Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 Har vært skikkelig syk en periode, fikk beskjed om å søke utsettelse av foreldrepengene når jeg var så dårlig at jeg ikke kunne ta meg av barnet mitt. ok, ordnet det og fikk bekreftelse på at det var ok, +jeg fikk en ny maxdato for utbetaling av foreldrepenger. nå har pappan permisjon, og jeg ringer nav idag for å etterlyse utbetaling av sykepenger(har vært myye rot her å med omgjøringer av foreldrepeng t sykepenger,manglede papirer og u name it!) så får jeg beskjed om at JEG IKKE HAR RETT På SYKEPENGER Nå???? Fordi han har pappaperm og jeg har ubrukt permisjon. På tross av at det står i mitt brev fra nav at: "foreldrepengene dine er forskjøvet i perioden xxx-xxx da far mottar fedrekvote" Og da kan ikke jeg være sykemeldt nå? Hvor er den knappen der man kan trykke for å bli frisk da??? hva i hukleste er det med dette systemet??! Noen som kan skjønne?
lille sprelle Skrevet 18. mai 2012 #2 Skrevet 18. mai 2012 Du har vel fått foreldrepenger eller? Du skal jo ha en av delene. Forskjøvet foreldrepermisjon betyr egentlig forlenget foreldrepermisjon så vidt jeg har forstått
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #3 Skrevet 18. mai 2012 ja, for den opprinnelige perioden. men ikke noe etterpå, å ingen har sagt at jeg ikke har rett på sykemld nå, finner ikke en pøkk noe sted om det. har vel hatt ca 8tlf til nav nå, siste 2ukene. forrige uke var alt greit og det lå to beløp til utbetaling. fikk bare det ene og når jeg ringer idag så ser de ikke flere utbetalinger.. og jeg får da beskjed om at jeg ikke får sykepenger pga ubrukt permisjon, og at far har perm nå. spyr av dette rotet!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #4 Skrevet 18. mai 2012 Jeg var sykemeldt i permisjonen min, men fikk ikke utsatt permisjon, den måtte jeg gi til mannen min slik at han fikk vært hos barnet. Da fikk jeg sykepenger og mannen min permisjonspenger. Hvor var barnet da du var sykt? Vi opplevde også utrolig mye surr med dette...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #5 Skrevet 18. mai 2012 fikk pass og hjelp av venner og familie på dagen, så vi slapp å styre med overføring av perm til far for de ukene. men her er det visst bare å holde ut, forvaltninga tar saken nå og så får jeg bare ringe neste uke igjen. ikke godt å skjønne.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #6 Skrevet 18. mai 2012 For at du skal kunne være sykemeldt og få sykepenger under permisjonen må legen din sende inn en type 2 sykemelding til nav og far må ta over permisjonen
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #7 Skrevet 27. januar 2013 For at du skal kunne være sykemeldt og få sykepenger under permisjonen må legen din sende inn en type 2 sykemelding til nav og far må ta over permisjonen Hva om "far ikke har rett til foreldrepenger" pga sin egen diagnose/sykdom? Han tar derfor ikke sine 12 ukrenkelig overfører til mor. Får HUN da forlenget sin foreldrepermisjon om hun blir for syk (mer enn 14 dager) til å ta seg av baby? Syk som i bekkenløsning, kvalme, migrene, dårlig form/sengeliggende etc? Anonym poster: 8af3a0afffbd511b32fe4efae1ae2a2d
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #8 Skrevet 27. januar 2013 Om du forlenger permisjonen får du ikke noen penger fra nav, da tar du ut ulønnet permisjon. Når du har ulønnet permisjon taper du ikke inntekt ved å være syk og har ikke krav på sykepenger. Det dere skulle gjort var vel at du ble sykemeldt med en utvidet legeattest fra legen om at du ikke klarte å ta deg av barnet også søkt om at far tok over din permisjon. Anonym poster: bf08c7d7e2ff5931ee5fb03122055f41
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #9 Skrevet 27. januar 2013 Huff, føler med deg hi! Var også syk og oppi dette rotet, nav er det verste jeg vet å forstå!!! skal faen meg være frisk for å gå på nav... Anonym poster: 17300bd370ff07e436324131da21984e
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #10 Skrevet 27. januar 2013 Denne er jo fra i mai i fjor. Tror ikke det er vits å svare mer nå Anonym poster: db31af2a7717071f0e08f8e2b3332045
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå