hadde jeg jammen ikke trodd :)

Jeg har heller ikke blitt målt.er ikke det litt rart? De måler ikke på ordinær ul? Så neste kontroll er uke 26!(er 16 nå) ja,ja.de vet vel hva de gjør.. ;-)

Annonse

Jeg har heller ikke blitt målt.er ikke det litt rart? De måler ikke på ordinær ul? Så neste kontroll er uke 26!(er 16 nå) ja,ja.de vet vel hva de gjør.. ;-)

vi får tro det :) jordmor sa bare at det ikke hadde hensikt så tidlig, men kjente jo hvor livmor var når ho lytta og sa at alt så fint ut. Vi får skrike oss til mål på ul ;p eller måle selv?

Hmmm... Ble målt i går, er 20+0, tror det var 22 cm. Det lå visst over både det som var farget rødt og grønt... Men har det så mye å si da? Og har det ikke noe å si om man har litt ekstra "polstring" fra før på magen? Er ikke overvektig, men har alltid hatt litt ekstra på magen. Legen sa han trodde mer på menstermin, som tilsvarer 20+6.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...